Paard de hele winter buiten-wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Paard de hele winter buiten-wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:50

Ja mijn andere vind het ook niks, mijn geschoren shet stond ook altijd 24/7 buiten hoor wel met een dekentje natuurlijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:52

Dan zal het idd wel per individu verschillen; bij ijskou en wind zonder regen blijven ze buiten; het is alleen in combi met regen en wind dat ik ze zie schuilen, bij regen zonder wind staan ze lekker te teuten buiten...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:55

Ja hier is er eentje van suiker de andere wil niet schuilen wat voor weer al stormt het of hagelt het

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:26

die van mij schuilen ook niet zo gauw, maar ik vond het gisteren niet verantwoord meer. Ik heb overigens ontdekt dat het stukje land wat ik eigenlijk voor het voorjaar wilde "sparen" wel een goeie schuilplaats heeft (ja heb dit landje nog niet zo lang). Ik zag ineens dat de buurvrouw hele hoge denachtige bomen heeft staan waar de paarden overigens niet bij kunnen. Ben ik dat stukje eens op gelopen en toen ik net achter die bomen kwam, was er geen wind meer te voelen, ik zag dat het nog wel hard waaide aan de rest van het land. Dus morgenmiddag, als de hoefsmid geweest is, gaan ze weer gewoon terug naar de wei en dan gaat me "voorjaarsstukje" er maar aan Verdrietig Desnoods maak ik binnenkort van een ander stuk, waar ze nu wel op kunnen, het nieuwe voorjaarsstuk.

Ik ben overigens nog wel volop aan het zoeken en bellen voor een landje erbij, iets wat droger ligt dan deze wei

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:02

dit is even een vraagje,ik ben benieuwd hoe jullie dit doen,als je nou gereden hebt en je paard is bezweet,zet je hem dan gewoon in de wei,of juist onder dek.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:43

Goed op adem stappen en dan inderdaad zo de wei in...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:52

Als je je paarden deze tijd van het jaar dag en nacht buiten zet, dan is een schuilstal wel noodzaak. Een paard heeft in ieder geval een droog plekje nodig, vooral als het dagen achtereen (zoals nu) slecht weer is. Ik zie aan onze paarden dat ze met dit slechte weer toch heel veel zelf binnen gaan staan, zelfs de shetjes. Ik kan mij daarnaast ook niet voorstellen dat het echt goed is voor gewrichten en spieren om de hele dag in de nattigheid te staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:27

Die van mij wil niet eens schuilen ook nu niet dus denk dat je daar toch weer vanuit het menselijk oogpunt naar kijkt dan

aesoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:49

mijn arabiertje en pony staan 24/7 op wei, er is wel een stal met draag strooisel, maar denk niet dat de AV er 2 keer uit zichzelf is in geweest dit jaar.
Wat voor weer ook, zij zoekt buiten ergens een windvrij plekje.
De pony heb ik nog maar pas maar heb de indruk dat die wel liever in de stal komt, hij heeft geen deken, maar meestal zoekt hij beschutting achter de AV omdat zij niet mee naar de stal wil.