Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fjordenbaby schreef:hoe staan jullie paarden gestald is dit naar je wens?
Frank schreef:fjordenbaby schreef:hoe staan jullie paarden gestald is dit naar je wens?
Onze paarden staan aan huis. We hebben een nieuwe stal laten bouwen waar drie boxen in staan van 3x3m waarvan twee boxen buitenluiken hebben.
Verder hebben we twee paddocks van 8x15 mtr. Altijd droog door goede drainage.
Ook aan huis hebben we weiland. Niet veel, maar wel wat iig. We huren een flink stuk land en zijn ook nog bezig met het kopen van twee hectare.
Bij een droog weiland gaan ze op het gras, bij regen of nat weiland staan ze op de paddock.
De tijden dat ze buiten staan zijn meestal van 06:00 tot 18:00. Daarna gaan ze op stal. Vanaf het voorjaar staan ze 24/7 buiten.
Of dit allemaal naar wens is? Ja!

. Hij rent graag, heeft echt de ruimte nodig, dus een paddock of klein stukje land is gewoon geen optie voor langere tijd. En het is zo mooi om te zien hoe ze elke dag rond trekken. Vreemden kunnen er niet zomaar bij, gelukkig. Dat was voor mij wel een vereiste bij het buiten laten staan van mijn paard.
, ook niet het meest droge land in regenperiodes
. Wij hebben rondom de voerbak zand liggen, maar dat moet vaak gestort worden 's winters.
Hopelijk kan ik ooit een eigen stuk grond zo inrichten als ik wil!

Romytjuuh schreef:Als mijn pony zo'n hele dag op de wei heeft doorgebracht wilt ie ook maar al te graag weer naar stal
mutsje