vraagjes over stalmatten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: vraagjes over stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:22

jottum ik heb je op je site een bericht gestuurd ivm de prijzen. Ik wil wel eens weten wat ik kwijt zou zijn voor mijn 2 stallen....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:44

Ik ben even aan het zoeken geweest en had nog foto's van mijn stalmatten in "werking". De laatste foto laat meteen zien, wat er gebeurt tijdens een hete zomer als je voor langere tijd afwezig bent geweest en de stal niet is schoongespoten Clown De planken liggen over de grup die onder de grond 2m x 2m x 9m is. Boven de grond is de grup 1m breed. Er wordt alleen urine in opgevangen met soms wat doorspoelde mest.

http://www.mijnalbum.nl/Album=QGWGODWB

Zoals je ziet zijn de matten ruim 4cm dik en kurkdroog aan de bovenzijde. Ze zijn 1m x 1m en zwaar genoeg om niet door het paard weggekrabd te worden en licht genoeg om door jou verplaatst te worden.

DixievdKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:40

@Henk voor koeienstallen worden andere matten gebruikt als voor paardenstallen.[/quote]

Ik gebruik dus ook oude matten uit een ligboxen stal en ik stooi dus op de gewone manier.
èèn voordeel van die matten is dat de hoefijzers niet zo slijten.
Maar ik ben met je eens jottum dat voor paarden andere matten nodig zijn.( en ik begrijp jou uitleg ook prima hoor)
Ik heb het hoofdzakelijk voor de ijzers gedaan en dan voldoen die oude matten prima.
En stooien blijf ik doen want het (mijn) oog wil ook wat.
Gr Henk

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:50

@ Suffie,
Heb je fotos bekeken en zo zien mijn matten er ook uit zowel de bovenkant als de onderkant is hetzelfde. Ik ben er erg tevreden over. de urine loopt altijd goed en snel weg, schoonmaken is handig en mijn paard loopt geen risico meer op koliek door stro/vlas etc.