full time baan, welk type pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sjors_

Re: full time baan, welk type pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:25

Ik sta ook op een doe-het-zelf pensionstal en vind dat eigenlijk wel prima. Ik zet zelf zijn voer klaar dus weet ook precies wat en hoeveel hij binnen krijgt en kan zijn stal net zo hoog opstrooien als ik zelf wil. Zolang je maar betaalt, kan je bij ons net zoveel stro, hooi/ bix krijgen wat je wilt en dat is ook wel een fijn idee. En zoveel werk is het nou ook weer niet om zelf je stal te doen en voer klaar te zetten Knipoog .
Op een volpension stal moet je toch altijd maar afwachten of je paard voldoende (of juist teveel) voer krijgt en hoeveel er opgestrooid wordt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:29

ik heb een vriend, half huishouden (woon nog thuis maar ma is meer bij vriend dan hier), mijn eigen webwinkel en full time baan waarvoor ik elke werkdag van half acht tot zes uur van huis ben.

Drie maal raden waar mijn meisje gestald staat?
Voll pension, stal met 56 bewoners. Worden twee keer daags gevoerd, twee keer per week uitgemest, en worden in de zomer elke dag op de wei gezet en afgehaald (behalve zondag)
Voordeel van een grotere stal: als ik een been breek kan ik minstens drie perfecte ruiters vragen om Candy te rijden.
In overleg met onze stalhouder kan er heel veel, dus zelf elke dag box beetje bijstrooien of schepje extra voer of net minder, is een beetje geven en nemen zonder dat je telkens moet bijbetalen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:00

ik werk zelf 40 uur per week bij een bedrijf, daarnaast nog 2 avonden in de week vast op een manege.
ik begin om 08.00 uur tot 16.30 uur.

ik heb een paard wat elke dag gereden moet worden, anders is hij niet te houden, en puur medisch gezien blijft hij alleen heel als hij beweging krijgt.

ik sta zelf halfpension...ik ga na mijn werk meteen naar stal, mest hem uit en ga voeren.
Na een uurtje ( of langer) ga ik rijden en daarna naar huis. Meestal rond 20.00 of 20.30 uur thuis.

De dagen dat ik ook nog op de manege wrk begin ik een uur eerder op mijn werk dus 07.00 uur, werk tot 15.30 uur.
Dan snel naar stal, mesten en rijden.
Hij eet wat later dan zo rond 17.30 uur.
Dan snel naar de manege want ik werk van 18.30 tot 22.30 uur op stal. Dan naar huis....00.00 in bed....
Dat is op maandag en donderdag.
Bij ziekte, vacantie werk ik daar extra en ook vaak in het weekend steek ik een handje uit om de jongens te helpen...

een voordeel: ik heb mijn werk op een industrieterrein naast mijn paard en ik woon er zo'n 5 minuutjes vandaan. Da's wel lekker. De manege ligt een half uur rijden met de auto verder.

Ik heb geem mee-berijdsters en doe mijn paard zelf...
Wel zwaar af en toe maar goed...tis te doen.

Ik wil liever niet volpension omdat ik nu juist conmtact heb.... ik voer zelf, ik weet wat hij krijgt en ik pas het aan op zijn arbeid, ik mest zelf en weet hoe de stront eruit ziet... ik weet wat de kwaliteit hooi is en dat hij er goed bijstaat. Ik knuffel en poets nog net zoveel.... het is erg druk maar ik heb het er voor over en red het nog (ysiek en geestelijk)hihi

ls ik echter geld zat zou hebben, verhuisde hij meteen naar de volpension stal/manege waar ik werk... betere accomdatie, gezellige mensen, leuke bar, lekker buiten rijden....
Helaas is het puur financieel gezen dat ik bij deze stal sta, voor de rest is het niks...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:05

Ik werk fulltime 40 uur per week.

En mijn pony staat vol-pension
6x per dag gevoerd
7x per week helemaal gemest.

Heerlijk ik zou niet anders willen ik heb het gewoon druk...naast paarden sport ik ook nog eens 10 uur per week

Huishouden en vrienden enz enz.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:11

Ik werk fulltime 40 tot 50 uur per week (van 8 tot 1600 meestal en dan race ik naar stal, dan ben ik rond half 8 s avonds thuis) en ik sta op een vol pension stal waar iedere dag gemest wordt en waar gevoerd wordt. Daarnaast rijdt de stal eigenaresse (zzlicht ruiter) als ik een keertje niet kan of zet mijn vriendin hem buiten.

De combinatie werk/paard/huishouden/sociaal leven is soms best druk, vooral als je s avonds nog verplichtingen hebt vanuit je werk vind ik het lastig te combineren, ben ook erg blij met de stal waar ik nu sta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:18

danneke80 schreef:
Mogelijkheden om iets te laten doen is er bij ons niet echt. Er staan ook alleen volwassenen op onze stal. Het enige wat ik laat doen is een paar uurtjes per dag in de paddock laten zetten.
Ze heeft dus geen loopstal oid dus als ik naar volpension ga dan gaat ze er qua faciliteiten niet op achteruit.
Overigens heb ik geen hekel aan mesten etc. Zeker in het weekend als ik de tijd heb vind ik het heerlijk om te doen. Maar rijden bijvoorbeeld doe ik nu ook alleen in het weekend wegens tijdgebrek.

Als jullie alles zelf doen, kun je dan geen rooster maken? Een doet in de ochtend voeren, de ander zet de paarden buiten, de volgende doet ze weer binnen en doet voeren. Klaar zetten voer zou niet moeten hoeven dan, iedereen weet wat een ander voert. Volwassenen moeten toch wel met elkaar iets kunnen regelen?

Stel je zet je paard op vlas of zaagsel zou je in het weekend de stal goed schoon kunnen maken en dan als je heel een pak er in gooit, dan zou je bv op maandag niet hoeven uitmesten en eventueel dinsdag even snel wat drollen die netjes liggen en op woensdag even goed, de natte plek. Als je al begint met 3 of 4 pakken in de stal dan kan je heel lang doen met een goede bodem en hoef je wellicht maar 3 keer per week uit te mesten, dit vanwege tijdgebrek. En op elke zondag een schoon pak er in. Ik ken mensen die het zo doen omdat ze het gewoon heel druk hebben.

Ik heb selfservice gestaan en dat vind ik wel het fijnst, helemaal zelf over je paard beslissen.

Als jullie met meer dan 3 mensen staan, is het helemaal makkelijk, hoef je niet eens elke dag te komen of als je niet aan de beurt bent alleen om te rijden of te longeren.
Neem anders een leuk verzorgstertje die je wat betaald, hoeft niet veel te zijn, maar dat zij 2 keer per week uitmest, je paard borstelt, voer klaar zet, de paddock uitmest en eventueel als ze leuk kan rijden je paard ook rijdt.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:30

Ik en mijn vriend werken allebei fulltime. We hebben 3 paarden waarvan 1 veulen.

Wij huren van de pensionstal een stuk weide met schuilstal, waar we alles zelf moeten doen. Gelukkig wel samen met een vriendin die haar paard hier ook heeft staan, want we wonen zelf een stukje autorijden er vandaan.

Zij voert meestal 's ochtends en 's middags zijn wij er.

Ik vind het persoonlijk ook qualitytime om zo met mijn paarden bezig te zijn. Daarbij kost het ook erg weinig tijd omdat we de stal etc goed bijhouden. Er wordt 's ochtends en 's middags gemest. Dit houdt dus in dat ik met 15 minuten klaar ben met mesten, water bijvullen en voer geven.

Nog genoeg tijd over om te borstelen, knuffelen en rijden. Het rijden kan gelukkig wel in een binnenbak. Dat scheelt misschien ook wel. Haha!

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:38

Ik sta heerlijk op een volpension stal! Echt super voeren wordt gedaan, in de wei/paddock en er weer uit, mesten alles. Zelfs als ik op vakantie ga krijgt hij af en toe een borstel erover heen....en we staan er maar met 4 paarden waarvan er 2 niet worden gereden, dus het is iedere keer als ik er ben lekker alleen in een grote bak rijden net alsof het van jezelf is..

Als ik hem niet in volpension zou hebben zou ik ook niet weten hoe ik alles rond zou moeten krijgen, voor mij voorlopig echt niet anders

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:11

Ik heb mijn paarden ook in volpension staan, ik vind het heerlijk. De tijd die je dan hebt kun je besteden aan je dieren zodat je niet eerst hoeft te mesten ed voor je je paard de aandacht kunt geven die ze nodig hebben. Ook blijf ik weleens een dag thuis paarden worden super verzorgd lopen de hele dag buiten dus ze missen me ook niet als ik een dag niet kom. Ik heb een tijdje alles zelf gedaan maar moet zeggen dit geeft me veel meer rust en om eerlijk te zijn ik vind het ook weleens lekker als ik een dagje geen verplichtingen heb om naar de paarden toe te gaan Bloos

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:14

ik heb een fulltime baan en moet zelf mesten en helpen met binnen en buiten zetten (is in de winter minder). Ik red het prima nu nog, maar woon nog bij papa en mama.. ben benieuwd hoe dat gaat als ik zelf moet koken en af en toe schoon moet maken..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:46

En boodschappen doen niet te vergeten.... dat zou je nog wel eens tegen kunnen gaan vallen. Maar aan de andere kant: het is ook maar net hoe je zelf tegen dingen aankijkt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:47

Maanling schreef:
En boodschappen doen niet te vergeten.... dat zou je nog wel eens tegen kunnen gaan vallen. Maar aan de andere kant: het is ook maar net hoe je zelf tegen dingen aankijkt.

Hoe bedoel je dat met het is maar net hoe je zelf tegen dingen aankijkt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:59

Nou, je hebt mensen die vinden dingen al snel teveel worden, en je hebt mensen die wat anders in het leven staan die het bijv helemaal niet erg vinden om iedere dag tot 22.00 uur bezig te zijn met vanalles.

Ik heb Jo bij een volpension staan en dat is dus omdat ik naast fulltime baan, weekendbaantje en huishouden/vriendje geen zin heb om alles ook nog zelf te moeten doen.

Maar er zullen ook mensen zijn die daar hun hand niet voor omdraaien.

Dus: het ligt maar net aan je instelling hoe je met dingen omgaat.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:04

Ja zo bedoelde je dat!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:05

Wat dacht jij dan? Dat ik dat heel vervelend bedoelde?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:06

Nee ik wist niet hoe je het bedoelde dus denk vraag het gewoon Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:07

Heel slim Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:08

ik heb mijn paard volpension staan heb het veel te druk om ook nog alles zelf te moeten doen..nu hoef ik er alleen maar van te genieten..
Vroeger had ik ze op een weiland staan en moest ik ook zelf voeren...dat was wel erg zwaar hoor en ben blij dat het nu wat makkelijker gaat...

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:10

eerst werkte ik 40 uur per week en stond op een stal waar je elke zondag moest mesten. Of ik deed het of iemand die ik ervoor betaalde.
Nu sta ik vol-pension met mijn paard (tegen de bossen aan) en het bevalt me erg goed. Heb veel meer tijd voor mijn paardjes.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:16

Volpension zou me best lekker lijken, maar aan de andere kant, hoeveel tijd ben ik nou eigenlijk kwijt met mesten en voer klaar zetten? Als ik een beetje gas geef ben ik in een kwartiertje klaar, dus ik vind het overdreven om te zeggen dat ik daardoor geen tijd meer voor mijn paard zou hebben. Verder kan ik nu zelf bepalen hoe schoon m'n paard erbij staat en wat ze te eten krijgt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:17

maar voer je je paard dan maar 1x per dag?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:28

Maanling schreef:
maar voer je je paard dan maar 1x per dag?

Nee, voeren wordt wel gedaan door de staleigenaar.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 06:51

Ook ik werk fulltime in het onderwijs, met regelmatig vergaderingen e.d. in de avonduren. Ik heb er ook voor gekozen mijn paardje volpension te zetten, op een stal met een binnenbak.
Ik vind dit erg prettig. In de toekomst wil ik mijn paard heel graag aan huis, maar twijfel best wel eens.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 07:02

Ik werk niet fulltime, maar studeer voltijd en werk daarbij nog zo'n 14 uur in de week, dus komt aardig overeen Lachen

Ik sta op een pensionstal waar mijn paard 3 keer per dag gevoerd word en ze overdag een aantal uurtjes buiten word gezet of +- 3 kwartier in de molen.
Als ik dan 's avonds kom hoef ik alleen nog maar de stal te doen (werkje van 10 minuten) en daarna lekker met mn paard aan de slag... is echt ideaal Lachen
Voorheen heb ik het ook allemaal gewoon zelf gedaan, maar ik moet zeggen dat dit echt een opluchting is, scheelt echt zeeen van tijd... ben nu vaak met 2 uurtjes klaar (10 min. mesten, 20 min. poetsen + opzadelen, uurtje rijden, half uur voor naverzorgen en nog even een bakkie doen Tong uitsteken ) en heb daarbij ook écht tijd voor mijn paard gehad Lachen
Vooral dat buitenzetten is voor mij echt een must, zou niet willen dat dat dier de hele dag op stal staat als ik het even druk heb Lachen

Het is dus echt een aanrader voor als je in een drukke periode zit!!

suc6 met je beslissing!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 07:14

_sjors_ schreef:
Ik sta ook op een doe-het-zelf pensionstal en vind dat eigenlijk wel prima. Ik zet zelf zijn voer klaar dus weet ook precies wat en hoeveel hij binnen krijgt en kan zijn stal net zo hoog opstrooien als ik zelf wil. Zolang je maar betaalt, kan je bij ons net zoveel stro, hooi/ bix krijgen wat je wilt en dat is ook wel een fijn idee. En zoveel werk is het nou ook weer niet om zelf je stal te doen en voer klaar te zetten Knipoog .
Op een volpension stal moet je toch altijd maar afwachten of je paard voldoende (of juist teveel) voer krijgt en hoeveel er opgestrooid wordt.

Zo'n soort doe-het-zelf-stal zou ik ook wel aankunnen: met doe het zelf stal bedoel ik echt zelf voeren 4 x per dag, zelf zorgen dat je hooi op zolder komt en wordt ingekocht, zelf zorgen dat je vlas hebt, de kantine opruimen/schoonhouden, de bak slepen/schoonhouden, onkruid plukken, de schuren verbouwen, etc. Haha! Nou, geloof me, dan heb je echt niet veel tijd meer voor je paardje Clown