wat vind jij van haflingers en fjorden in de dress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van Haflingers en Fjorden in de dressuur sport ?

Ja, dat vind ik wel leuk
58 (51%)
Soms, ligt eraan hoe er gereden word
44 (39%)
Nee, vind ik niks, die moeten zich maar bezig houden met andere takken van de paardensprot
10 (8%)

Totaal aantal stemmen: 112

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:46

Ik mag ze graag zien als ze goed gereden worden, maar dat zie ik helaas niet zo vaak.... Haha!
Groot nadeel van Fjorden en Haflingers in de dressuurring vind ik dat ik erg veel eigenaren hoor zeuren en zaniken dat de jury hun paard discrimineert, terwijl ze er zelf geen fatsoenlijke middengangen uitkrijgen etc. Moet een jury dan maar milder gaan jureren omdat iemand zo nodig op een koudbloed wil gaan dressuren?

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:22

Ik vind het zeker leuk om te zien. Maar dan ook niet achteraf gaan zeuren dat je wordt gediscrimineerd omdat je op een fjord of haflinger rijd.
Nu maar hopen dat ik mezelf volgend jaar kan inhouden Knipoog dan ga ik namelijk ook op een fjord starten Haha! , Tasja.

Afbeelding

Afbeelding

Nou mis ik trouwens de redenen en argumenten van de 9% die het niks vinden...

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:51

Ja, ik vind het leuk. Het is weer eens wat anders dan al die sjieke paardjes. Maar het geld bij haflinger hetzelfde als bij alle andere paarden: Als ze niet goed lopen is het niet echt leuk om naar te kijken.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:28

Ik ben het met Sonja eens, het probleem bij de mensen die met een Fjord/Haflinger oid starten is vaak ook, dat als ze eenmaal op een 'redelijk' niveau presteren (denk aan M oid) het vaak zo is van 'zie mij eens, ik presteer met een 'moeilijke' pony'. Lips are sealed
En als mensen zoiets gaan roepen heb ik meteen absoluut geen ontzag meer voor ze, maar dat heb ik ook niet voor wedstrijdruiters die zoiets roepen met een sportpaard.
Maar ik vind het er (zolang het er netjes uitziet) wel mooi uitzien, maar ja, ik heb niet voor niets zelf ook een Haflinger.