Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Als je ECHT de hele dag jeuk hebt zou JIJ dat niet meer zo stellig zeggen!
Hang dan een bezemblok op, dat hij redelijk veilig kan jeuken.
) zou ik haar stal misschien ook wel met draad hebben afgezet..
Neonlight schreef:singasong, als 4 klinieken en diverse voedingsdeskundigen er geen oplossing voor hebben mag jij me de oplossing geven zodat ik er aan kan werken.
Zelfs als je weet wat de oorzaak is wil het nog niet zeggen dat het zomaar op te lossen is.

anniee schreef:Maar dat is maar aan twee zijden dat draad toch? Dan kunnen ze dus nog wel schuren tegen de achterwand zeg maar?
Mijn merrie had vroeger stal angst (of iig de smalle openingn naar binnen gaan). Dat is echter helemaal niet terug gekomen. Verder heeft ze grote onzag voor een draadje in het land, of er nu stroom op staat of niet. Maar ze staat gewoon rustig en ontspannen in haar stalletje MET tikkend draadje. dat heeft wel even geduurd, maar is een kwestie van gewenning. Bij een gesloten draadje gaat er stroom over, los draadje niet meer (moet het altijd los maken voor ik de staldeur kan open maken). Ik vind het ideaal! Ik heb het overigens niet tegen jeuk, maar tegen muurpoepen. anniee schreef:Stroom in een binnenstal vind ik paard-onvriendelijk, jeuk of geen jeuk. Dan moet je gewoon je paard niet op stal zetten (bij chronische jeuk bedoel ik, een tijdelijke jeuk door een huidaandoening vind ik anders. hoewel ik dat niet erg genoeg vind voor zo'n drastische maatregel). Stroom in een grote inloopstal vind ik daarentegen totaal niet erg, zorg gewoon dat de stal groot genoeg is en de doorgang ook. zo biedt je een droge/winddichte plek zonder dat ze er aan kunnen gaan schuren (denk ook aan de buitenkant van de stal dan anders heeft het nog geen nut). Voorkomen is idd beter dan genezen en andersblijf je in die vizueuze cirkel hangen!