alleen onder t zadel, hoofdstel en peesbeschermers...
Voor de wedstrijd borstel of was ik hem helemaal, zet m in de antiklit en wrijf m voor de proef in met babyoliedoekjes, gaat ie lekker glimmen!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hoefen uitkrabben. Met het schuurblok,want ze zijn allebei zo aan het verhaaren.Met de middelmatige borstel heel z'n lijf en ook z'n benen. Zachtte borstel z'n hooft en z'n lijf en z'n benen. Hoe lang ik er mee bezig ben ja ongveer een kwartier / 20 min.
Hoeven worden gewoon regelmatig uitgekrabt, zowiezo voor en na rijden. Manen en staart worden af en toe uitgepluist (ik zou ze graag wat langer hebben dus prul er best niet te veel aan), en anti-klit erin, zoda het geen dreadlocks worden 

En als ik snel moet zijn gebruik ik de harde en zachte borstel hoevenuitkrabben klaar

_Denise_ schreef:Rosborstel of plastic borstel, dan harde borstel, dan zachte borstel, dan manen uit de klit halen, dan staart beetje uitkammen (eerst uit de klit halen) dan zachte borstel over benen, dan zeer zachte borstel over hoofd, dan hoeven uitkrabben. Soms ook ff met een sponsje z'n neusgat en/of ogen, ligt eraan of hij net uit een stoffige bak komt of niet
Ben inderdaad een kwartiertje/20 minuten bezig. Ik ben het minst lang bezig met de manen en staart, die vind ik niet zo heel erg belangrijk als ik ga rijden..

). ik begin altijd met de rug, buik en singel. daarna met een zachte borstel het hoofd en de benen. daarna doe ik de hoeven. soms als ik tijd over heb doe ik nog even een borstel door de manen of pluis de staart wat uit, maar daar zitten bijna nooit klitten in gelukkig. na het rijden kijk ik de hoeven nog even na en zonodig krab ik ze even uit. Solleke_Noah schreef:Eigenlijk vind ik het veel leuker om hem rij-klaar te maken, dan om te gaan rijden
) maar het is wel een hele fijne en duure hoevenkrabber, en hij is heel mooi, hij is beige en bordorood, en hij heeft een krabber en een fijn ruw borsteltje, het beige en bordorood dat is helemaal anti slip. Maar als ik wel tijd heb dan doe ik eigenlijk hetzelfde, maar dan doe ik alles veel uitgebreider, en ik zorg dat zijn manen en staart helemaal uitgekamt zijn en dan doe ik zijn hoeven ook nog helemaal schoon maken en na het rijden invetten.
.. later doe ik de benen en doe dan ook meteen de hoefen . na he rijden nog even een borstel er over heen