Help! Welk leven vindt mijn paard leuker??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Help! Welk leven vindt mijn paard leuker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:29

ik zou ook voor optie 1 gaan, om voorgenoemde redenen. wellicht is de verminderde menselijke aandacht even wennen, tenslotte is een paard een gewoontedier en als hij dagelijks aandacht gewend is kan het zijn dat hij even moet wennen aan de omschakeling. echter, op een weide met meerdere kameraden zou hij niets tekort komen, en gewoon lekker paard kunnen zijn. optie 1 zou voor mij beslist de voorkeur hebben.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:34

Ik heb wat betreft het aandacht verhaal eigen ervaringen. Wij hebben meerdere pony's. Als ze aan huis staan, staan ze met zijn 2en. Staan ze bij mijn oma, dan staan ze in de kudde met een stuk of 6 anderen. Thuis willen ze wel graag de menselijke aandacht, bij mijn oma, waar ik veel minder kom redden ze zichzelf prima. Ze vinden het gezellig als je er bent, maar als je er niet bent is dat ook prima. Hier zitten ook heel verschillende paarden tussen, schuchtere dieren, maar ook aandachttrekkers.

Ik zou eerst optie 1 voor een aantal maanden proberen. Gaat dat niet, dan kun je altijd nog voor optie 2 kiezen. Andersom wordt waarschijnlijk veel lastiger.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:08

Ik zou zelf ook optie 1 kiezen. het paard heeft dan vriendjes Lachen
en is dan lekker speels. ik vind optie 2 (voor mij) minder leuk,

Carolien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:32

Kun je niet een tussenoptie kiezen. Dat je paard bijv. naar een plek gaat waar hij veel buiten staat met andere paarden, en toch aandacht krijgt ( bijv, van een een verzorger als de plek die je in gedachten hebt te ver weg is om elke dag zelf te komen). Dan ontmenst hij niet en heeft een mooi leven.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 11:49

Bedankt voor al jullie reacties! De keuze is erg moeilijk en ik heb echt wat aan jullie meningen. Ik dacht dat ik hem zo dumpen en aan zijn lot zou overlaten op de hengstenwei, maar door jullie reacties denk ik dat gelukkig niet meer Ach gut

Aan de andere kant is de keuze makkelijk. Want ik kan tot nu toe alleen kiezen voor de hengstenwei. Ik moet er nog wel gaan kijken ivm de schuilstal. Afgelopen dindsdag regende het de hele dag en waaide het hier stormachtig. Twister stond in de wei en had een water dichte deken op (150 grams) maar stond evengoed te trillen...... Hopelijk komt dat, omdat een paard met deken op zijn haren niet goed op kan zetten. Maar ik wil dus wel kijken of de schuilstal op de hengstenwei goed genoeg is.

De keuze van gezelschapspony kan ik tot nu toe niet realiseren, omdat niemand hem wil hebben. Dit gaat niet persoonlijk over Twister, maar ik denk dat diegene die een gezelschapspony zoeken overladen worden met aanbiedingen.. Dus een plek vinden waar hij èn aandacht krijgt èn kan spelen met andere paarden èn die betrouwbaar is, wordt helemaal moeilijk om te vinden.

Maar ik geef de moed nog niet op. Als Twis naar de hengstenwei gaat is dat in het voorjaar ivm het weer. Dus ik heb nog even om een plek te zoeken die een combinatie is van beide.

Dus mocht iemand nog een plekje mbt optie 1 of optie 2 (maar dan wel aan de voorwaarden voldoen) weten?! Haha!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:07

Jennyxx schreef:
Afgelopen dindsdag regende het de hele dag en waaide het hier stormachtig. Twister stond in de wei en had een water dichte deken op (150 grams) maar stond evengoed te trillen...... Hopelijk komt dat, omdat een paard met deken op zijn haren niet goed op kan zetten. Maar ik wil dus wel kijken of de schuilstal op de hengstenwei goed genoeg is.

Ze trillen om zichzelf warm te krijgen, en dat kost enkel energie. Dus als hij genoeg te eten krijgt, is trillen opzich geen probleem Knipoog En niet vergeten dat hij op t moment natuurlijk hier en daar wat vacht mist Knipoog Dus er valt wat minder haar omhoog te zetten (en het haar dat omhoog kan, daar ligt een deken op). Maar ik denk dat het voor twister (en alle andere paarden die 24/7 buiten staan) geen overbodige luxe is als er een goeie schuilstal is, in de natuur staan er natuurlijk ook altijd wel bomen en rotsen ed.

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:45

Ik zou optie 1 kiezen. Veel succes nog! Pling