Melody21 schreef:Inderdaad Kymalin, dat weegt echt niet tegen elkaar op.
Ik vind het eigelijk wel een klein beetje schokkend, hoe snel het belang van het paard opzij wordt geschoven voor het belang van extra luxe voor de ruiter/eigenaar.....
Dat bedoel ik niet aanvallend hoor, maar het is misschien wel iets om over na te denken. En ik denk dat het wel een ramp is als een paard 22/23 uur in een hokje van 3bij3 staat wat te vergelijken is met een kat in een kratje.Wat als het een paar dagen heel slecht weer is? En dan klagen als het paard een beenprobleem heeft......Sorry, zoals je misschien merkt ben ik een beetje gefrustreerd over hoe veel paarden gehouden worden...en hoe dat wordt goed gepraat....ik wil hier niemand persoonlijk aanvallen hoor! TS , veel succes met je keuze..
Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik snap je ergenissen, maar een paard 22/24 uur op stal (en dan ook nog eens een kleinere binnestal!) vind ik echt zielig! Veel mensen hoor je over de bioindustrie, dat dat zo zielig is, maar een box van 3 x 3 voor een paard is echt niet veel kleiner in verhouding met de hokken in de bioindustrie!
Ook ik bedoel dit niet aanvallend, maar een paard kan zelf niet praten en ik weet hoe blij paarden van weidegang worden.
Over het vele rijden: kan je niet buiten gaan rijden? (is al meerdere malen genoemd in het topic, maar ik heb er nog geen reactie van de TS over gehoord)
Ook al zijn er misschien geen super goede uitrijmogelijkheden er zijn vast wel rondjes die je langs de weg kan rijden.
) dan een binnenbak en een warme douche! Succes met de beslissing!
maar als ik zelf zou moeten kiezen zou k toch voor het 2e gaan. Ik heb zelf mijn pony's aan huis staan en die kunnen in de winter bijna nooit op de wei. Ze staan alleen wel altijd buiten op een platje met stal waar ze altijd in kunnen gaan. Dus bij mij kunne ze altijd bewegen maarja bij stal 2 heb je wel een binnenbak dus dan kun je hem wel in de winter altijd beweging geven in de binnenbak wat je anders buiten moest doen of in de natte buitenbak;)