Wanneer rij jij met cap?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer rij jij met cap?

Altijd
47 (61%)
Nooit
7 (9%)
Alleen tijdens buitenrit
7 (9%)
Alleen in de bak
Geen stemmen
Alleen op jonge(onbeleerde,frisse etc.) paarden
4 (5%)
Anders,nl:
11 (14%)

Totaal aantal stemmen: 76

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:10

runningkawa schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen bodyprotector aandoet
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen niergordel aandoet
Kan iemand mij uitleggen waarom je veiligheids beugels hebt.

Kan iemand mij uitleggen waarom je geen helm op je fiets opzet.
Kan iemand mij uitleggen waarom je geen helm in de auto opdoet

Kan iemand mij uitleggen waarom je...

Ik zie dus niet meer gevaar in paardrijden dan in bv fietsen, wat ik ook elke dag doe naar mijn werk.
En dan vraagt niemand waarom ik geen helm op doe op de fiets Lachen

Ook zijn er meer dingen in je lijf die je kapot kunt vallen en daardoor verlamd of zelfs dood gaat.
waarom word er dan alleen over de cap gepraat?
En een niet veiligheids cap opzetten is ook onzin.

Haha!
Je hebt een gedeelte gelijk.
Veiligheidsbeugels maak ik wel gebruik van.
Bodyprotector en niergordel niet. Waarom niet? Omdat ik van een niergordel nog nooit had gehoord en sja, bodyprotector... eigenlijk nooit zo bij stil gestaan.

Helm op de fiets... dat wordt steeds meer een gewoonte en eigenlijk snap ik best wel waarom. Maar dan vind ik ook dat we moeten wandelen met een helm op want ook dan kan je aangereden worden.

Helm in de auto. Ja... als je in een cabrio zit vind ik dat je dat zeker moet doen Haha! Lekker sexy met je helm in de wind Clown
Maar ik verwacht toch eigenlijk dat het ombouw van mijn auto stevig genoeg is. Stom natuurlijk want ook dat kan helemaal indeuken.

Tuurlijk gaat het niet alleen om de cap. Het gaat gewoon om veiligheid.
Ik bedoel... je koopt ook geen auto die niet door de APK komt. Je wil gewoon een veilige auto. Dan snap ik niet dat mensen daar meer geld voor uit geven en zelf niet even dat banketstaaf gordeltje omdoen.

Je beschermt je paard vaak ook, je rijdt ook niet met teugels die op breken staan i.v.m. de veiligheid.
Dus als dit iets is waarmee je jezelf kan beschermen dan snap ik niet dat je het niet doet.

Waarom dit zo'n item is voor mij??? Ik ben zelf al bijna 5 jaar aan het terugknokken na hersenletsel. Ik weet dat ik geluk heb dat ik het nog na kan vertellen. Ik weet dus ook dat ik het nooit meer wil. Maar goed, niet al het gevaar kan je uit de weg gaan. Gaat dat wel, dan zal je altijd zien dat je dan met een ernstige ziekte wordt geconfronteerd, zo is het leven nu eenmaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:18

Het gaat er bij mij dus niet om dat het dragen van een cap dom is, maar dat er ook ander letsel opgelopen kan worden.
ook ernstig letsel.
Denk maar aan gebroken ruggen, gescheurde lever, ribben door longen enz. enz.

Daar mag men dan ook bij stilstaan.
En niet van "ik heb een cap op dus ben veilig voor alles"

En net wat Sp zegt
Bij val moet hij vervangen worden.
Net als een motor of brommer helm.
ook na een paar jaar dient een cap of helm vervangen te worden.

het is niet op dwars te zijn, maar om mensen meer te laten weten dat er meer is dan een cap.
Net wat kleintje zegt, nooit bij stilgestaan.
Nou ik wel.
Maar ik ga het risico aan.

verder maak ik wel gebruik van veiligheidsbeugels, stom he? Lachen

Weet je trouwens waar de meeste mensen dood gaan?
In bed

Brrr, en ik wilde net gaan slapen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:23

Runningkawa zegt toch ook wel hele zinnige dingen om over na te denken, neemt niet weg dat ik helaas van mezelf vind dat ik te weinig een cap draag. Gek he zal nooit op mn motor stappen zonder helm, zelfs niet voor 50 meter

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 01:28

Ik draag nooit een cap, ik heb ook geen cap. Maar toen ik zo'n maand of 3 geleden een paard ging bijrijden op een stal waar het verplicht is, toen moest ik wel. Heb toen steeds de cap van de eigenaresse gedragen.
Heb in de winkel gestaan om er een te kopen. Allerlei caps gepast, maar ik voelde me net Callimero!
Nee, ik heb geen cap gekocht.
Maar nu heb ik dus zelf een paard gekocht en zet hem op dezelfde stal. Ik zal dus echt een cap moeten gaan dragen.

Ach, het scheelt weer dat ik een cap krijg bij het paard Haha!

Even offtopic: Weet iemand hoe het zit met de ziekenfondsverzekering als je wel valt en je droeg geen cap?
Wat als je vervoert moet worden met de ambulance ofzo, wordt het dan niet vergoed als je geen cap droeg?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 06:45

Ik rij altijd met cap. Vind het ontzettend stom als ik het niet zou doen. Sorry is mijn mening. En ik ben er blij om want ik heb vorig jaar een dik stuk boomstam op mijn hoofd gehad. Als mijn cap er niet opzat had ik het hier niet kunnen navertellen. Bovendien heb ik een vriendin die zo'n zes jaar geleden op haar paard stapte die op hol sloeg, geen cap op en met haar hoofd tegen een verkeersbord geslagen. Kan nu nog niet werken, heeft altijd hoofdpijn, is nooit fit. Nee vooral doen zonder cap rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 08:56

Ziekenfonds worden al je kosten vergoed, ook al draag je geen cap. Aansprakelijkheid is anders

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:40

altijd! af en toe twijfel ik of ik hem op zal doen maar dan ben ik net weg en aan het eind van ons pad draai ik alweer om, om m'n champignonneke te halen! Pling de vorige heeft zich al bewezen, paard ging er vandoor ging ineens links Boos! (stond een paal van het afdak) en ik ging rechtdoor! Frusty recht tegen die paal aan, ik ben wel even bewusteloos Dromen geweest volgens ons mam maar ik heb er verder ook geen last van gehad, m'n cap was nog wel bijna helemaal heel (wel een nieuwe gekocht).
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 28-11-02 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:10

Altijd. Kort maar krachtig.

bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:58

ik heb 1 keer geen cap op gehad en dat was op me verzorgpaardje toen ik een buitenrit ging maken en ik vind het nog steeds dom van me zelf want ik lag er bijna naast
niet dat ze wat deed maar ik verloor me evenwicht en we zatten in de rengalop en dan kan ze zo raar springne over kuiltjes en stoppen dan wil je mij niet zien zitten op dat beest

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:05

Met springen, met buitenrijden en met jonge/frisse paarden.