Ik zou beginnen met:
-het aanleren van halster aan en uit (zowel bij jou als je pony)
-morgenmiddag direct de hoefsmid bellen en zeggen dat ie zo snel mogelijk komt (iedere 8 weken)
-de veearts laten komen voor de spuitjes (mss kan hij ook eens kijken naar de beentjes voor zijn kreupelheid en zeggen welke ontworming je de 1ste keer moet gebruiken en kun je vragen of hij een lijstje opsteld met verschillende wormenkuren)
inenting 1x per jaar (nu zal het waarschijnlijk na een 6tal weken nog 1 zijn, dat is dan de basisenting) en de wormenkuren om de 3 maand. Zo doe ik het altijd omdat mijn paard eigenlijk het hele jaar door op de wei staan (bij goed weer) en bij jou pony denk ik ook dus om de 3 maand een wormenspuit geven
-niet meer rijden maar longeren, vrijheidsdressuur, wandelen aan de hand, je kunt enorm veel doen....
-een klein meisje zoeken die je pony kan berijden zodat je er zelf niet meer moet op rijden
Voor een zadel en hoofdstel kun je wel eens kijken, je kunt hele mooie en passend 2dehands tuig kopen voor een prikje

. Heb je trouwens een longe? Anders kun je die ook wel goedkoop vinden zodat je kunt longeren.
Een manenspray zal denk ik wel handig zijn bij een shetje (ik stel me een shet voor met lange dikke manen??) andere verzorgingsproducten heb je niet nodig.
Misschien ook handig om je borstels eens te wassen en je poetsbox uit te kuisen/wassen. Na 3 jaar zullen die wel behoorlijk vuil zijn

, het is goed om een paar keer per jaar je poetsspullen en box eens volledig te wassen zodat je je paard niet vuiler poetst

(en moest hij bv luizen of last hebben van schurft ofzo moet je ze ook direct wassen en ontsmetten!)
Zo ik denk dat je nu wel verder kan

moest je nog vragen hebben, gewoon een topic openen (een tip: als je een topic opent wel nederlands praten en achtergrond informatie geven zodat mensen je serieus nemen

.