welke hoefsmid hebben julie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:50

Ik heb Kees en Kees Groenewegen, en waarom? Omdat zij de beste zijn, die mannen kunnen echt toveren en krijgen elk paard weer aan het lopen. Mijn pony staat voor op ijzers, achter bekappen, 50 euro> veel geduld, veel kwaliteit!!

easter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:41

Wij hebben ook Kees Groenewegen. En hij krijgt idd alles weer aan het lopen. Mijn verzorgpaardje heeft iets aan haar been en door hem is ze er eigelijk nog. Dus ik vind hem echt de beste!!!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:16

Naz schreef:
Heb tot dat mijn paard speciaal beslag kreeg Keimpe Bloefhoff erbij gehad, die vond ik wel goed, ook zijn manier van omgaan met paarden.

ik heb ook Keimpe Bloemhoff, hij is erg goed met (jonge) paarden, heeft veel geduld en als hij het hoefje weer neerzet krijgt je pony/paard standaard een klopje en een aai over de neus.

hij is jammer genoeg wel duurder geworden van 45 gulden naar 25 euro!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:23

Eerst had ik Jan Bocken en dat is een super hoefsmid. Maar hij kreeg het te druk en heeft toen iemand aangenomen, het vak geleerd en daarna een aantal klanten aan hem overgedaan waaronder mij en een aantal van mijn vriendinnen. Hij heet Roberto Peso en we zijn allemaal heel erg tevreden over hem.
Zowel mijn Tinker als de top springpaarden van mijn vriendin zet hij netjes op de voeten.

Ik vergeet altijd wat ik betaal per paard maar voor de Tinker rondom bekappen en alleen voor beslaan, en de twee Welshes en de Shetlander rondom bekappen ben ik rond de 70 euro kwijt. Niet erg veel dus.
Daarnaast komt hij ook nog altijd snel en op tijd en als mijn Tinker een ijzer verliest binnen de tijd zet hij er gratis een nieuwe onder.

Ik ga van de week ook maar eens een leuk kistje wijn kopen voor hem als kerstcadeau want een goede smid moet je in ere houden.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:42

Wat een pechvogels allemaal!! Mijn paardje word gratis beslagen!! een kwestie van een leuke smid!!
Nee geintje familieliefde heet dat. Mn broertje is smid en volges Imker verstaat ie zn vak heel goed!!! Ennuh mijn zwager is trouwens ook smid!!

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 18:41

wij hebben appie boer. Erg tevreden over, altijd op tijd en doet ook goed zijn werk imo. rondom beslaan kost 80 euro

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:42

Toen ik nog in Almere woonde had ik Groeneberg&de Jong. Daar was ik echt tevreden over, dus wat dat betreft vond ik het een drama om te verhuizen. Vooral omdat mijn hengst nogal apparte hoeven heeft en hij ook weleens gruwelijk geruineerd is door een hoefsmid.

Nu heb ik Hendri vd Stege en daar ben ik ook heel blij mee. Gelukkig maar, dat scheelt me een ritje Lelystad, elke 6 weken... Knipoog
Serieus, als ik niks had kunnen vinden hier, was ik zo elke keer naar Lelystad gekart....

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:58

Evert, volgens mij doet hij het wel goed.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:44

Ik heb Mark van der brink uit dordrecht.
T is een goeie smidt met vrij veel gedult en echt duur is ie ook niet 25 euro per paard bekappen.
Alleen kan ie niet klokkijken Knipoog hahahahaha hij is vrijwel altijd een half uur te laat.

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:29

Hai,

Ik heb Ric Segers uit Dordrecht,geweldige vent.
Komt eerder te vroeg dan te laat en is zeeeeer vriendelijk voor de paarden,zodat ze er altijd ontspannen bijstaan.

Groetjes Smousje.

engela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:40

hai
ik heb driecus een hele oude man doet ze werk goed
en kan leuk met kinderen en paarden om gaan
en is nog goed koop ook 10 euro voor kapen
groetjes engela

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 00:54

wij hebben schalkens. die komt voor de hele manege. ik vind dat hij wel erg goed is, maar hij doet alles volgens mij zo vaak dat hij er niet meer echt bij nadenkt. de prijs weet ik niet

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 08:34

Ik heb Patrick Gal, een vriend van mij.
Ik ken hem nog van een tijd geleden toen hij nog les gaf bij ons bij de vereniging, en hij bekapte toen ook mijn verzorgpaard en de paarden van de manege.

Toen ik een eigen paard kreeg (precies een jaar geleden, feest!) heb ik hem gebeld of hij haar wilde doen.
Hij heeft als nadeel dat hij te laat komt regelmatig zonder ff te bellen of zo, maar is geduldig, kan met hele moeilijke paarden, en weet ook veel van rug- en been-problemen. Haha!

Dit laatste viel me op bij een paard dat ooit vast zat aan de rechterkant, en bij de rechtergalop moeilijk de achterhand er onder kon zetten.
Tijdens het bekappen kon dat paard ook nauwelijks zijn hoef op het paaltje zetten.
Paard werd dan ook niet gestraft maar met veel geduld kreeg hij het toch voor elkaar.

Cerise is erg makkelijk: heeft keiharde mooie hoeven, die niet snel groeien, bekappen hoeft maar 1x in 2 maanden of soms nog langer.
Daarbij komt dat ik vaak het 'mats-tarief' krijg grinnik, als bekende zijnde, dus de exacte prijs weet ik eigenlijk bij hem niet eens... *LOL*

Ben dus heel blij met mijn hoefsmid! Lachen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 09:19

Arie Helsloot uit vianen
Ik heb een angstig paard, en hij is erg rustig met haar.
ben erg tevreden.
21.50 bekappen
67 rondom beslaan

Winnetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 00:22

Mijn hoefsmid heet Sander Meyerink. Hij is getrouwd met de vorige eigenaresse van mijn paardje en heeft hem dus altijd al gekapt.
Ik ben heel tevreden over hem en weet dat hij zijn vak verstaat.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:06

Ik heb Uwe Munkert als smid en ben erg blij met hem Lachen ! (niet in de laatste plaats dat hij altijd op tijd is! en in dringende gevallen hij meestal nog wel op dezelfde dag, of anders de volgende, komt!!)
Ik betaal voor uitsnijden/bekappen € 15,- en voor kunststof-"ijzers" voor, € 45,-. Rondom beslag warm, kost geloof ik € 65,- á € 70,- .

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 01:14

Ik bof: mijn man beslaat mijn paarden (hij heeft Danny vandaag nog rondom beslagen, werkt dus ook op zondag Knipoog )

Ik vind mijn hoefsmid dus erg goed, hij is bijzonder goedkoop (zelfs ijzers en nagels hoef ik niet te betalen Haha!) en hij heeft het vak voornamelijk van Cees Groenewegen geleerd, om het te leren heeft hij een tijd bij Cees gewerkt.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:25

Mijn hoefsmid heet Jan de Bruin en hij is vrij duur maar wel heel goed!!

Hij is 70 euro voor warm beslaan voor 4 hoeven!!!

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:29

suzanne schreef:
Toen ik nog in Almere woonde had ik Groeneberg&de Jong. Daar was ik echt tevreden over, dus wat dat betreft vond ik het een drama om te verhuizen. Vooral omdat mijn hengst nogal apparte hoeven heeft en hij ook weleens gruwelijk geruineerd is door een hoefsmid.

Nu heb ik Hendri vd Stege en daar ben ik ook heel blij mee. Gelukkig maar, dat scheelt me een ritje Lelystad, elke 6 weken... Knipoog
Serieus, als ik niks had kunnen vinden hier, was ik zo elke keer naar Lelystad gekart....

Ik heb ook Groeneberg&de jong, ze zijn heel kundig. Alleen jammer dat ze soms van die stagiairs hebben, die nemen dan vaak mijn pony Bonita omdat ze zo braaf is... en Jan&Gert-Jan nemen dan de anderen.
Over het werk van die stagiairs en soms stagaires ben ik niet zo tevreden, daarom vraag ik altijd gewoon of Jan groeneberg of Gert-Jan de Jong Bonita even doet.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:48

Henk Klep, bekappen €26 per paard beslaan weet ik helaas niet.
Goede, geduldige hoefsmid! Lachen

ReNeeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:13

Ik heb Mobiele Hoefsmederij Breezand, Ik ben vergeten hoe de Hoefsmid heet Verward Rondom bekappen bij Pony´s kost € 12,50 en het is echt een ZuPer Hoefsmid !!! Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:19

Mazzel-meid schreef:
Henk Klep, bekappen €26 per paard beslaan weet ik helaas niet.
Goede, geduldige hoefsmid! Lachen

Voor mijn verhuizing had ik ook Henk. Beslaan kost bij hem geloof ik 76 euro. Absoluut tevreden over, heb hem altijd gehad voor Yorghos. Mijn veulen heeft zelfs nog bij hem op stal gestaan.

Nu heb ik Eric van Leeuwen uit Veghel (geloof ik). Ook een prima smid. Geen klachten. 15 euro voor bekappen en 65 euro voor rondom beslaan (warm)

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:07

HorseF@N"]
[quote="suzanne schreef:

Ik heb ook Groeneberg&de jong, ze zijn heel kundig. Alleen jammer dat ze soms van die stagiairs hebben, die nemen dan vaak mijn pony Bonita omdat ze zo braaf is... en Jan&Gert-Jan nemen dan de anderen.
Over het werk van die stagiairs en soms stagaires ben ik niet zo tevreden, daarom vraag ik altijd gewoon of Jan groeneberg of Gert-Jan de Jong Bonita even doet.
[/quote]

ik had jan en gert jan ook,
gert jan deed mij knolletje altijd, hij doet deed dat heel goed jah,
ze kwamen altijd samen ( gelijk ook voor de buurman en zijn paarden)
maar als ze dan voor mij alleen moesten komen kwamen ze niet opdagen.
en welke stagiare is er bij jou langs geweest dan,
die toen bij ons s geweest mag nog wel vaker komen van mij *LOL*

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:15

Ik heb als hoefsmid Tjerk Meijer. Ben er heel tevreden over.
Hij komt altijd netjes op tijd en volgens afspraak.
Maartje staat keurig op haar ijzers en hij is vriendelijk met de paarden Lachen

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:29

ik heb nu Jaap lankman uit nunspeet, ook een goede hoefsmid en paardje staat er altijd weer netjes op