Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 23:59

ben je er dan wel bij als hij met de handoek speelt .. bijrijdpaardje van mij heeft een keer een handoek voor de stal weggepakt en opgepeuzelt.. hij kwam er ook in zijn geheel wonderbaarlijk uit..hangt er in 1x een stuk handoek uit een paard jaja dan kijk je heel raar op Huilen van het lachen

Misschien via marktplaats zo'n boei vinden Verward

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 01:35

jolentinus schreef:
ja precies. moet niet met het been in de skippybal. zal 1 met uiers zoeken Tong uitsteken:P en anders indd dichtknopen.

die van mij is wel een knopen expert. als ik poets is ie om de 5 minuten los (blijft dan wel gewoon staan)

Mijne is ook een knopen expert, lukt hem elke keer weer opnieuw halstertouw los te krijgen. Volgensmij heeft die dan niet door dat het los is want hij blijft dan ook netjes staan. Ik ga trouwens ook zo'n bal kopen, morgen als het goed is. De mijne is ook nog lekker jong (word in mei 2) en houd volgensmij ook erg van spelen! Dus ben benieuwd wat zijn reactie is.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:39

Maysie schreef:
ben je er dan wel bij als hij met de handoek speelt ..

Ik hang hem op terwijl ik bezig ben met uitmesten Knipoog Sla 2 vliegen in 1 klap dan, ik weet dan zeker als ik me naar de poepschep omdraai zowel het harkje en de schep er nog staan Clown èn hij gooit mijn volle kruiwagen niet meer om Nagelbijten / Gniffelen

Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me raar gezicht als zo'n handdoek eruit komt Nagelbijten / Gniffelen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 10:41

Hihih ja het was ook een heel apart gezicht.. maar voor het zelfde geld was de hele voel verstopt... Dus wel geluk gehad.. geen handoekjes vanaf die tijd meer voor de box bij die merrie Huilen van het lachen

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:46

Hahah leuk topic!

Ik heb rond de kerstdagen ofzo zo'n balletje gekocht met zo'n liksteen eraan,maar die bal was er na een paar maanden geleden afgevallen Boos! die bal was gewoon uitgescheurd...
Zit soms eraan te denken er weer mee terug naar de winkel te gaan,maar aan de andere kant voel ik me l*llig...
Laatst bijgewerkt door Durante op 23-02-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:46

die bal ligt nu gewoon los in de stal...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 10:50

Maar hij is verder nog wel heel? pony van vriendin vroeger kreeg wel eens zo'n speelappel en waarom soms om dat hij het voorelkaar kreeg binnen enkele uren nog maar stukje aan et touwtje te laten hangen.. hmm je zou denken beetje over enthausiast Huilen van het lachen ROFL

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:52

Maysie schreef:
Hihih ja het was ook een heel apart gezicht.. maar voor het zelfde geld was de hele voel verstopt... Dus wel geluk gehad.. geen handoekjes vanaf die tijd meer voor de box bij die merrie Huilen van het lachen

daar kan ik me iets bij voorstellen Ja

Afgelopen zomer was er een kartonnendoos van de kar af gewaaid en in de bak belandt... Hunter heeft er enorm veel lol mee gehad Nagelbijten / Gniffelen Liep met dat karton rond te scheuren in de bak en dan gooide hij het weer weg ;') Hij was net een jonge hond met een bal Clown
Karton kan volgens mij niet zoveel kwaad? Dat zou misschien een goedkoop alternatief zijn?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 10:54

Nah ik zou het niet onbewaakt laten bij ze als ze dit gaan opsmikkelen dat zet wat op he.. en ja misschien dan ook wel verstoppingen. Scheve mond.. Als je er bij blijft en hij vind het leuk is het geen probleem lijkt me Haha!
Behalve dat jij naderhand alle stukkies weer bijelkaar kan rapen Huilen van het lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 12:20

Verder nog iemand met leuke ideeen die je je paard(en) aan kan bieden Blond Haha!?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:56

Maysie schreef:
Maar hij is verder nog wel heel? pony van vriendin vroeger kreeg wel eens zo'n speelappel en waarom soms om dat hij het voorelkaar kreeg binnen enkele uren nog maar stukje aan et touwtje te laten hangen.. hmm je zou denken beetje over enthausiast Huilen van het lachen ROFL

De bal is verder nog heel, alleen dat gat waar dat pennetje heeft vastgezeten is ie uitgerekt,zit nu een spleet, dus kan m er niet meer aan vastmaken denk ik..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:04

runningkawa schreef:
eeeuhhh...een weide met paard?
ROFL
dat wilde ik nou ook zeggen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 13:06

draumpje schreef:
runningkawa schreef:
eeeuhhh...een weide met paard?
ROFL
dat wilde ik nou ook zeggen

nogmaals ik heb dit niet geopend om dingen te zoeken tegen verveling want als er verveling is dan klopt er al iets niet. Ik heb het geopend om ideeen te verzinnen of te delen over dingen die je inelkaar frutselt of leuke speeltjes die je je paard aan kan bieden, zoals ik ook al in de begin post had neergezet.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:08

Leuk topic. Lachen

Ik heb ooit een jollybal gekocht, zo'n grotere.
Ze hadden er maarliefst 1 uur plezier aan, nu ligt het ding maar wat in de weide.

Binnenkort ga ik maar eens zo'n bal kopen, waar je dan eten in moet doen. Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 13:13

Die van mij kon er een hele tijd mee spelen dan weer heel lang niet en dan zomaar dan was de jollybal weer de l*l Clown Maar hij lag er dus meneer kon hem pakken wanneer hij wou hihi

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:14

Na al een aantal keer dit topic te hebben gevolgd ben ik een beetje aan het denken geweest.

Misschien leuk om in zo'n skippybal of andere bal belletjes of rijst ( of andere rinkelende dingen) in te doen..

En een variatie op de cola fles zodat neit alles uit het gaatje valt, eerst biks en andere kleine dingen erin en daarna een klein plukje hooi, valt niet alles door het "grote" doppengat Haha!
Laatst bijgewerkt door Liberance op 23-02-08 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 13:17

hihi jij wil speeltjes voor de gevorderen maken hoor ik al Huilen van het lachen..

Nou kan ik je vertellen dat ze toch lang bezg zijn hoor met zo'n fles des te leger dat ding raakt..

Hooi in een pion is ook altijd een succes bij die van mij..

Die van mij vind emmertjes ook altijd heel leuk .. Hij kon eraltijd de hele bak mee rondsjouwen.. Ja

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:49

Ik vergeet er nog 1, wij hebben speciekuipen waar we het hooi in doen zodat het hooi zandvrij blijft. Mjah... als die bak leeg is krijgt hij vliegles! Duivel

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 13:53

Oeh ja net zoiets als emmertjes maar die komen harder aan Huilen van het lachen...
Ze veren ook fijn mee Ja

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:26

Ja Af en toe is het net zo'n 'gevarenzone' Nagelbijten / Gniffelen Betreden op eigen risico *LOL*

Toch zou je denken, wij hebben ze met z'n vieren staan en dus de bak en een loopstal tot hun beschikking en de weide als het weer het toelaat, dat ze dan genoeg te doen hebben. Het blijft iedere keer checken of je de bezems wel buiten bereik hebt staan, of de poepschep ver genoeg van het hek staat etc. etc. Nagelbijten / Gniffelen Van die colafles vind ik een goed idee. Hebben alleen ook een shet erbij lopen en ik denk dat hij net zo hard mee smikkeld van wat er uit de fles zal vallen. Dat is wel jammer.

Je kunt trouwens ook van die 'voetballen' kopen met van dat touw eraan. Het is eigenlijk een bal voor honden maar ook die is een poosje helemaal 'in' geweest bij Hunter.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 01:40

Oh ja dat is is ook wel een goed idee dat kunnen ze ook goed vast houden !

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 03:03

Wij hebben ooit een keer een bal gekocht in een dierenspeciaalzaak. Was oorspronkelijk bedoeld voor honden, maar wij hebben 'm in de stal gehangen.. Om de bal zitten touwen en ook ook nog kleine stukjes touw hangen aan de bal, deze kleine stukjes touw kan hij vastpakken. Beetje moeilijk uitleggen, weet niet of je er nu een beeld van hebt Knipoog Tussen de touwen en de bal kan je wortels doen, en hierdoor doet 'ie er dus wel even over voordat hij de wortels te pakken heeft. Als beloning na het rijden geven we de wortels nu vaak zo, anders is het namelijk hap-slik-weg. Hij vind het geweldig en is er altijd wel even mee bezig om alle wortels te bevrijden!

Ons paard vind pionnetjes overigens ook geweldig, als 'ie er 1 ziet liggen moet hij 'm standaard verplaatsen naar een andere plek..

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 03:09

Nou heb vandaag bij de 3 pareltjes maar de colafles opgehangen ze schrokken zich rot toen ze het zagen hangen hihi..
Ik hoop dat het wat is voor ze en dat ze ermee gaan spelen Haha!

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:00

een oud halster is soms net zo leuk

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:02

@ worteltjj

wat doen ze ermee dan?? Verward