Hoe groot zijn jullie stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Re: Hoe groot zijn jullie stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:50

ruim 3 x 3, zowel voor mijn pony als paard.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:56

De inloop/schuilstal van Flash (paard) is 4x4.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:10

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:27

Citaat:
4 x 3 dus lekker ruim:D

vind je dit echt ruim??? denk eens dat je zelf in een heel klein hok opgesloten wordt, vergelijkbaar met je eigen grote... ruim zal het wel niet zijn!

dit is zeker een ruime box,zoals je weet zijn de meeste standaard boxen 3x3m en komen veel paarden alleen om te rijden de box uit
dat komt vaak omdat er op de meeste stallen geen mogelijkheid is om ze in een paddock of wei te zetten in de wintermaanden.

de mijne [ ze is 150cm] heeft ook altijd in de winter op stal gestaan van 3x3
en kwam buiten als ik er was.
nu ben ik met haar verhuist naar een andere stal,en daar staat ze van 8 tot 1600 uur buiten in een paddock en de rest in een containerbox van 3,2 x 2,5m

de stal is kleiner maar ze kan over de deur kijken en het tussenschot is op 125cm
ze heeft het hier beter naar haar zin dan op de andere stal

dus naar mijn mening doet de grootte van de box er niet veel toe bij mij dan omdat ze veel eruit is Haha!

en ik begrijp dat jij een natural bent Knipoog en dus tegen stallen

ja ik probeer zoveel mogelijk natural te zijn. ik moet er ook nog in groeien hoor. Maar ik wil gewoon aan de mensen duidelijk maken, dat stallen niet de beste oplossing is. Je kan altijd een wei afhuren, zelfs in de winter voor je paard, je moet het alleen willen!! en qua prijs is het zeker niet duurder.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:28

Ik heb geen idee hoe groot de stal is maar het is wel de grootste van de hele stal Ja
En over de lengte naar achteren zijn ramen en de deur is met een opening dat ze er toch over heen kan kijken ik vind het echt ideaal.....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:29

we hebben een grote schuur waar ze met z'n 2en staan ,
ik schat zo'n 9 meter lang en 5 meter breed.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:44

@charlotvanre

ik weet niet hoe het in jouw regio is ,maar hier kan je echt geen wei vinden en al helemaal geen wei waar een paard in de winter op mag. helaas!

toen ik vroeger op het eiland Goeree Overflakkee woonde hadden we zandgrond en weiland zat met loopstallen,dat was ideaal Haha!
maar waar ik nu woon is alles klei en lopen ze alles verrot, dus vind jij maar eens een landeigenaar die jouw paarden er in de winter op wil hebben Clown

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:50

mirgino schreef:
@charlotvanre

ik weet niet hoe het in jouw regio is ,maar hier kan je echt geen wei vinden en al helemaal geen wei waar een paard in de winter op mag. helaas!

toen ik vroeger op het eiland Goeree Overflakkee woonde hadden we zandgrond en weiland zat met loopstallen,dat was ideaal Haha!
maar waar ik nu woon is alles klei en lopen ze alles verrot, dus vind jij maar eens een landeigenaar die jouw paarden er in de winter op wil hebben Clown

blijven zoeken zou ik zo zeggen, gewoon bij boeren aanbellen en het vragen, bij ons wordt het in de winter ook kappot gelopen. Maar dat hersteld zich wel vanzelf. je kan altijd ook een deel van de wei afzetten die ze volledig kappot lopen, en enkele uren dan op het andere deel laten. Voor geld zeggen nog veel boeren ja hoor! niet wachten tot er iets in de krant staat, gewoon zelf op ronde gaan Knipoog !

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:52

2,5 x 3 meter voor mij haf van 1,32 m. hoog. Als ze er continu in stond zou ik het te klein vinden, maar er zit een uitloop van ongeveer 11 x 4 m aan vast.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:54

Mee eens.. In het gebied waar ik woon (randstad) is er bijna geen boer/landeigenaar/stal te vinden waar je paarden in de winter nog naar buiten mogen! Ik heb ontzettend veel mazzel met mijn plekje waar ze ook in de winter het land op mogen.. Ik vind ook dat op stal staan niet natuurlijk en goed is voor het gestel van je paard. Maar oplossingen als overdag buiten, in combi met een grote stal lijkt me al redelijk in de goede richting!!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:55

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:57

boeren doen echt niet alles voor geld.. hun land moet ze geld opleveren in de zomer.. hooi enz. Dus erg happig zijn ze er echt niet op. Ik heb voor ik deze stal had wel 100 mensen gebeld voor een plekje op t land. Mijn tante woont in groningen, daar is het heel anders. Mijn tinker staat nu bij haar dag en nacht op het land. De zandgrond zorgt ervoor dat t land niet helemaal stuk gaat. Ze staat daar altijd buiten. heeft wel een stal, maar gaat daar nooit zelf in. Dat vind ik echt de meest ideale situatie.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:58

En nog een vraag zijn jullie tussenwanden(dus de wand tussen 2 stallen in) helemaal dicht of half dicht met tralies of gewoon alleen half dicht zo dat jullie paarden met de hoofden bij elkaar kunnen komen?

Wij hebben ze nu half gesloten met tralies, maar voor onze nieuwe stallen zit ik te twijfelen tussen half dicht met tralies of half dicht gewoon zonder tralies, zodat ze bij elkaar kunnen komen met de hoofden.
De voorwanden worden in ieder geval wel open.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:42

Wij hebben ze dus half dicht, met tralies. Lachen

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:44

Onze zijn ook 3 x 3m en eentje is iets groter, 3,30 bij 3 m.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:47

bij mijn tante in de tuin zijn de stallen open. alleen een tussen muurtje waar ze gewoon overheen kunnen met hun hoofden. Maar de voordeuren staan ook gewoon open, dus ze kunnen ook bij elkaar naar binnen. Waar mijn andere paardje staat hebben we deels muurtje, daarboven tralies. Voor wel open.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:49

3.5*4 meter

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:39

En hoe hoog zijn jullie stallen? Ik heb wel eens gelezen dat de stalhoogte min 3.2m moet zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:40

nicolaas schreef:
En hoe hoog zijn jullie stallen? Ik heb wel eens gelezen dat de stalhoogte min 3.2m moet zijn.

de mijne staat in een container, dus niet echt hoog Knipoog

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:22

2 á 2,5 bij 4 meter voor een Haflinger. De achterkant is niet heel hoog (1.5 meter?) maar dan loopt hij redelijk snel op naar een aantal meter hoog. Behoorlijk hoog, maar durf het niet goed te schatten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:27

Bij een van mijn paardenvriendinnen zijn de stallen 5 1/2 bij 5. Daar sta je echt zalen uit te mesten. Ze hebben ook aan twee kanten een halfhoge deur een naar de gang in de stallen, een naar buiten. Nee die knollies komen niets te kort aan ruimte.

Mij eigen paard staat op 3 1/2 X 3 1/2. Gelukkig is hij de hele dag zomer en winter op het land...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:29

Mijn e-pony heeft een 2.5x6-stal. Zelfgemaakt stalletje dus, maar hij heeft prima de ruimte.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:32

Mijn box is 3*4 meter en ze staan er met zijn tween in.
Een arabier van 1.50 en een shet van 90 cm, dat gaat prima ze liggen er ook samen in en er is ruimte zat.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:33

Mijn fries staat in een box van 3x3 en heeft geen dak zegmaar, het is open tot aan het plafond van het complex (ong 8 meter)

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:58

San (fjord, 1.43m) staat in een stal van 3,5 bij 3,5. En ik geloof wel 3 meter hoog. Een zijkant is een lage muur waar ze helemaal met haar hoofd overheen kan en ook over de deur kan ze kijken. Ruim genoeg vind ik.