Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Caira schreef:Wat wil je hiermee bereiken? Zeggen dat dit soort stallen gevaarlijk is? Ik denk dat iedereen dat kan zien. Toch vind ik het raar dat je overal informatie in wilt winnen, 1 blik op die stallen en het is toch duidelijk. Dat mensen die stallen neerzetten, dat moeten ze toch zelf weten. JIJ maakt echter de keuze of je jouw paard daarin zet of niet. Als ik ook maar 1 blik op zo'n kapotte waterbak zou werpen dan wist ik genoeg.
Als iedereen dat kan zien, waarom heeft niemand dat dan gezien en waarom zien precies de mensen hier waar ik van afhankelijk ben het niet dan ?
Caira schreef:Wat wil je hiermee bereiken? Zeggen dat dit soort stallen gevaarlijk is? Ik denk dat iedereen dat kan zien. Toch vind ik het raar dat je overal informatie in wilt winnen, 1 blik op die stallen en het is toch duidelijk. Dat mensen die stallen neerzetten, dat moeten ze toch zelf weten. JIJ maakt echter de keuze of je jouw paard daarin zet of niet. Als ik ook maar 1 blik op zo'n kapotte waterbak zou werpen dan wist ik genoeg.
Perrokai schreef:Als je goed leest kun je zien wat ik er mee bereiken wil, dat staat er heel duidelijk bij in het Topic.Als iedereen dat kan zien, waarom heeft niemand dat dan gezien en waarom zien precies de mensen hier waar ik van afhankelijk ben het niet dan ?
Die kapotte waterbak, die was niet zo natuurlijk, dat is zo gekomen omdat mijn paard vastgelegen heeft en in paniek getrapt heeft. De bak is door hem kapot getrapt en hij heeft daardoor nog net niet zijn hele onderbeen geamputeerd. Hij leeft ook niet meer......begrijp je ?
Ik win geen informatie in ik vraag meningen of dit gebruikelijk is zoals ze me hier nogal eens wijs proberen te maken. En ik gebruik deze Poll om de rechtzaak kracht bij te zetten en om dergelijke mankementen in regelgeving als verbod te laten opnemen op zn minst. Wat is daar raar aan ?
Ik denk dat het net zo raar is als proberen een verbod op stands te krijgen. Of andere dieronvriendelijke of dieronveilige dingen.
Er staat ook in het topic waarom ik mijn paard daar in zette en dat zou je moeten kunnen begrijpen Caira. Het is allemaal een kwestie van lezen......
Ik weet niet hoe jij gehecht bent aan je paard, hier werd hij gezien als een stuk vee, dan koop je toch gewoon een nieuwe. Binnen drie weken heb je een andere gevonden hoor, zo denkt men er hier over.....
Ditano, bedankt ik ga eens even kontakt opnemen met deze advocaat misschien kunnen ze wel samenwerken.....
En ik vind het super dat Perrokai zich voor dit gebeuren inzet
). Ik had een QH-jaarling merrietje op stal en altijd nadat we 10 m uit de stal waren, stond ze iedere 20 m ongelovelijk te teuten; je kreeg d´r echt met geen mogelijkheid mee
.
. Ik wilde al pissig worden ("Begint dat gez**k nu hier al
!") en draaide me naar haar om. Op dat moment schrok ik me helemaal te pletter: d´r hele rechter achterbeen lag open
!
... Als QH én jaarlingetje had ze maar kleine hoefjes, waar ik (heel eerlijk gezegd
) nooit aan gedacht heb dat zoiets zou (kunnen) gebeuren. Achteraf natuurlijk hardstikke stom! (Ik heb zelf paarden die nogal ehh... forse hoeven hebben
.)
.Caira schreef:Ik ben vreselijk gehecht aan mijn paarden, ik heb er momenteel 5 van mezelf en in totaal 9 onder mijn hoede. Maar ik ben zelf verantwoordelijk voor hun huisvesting. Ik bepaal hoe mijn paarden erbij staan, hoe de staat van de stallen is en waar ik ze wel en niet in zet. En die keuze heb jij ook. Natuurlijk is het lastiger als je de paarden niet aan huis hebt staan, maar ook dan heb je keuzes om te maken. Ik vind het niet terecht dat je daar stalhouders of anderen op aan gaat kijken.
) de TS heeft aangegeven dat het haar eerste paard was, die ze op een stal gesteld heeft waarin ze vertrouwen had. Dat betekend dat ze nog (redelijk) onervaren op het gebied van een eigen paard was. Dat is geen schande; niemand van ons weet "in het begin" zoveel als ´ie nu misschien (door schade en schande wijs geworden) weet. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat jijzelf nooit íets (fout) hebt gedaan met (een van) je paarden waarvan je achteraf dacht "Dát had ik beter niet kunnen doen" of "Stom dat ik díe beslissing heb genomen!"
(ze kwamen niet buiten op paddock en/of wei, tenzij ik hem zelf voor een uurtje buiten zette, hij kreeg veels te veel krachtvoer enz.). Samen met een vriendin zijn we toen naar onze eerste zelfverzorger stal verhuisd. (toen we van de oude stal weg reden, hebben we het stalmeisje nog even snel gevraagd wát en hóeveel onze paarden nu eigenlijk kregen, want dat wisten we niet eens
!)
) leuker hebben
.
).