[Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Ja, ik kan niet zonder
42 (8%)
Ja, ik kan niet zonder
38 (8%)
Ja, maar als er geen binnenbak is dat geen probleem
107 (22%)
Ja, maar ik kan ook zonder
102 (21%)
Nee, dat maakt me niks uit
75 (16%)
Nee, dat maakt me niets uit
70 (14%)
Anders, namelijk ....(plaats een berichtje)
17 (3%)
Anders, namelijk... (post in topic)
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 467

Clauwtje

Re: [Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:22

Ja een binnenbak is wel heel fijn,als het regent of sneeuwt ( niet dat dat ooit gebeurd maargoed Clown ). Maar voor mij maakt het weinig uit,warm krijg ik het toch wel Tong uitsteken. Als de buitenbak maar altijd te rijden is,zou ik het geen probleem vinden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:26

Ik rijd veel liever buiten. In die stoffige binnenbakken krijg ik altijd ontstoken ogen. Daarnaast vind ik paardrijden een buitensport en geen zaalsport. Vork

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:44

Buitenbak met verlichting die het hele jaar berijdbaar is. Maar een binnenbak zou je mij nooit over horen klagen.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:14

Ik vind beide fijn, ik rijd nu ergens waar de binnenbak eigenlijk altijd goed is, of het nu geregent heeft of niet... er staan geen plassen in. Met sneeuw en dat soort fratsen weet ik niet hoe die erbij ligt, dat moet ik nog meemaken...
Een binnenbak is fijn, maar zeker geen must voor mij.

En wat betreft het bang zijn voor auto's enzo, dat is natuurlijk op te lossen door wat vaker met auto's in aanraking te laten komen en ze te laten wennen aan onverwachte geluiden. Dat heb ik met mijn vorige verzorgpaard ook gedaan.

Wat de pesterijen betreft, als het echt niet gaat, waarom daar nog blijven? Het wordt dan meer een straf dan dat het echt leuk is.... Wordt heel vervelend heb het zelf ook meegemaakt en ben ergens anders naartoe gegaan (reed destijds een paard waarvan de eigenaar een jaar weg ging, dus was het tijdelijk mijn eigen paard) ... Ik werd er ook chagrijnig van en dat is geen goede manier om op een paard te zitten, die voelt dat...

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:21

Anders nl:

Ik vind het opzich wel fijn al is er een binnenbak.
Maar er hoft geen binnenbak te zijn voor mij.
Maar dan moet de buitenbak wel heet goed gedraineerd zijn.
Dan vind ik het echt geen enkel probleem.
dan ga ik gewoon rijden, tenzij het echt stormt hagelt sneeuwd of dat het gewoon spekglad is.
Dus een binnenbak vind ik geen noodzaak.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:31

Ik heb op de ena laatste geklikt: het is voor mij niet belangrijk, maar wel lekker!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:09

Ik vind het met dit weer eigenlijk wel ideaal, maar ik ben dan ook verwend met een binnenbak. Nu rij ik zelfs met goed weer in de binnenbak, aangezien deze een heel stuk groter is en het een fijnere bodem heeft dan onze buitenbak.

Maar zodra er een goede buitenbak is, die een mooie maat heeft, zal ik veel meer in de buitenbak te vinden zijn. Lekker een dikke winterjas aan en rijden maar! Haha!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:10

Ik vind een binnenbak echt geen overbodige luxe.
Zou zelf ook nooit op een stal gaan staan, zonder binnenbak.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:14

Wanneer de buitenbak bijna altijd te berijden is hoef ik geen binnenbak hoor! De faciliteiten voor het rijden zijn bij mij daarnaast ook nog eens ondergeschikt aan de faciliteiten voor mijn paarden, zoals dagelijkse weidegang (en dan niet een paar uurtjes, maar hele dagen!).
Zelf heb ik aan huis een buitenbak en kan daar goed in vertoeven. Als deze echt onbereidbaar wordt door regen of vrieskou zou ik voor het rijden met paard op pad gaan voor die paar keer per jaar! (dichtsbijzijnde goed bereidbare rijbaan uitzoeken, ongeacht of dit en binnen of buitenbak is)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:01

ik zou een binnenbak wel fijn vinden,

maar wij hebben een hele goede bak dus echt belangrijk is het niet. en het is best te doen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:53

Ik heb er geen maar zou er wel graag een willen. Haha! Maar ik leef nog steeds zonder binnenbak. Ookal is de buitenbak de hele winter onbegaanbaar. Scheve mond

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:59

Erg fijn en een feit is dat als je er eenmaal aan gewend bent je moeilijk weer zonder kan (ik althans). Haha!
Ik heb nu een binnenbak tot mijn beschikking die open is aan de zijkant. Erg fijn.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:15

Ik heb een binnenbak bij de stal..... Omdat ik swinters als het koud is en nat graag warm en droog rijd Bloos Maar als het weer het toelaat vind je me buiten Cool

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:13

Ik sta in de buurt van een manege.
Daar maak ik 4x per week gebruik van de kleine binnenmanege om mijn paard extra te laten rollen.
Verder rijd ik in de grote binnemanege ongeveer 2 a 3x per week.
De andere keren rijd ik i.v.m. hun lessen in de buitenbak.
Maar met dit weer..... vind ik het binnen wel prettiger Haha!

Uzansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:09

wij hebben een binnenbak en een buitenbak.. bij ons kun je net zo goed buitenrijden! en in de binnenbak zijn er meestal lessen! enigste nadeel is dat als de mijne in de buitenbak rijdt is ze de eerste kwartier goed fris

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:49

een binnenbak vind ik een luxe wat je eigenlijk niet nodig hebt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:27

zolang er een goede all weather buitenbak is vind ik het geen groot probleem als er geen binnenbak is.
al is dit wel fijn in de winter maar zoals ik al zei bij goed buitenbak geen must! Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:43

Een binnenbak zie ik als luxe, en niet noodzakelijk: andere dingen zijn veel belangrijker (veel buiten kunnen staan, mooie uitrijmogelijkheden, goed voer en goede sfeer op stal). Als het er is is het mooi meegenomen, maar ik zoek er een stal niet op uit. Op de stal waar mijn jonge paard komt te staan is een goede, nagenoeg altijd rijdbare buitenbak met verlichting. Dat vind ik dan wel weer belangrijk, dat de bak wel goed te rijden is, ook in de winter als het donker is 's avonds.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:46

Heb nu NOG geen binnenbak en vind buitenrijden prima. Maar nu de binnenbak in aanbouw is kan ik niet wachten en vind het stiekem wel heeel erg relaxed. Zeker met die kou en regen van vorige week Tong uitsteken

Beetje luxe-paardje dus Haha!

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:48

wij hebben alleen een buitenbak en ik zit er eigenlijk niet mee.. Was wel altijd een binnenbak gewend, maar de overstap is voor mij geen ramp.
Alleen af en toe met noodweer denk ik wel eens: had ik maar een binnenbak... Dat hou je altijd wel Knipoog maar buitenrijden is ook wel weer erg lekker Lachen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:21

Heb gekozen: 'Ja, maar ik kan ook zonder'. Als het regent heb ik liever een binnenbak, maar op stal hebben ze alleen een buitenbak (gelukkig wel goede bodem). Als het een beetje regent rijd ik wel gewoon, als het echt erg is niet.
In de zomer rijd ik liever wel in de buitenbak, omdat de meeste binnenbakken dan zo stoffig zijn/te warm. Als het koud is doe je maar een jas aan, en je krijgt het na een tijdje toch vanzelf weer warm. Vind het al helemaal onzin als mensen zeggen 'dat hun paard er last van heeft'.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:18

Ik heb afwisselend op stallen gestaan met binnenbak, met buitenbak zonder een van tweeen. Nu staan ze ook al 5 jaar op een weiland met schuilstal, dus geen licht/geen stromend water en dergelijke maar wel dag en nacht buiten. Dat laatste bevalt mij het beste, de paarden worden er braver door (ze hebben genoeg beweging). Maar ook in de periode dat ik actief dressuurmatig trainde naast het buitenrijden heb ik altijd de voorkeur gegeven voor een gezellige stal waar mijn paard goed verzorgd wordt, ipv de luxe van een bak. Ik heb ook wel eens naast de stalling huur betaald aan de manege om in de bak te kunnen rijden (buiten of binnen) en dan was ik altijd buiten te vinden. In stromende regen rij ik niet maar alle andere keren wel en dan komt het misschien 10 keer op een jaar voor dat je echt niet rijden kunt. Mijn paard heeft minimaal een dag per week rust (lekker op de wei) en die dag verschuif ik dan na de regendag. Je moet het naar je zin hebben op stal en als ze je pony uitschelden is dat niet leuk voor jou, maar als ik je verhaal lees ook niet voor je pony. Mensen die een hekel aan je paard hebben gaan er namelijk (on)bewust anders mee om.

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:11

Ik heb een tijdje een bijrijdpaardje gehad en hij stond op een stal met binnenbak, toch reed ik vaker en liever in de buitenbak, binnen is het erg snel warm en het was daar altijd druk binnen.... Mijn eigen paardje staat op een stalling waar 2 grote en goede buitenbakken zijn, er is goede verlichting en ook al regent het dagen, de bak is bijna altijd goed te rijden, anders duik ik de duinen in Haha! Dus ik kies echt wel voor een buitenbak. Al s het nou echt dagen regent dan kan ik altijd uitwijken naar de manege die 50 meter van onze stal ligt en kan ik in de binnnenbak...ideaal zo maar toch maak ik daar heel weinig gebruiik van

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:14

Hier hebben we geen binnenbak, opzich erg jammer omdat de buitenbak hier in de winter vrijwel altijd nat is. Wel hebben we de mogelijkheid om zo nu en dan in een binnenbak te rijden bij een manege.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:15

Wij hebben op stal wel een binnenbak, en als het regent is het gewoon wel lekker. Maar het liefst rijd ik toch in de buitenbak, lekker in de frisse lucht.