Zeil over de bak als het regent ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Zeil over de bak als het regent ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:56

Wat dacht je van 4 palen op elke hoek een. Zodat ie in het midden op de grond ligt. Daar graaf je een buis in de grond die is aangesloten op een riolering. Zo heb je een watergeleider Haha!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:10

Ik heb wel eens gezien dat iemand een groot zeil erboven had gespannen en in het midden een paal dat het water gelijk wegstroomt.mischien een idee voor jou

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:16

Wij hebben hier inderdaad ook wel eens aan lopen denken. Zo'n gek idee is het niet! Maar goed, hoe met het inderdaad allemaal gaan werken?
Wij hadden in het begin een superbak (houtsnippers, drainage), maar de snippers zijn nu veranderd in klei (met zand gaan mengen of zoiets). Vandaag zijn ze bij ons begonnen met 30 cm afgraven (tot aan de drainage), worteldoek erover en heeeeel veel schoon nieuw zand erop (vulzand, dit filtert uitstekend). Dus morgen kunnen we na weken weer rijden!!! Maar een buitenbak blijft altijd moeilijk. Ik hoop dat het opgelost is hier, anders hang ik er ook een zeil over.

charliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:29

maar als het regent kan het paard er wel van schrikken

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:11

Geen gek idee idd! maar denk dat als het hard regent heel je zeil vol loopt en dan doorzakt..wordt lastig optillen.(hoe ik t me voor me zie Tong uitsteken)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:43

Bloos Wij hebben het dus geprobeerd, hadden grote - niet te zware - zeilen, maar dit werkt dus echt niet. Allereerst wordt het inderdaad heel erg zwaar en moet je minstens met 2 mensen zijn om het kleed op te rollen. Het kleed wordt nat en vies, dus na het rijden het kleed weer over de bak slepen is echt een erreg vies karwei - daar werd ik niet vrolijk van. Daarnaast kost het erg veel tijd - te veel tijd! Wij hebben dus maar een binnenbak gemaakt Haha! .

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:47

Dit lijkt me echt knudde werken. Zo'n zeil van 20*40 is echt loeizwaar. Bovendien hebben we in Nederland vaak last van die rotbuien, lijkt me niet handig als je dan elke keer naar buiten moet hollen om dat zeil 'even' over de bak te trekken. Dat lukt je niet zomaar en al helemaal niet in je eentje.

Ik zou je buitenbak gewoon goed draineren en heel goed nadenken over de bodem die je erin legt. De bak bij ons is echt vrijwel altijd droog behalve met dit soort dagen dat het de hele dag keihard regent. Maar dan is het morgen ook weer weg Lachen

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:00

@TS hoe is de bak nu? Na de deze regen periode?
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Hoe wat zijn trouwens de afmetingen van je toekomstige bak?
en kijk dan ff op marktplaats voor een geschikte dekzeil....(schrik niet van de prijzen)...en kijk dan ff naar drainage materiaal....wat kost meer?

Zou er wel voorzorgen dat de bak altijd afloopt. Dat wil zeggen dat bij een stevige regenbui het water van de bak weg kan stromen. Kortom binnen op de bak hoger dan in op de hoefslag.
Daarnaast de hoefslag regelmatig weer dichtgooien voordat dat het een gracht/loopgraaf wordt Clown .

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:00

Het idee is niet zo gek, maar inderdaad 20x40 meter met water erop, dat is een gedoe om het er weer af te krijgen en super zwaar!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:00

Ik heb bij mensen op een stal een paard gereden en die waren bezig met drainage, als tijdelijek oplossing hebben ze ook zo'n zeil eroverheen gelegd. Voor het rijden met z'n 2en aan een kant zeil dubbelvouwen. Je bevestigd over de lange zijde het zeil aan de grond (in dit geval met haringen). Je vouwt hem met z'n 2en dus naar 1 lange zijde toe. Kwestie van handigheid. Na het rijden kan je hem zo er weer overheen trekken. Zij hadden wel een aflopende bak, met aan beide kanten een afwateringsgeul, dus het water liep af die geul in, er bleef vrijwel niks op het zeil staan. Enige nadeel is dat het zeil langs de bak blijft liggen en niet alle paarden hiervan gedient zijn.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 14:57

grobo schreef:
@TS hoe is de bak nu? Na de deze regen periode?
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Hoe wat zijn trouwens de afmetingen van je toekomstige bak?
en kijk dan ff op marktplaats voor een geschikte dekzeil....(schrik niet van de prijzen)...en kijk dan ff naar drainage materiaal....wat kost meer?

Zou er wel voorzorgen dat de bak altijd afloopt. Dat wil zeggen dat bij een stevige regenbui het water van de bak weg kan stromen. Kortom binnen op de bak hoger dan in op de hoefslag.
Daarnaast de hoefslag regelmatig weer dichtgooien voordat dat het een gracht/loopgraaf wordt Clown .

Geen idee, volgende week krijgen we de sleutel Knipoog. De bak is nu 20x60 maar waarschijnlijk maken we van 1 stuk van 20x20 een longeer gedeelte, en dan word de rest rij gedeelte, 20x40.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:02

Is niet haalbaar en dan nog zou de gemeente dat niet goedvinden waarschijnlijk.
Daarbij slaat de wind eronder en neemt je zeil mee.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:28

Suzanne F. schreef:
Is niet haalbaar en dan nog zou de gemeente dat niet goedvinden waarschijnlijk.
Daarbij slaat de wind eronder en neemt je zeil mee.

Ik heb geen idee hoe de gemeente erover denkt, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het wel degelijk haalbaar is.
Heb ook niet meegemaakt dat de wind eronder sloeg en dat was nog een flink heuvelgebied ook.