jullie mening ivm 'eenzame' pony of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: jullie mening ivm 'eenzame' pony of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:06

euh... een draadje toch? Je schreef dat ze konden neuzen.

draadje opendoen en probleem opgelost?

Mereltje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 17:09

dat is bij de paarden van mij oom, daar zit wel alleen een draad tussen. Helaas is ze bij elkaar echt in het weiland laten lopen geen optie, mijn oom roept ze naar binnen en dan komen ze, en dan een voor een de stallen in. Ik heb jammergenoeg (door mijn schoolrooster) niet de tijd om daar elke dag bij te zijn om die van mij in een andere weiland te zetten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:09

Lenneke_ schreef:
Ik vind een pony alleen niet kunnen, simpel zat.
Dus zoek er een pony bij, van je oom, van een vriendin, een shetlander, bedenk iets en als dat echt niet anders kan zul je je pony moeten verhuizen of desnoods verkopen.
Klinkt banketstaaf, maar paarden zijn dieren en daar dien je goed voor te zorgen.

Dit is dan wel erg onzin hoor.... Dromen
Hij heeft gezelschap om zich heen, maar het is leuker voor hem/haar om er een maatje bij te hebben, het zijn nou eenmaal kuddedieren. Knipoog
Kan ie niet bij een van de pony's van je oom overdag? of koop een shetje als maatje Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:13

Mereltje90 schreef:
dat is bij de paarden van mij oom, daar zit wel alleen een draad tussen. Helaas is ze bij elkaar echt in het weiland laten lopen geen optie, mijn oom roept ze naar binnen en dan komen ze, en dan een voor een de stallen in. Ik heb jammergenoeg (door mijn schoolrooster) niet de tijd om daar elke dag bij te zijn om die van mij in een andere weiland te zetten.

aha, ik snap het.
Ach meis, als je paardje gelukkig is, en dat lijkt er wel op, zou ik me niet druk maken en het lekker houden zoals het nu is. Wie weet komt er ooit eens een leuk shetlandertje op je pad en kun je je pony een vriendje geven.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:27

Ik snap niet dat eerst iedereen zegt ow het is zielig en nu zeggen dat het opzich ook wel kan...

Tuurlijk is het iedereen zijn eigen mening maar toch

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:31

Als je even terugleest, zie je dat je niet de enige bent hoor

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:37

Kan je geen advertentie zetten ofzo? Of is de wei niet van jou? Ik heb dat ook gedaan maar heb wel eigen wei.(pacht)

Mijn eigen paard staat in de zomer bij de hengst van me vriend, maar 's winters gaat deze terug naar stal dan staat hij 's nachts op stal en ik heb wat meer faciliteiten.

De hengst staat dan alleen, nu heb ik een advertentie gezet en heb ik een paard helemaal uit de andere kant van het land wel, die hem tot het voorjaar gezelschap houdt. Deze is 19 en heeft lichtelijke atrose, prima oplossing. De hengst staat nu gratis Haha!
Ik heb in de advertentie gezet dat ik het liefst zoveel mogelijk zelf wou doen omdat ik er niet van hou als er daar veel mensen komen. Maar dat is natuurlijk je eigen besluit. Zo heb ik het iig opgelost.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:36

Uit je omschrijving kan ik echt niet opmaken dat je pony zielig zou zijn, ideaal dat vind ik het niet!
Zoal al door vele is gezegt, parden zijn kudde dieren en staan daarom graag bij soortgenootjes, zonder omheining ertussen.
Ik heb veel paarden/ponys (gehad), waarvan er maar 1tje was die echt graag alleen stond en dat kwam omdat hij niet anders gewent (op zich al sneu) was en hij had zn karakter niet mee.
Alleen dit paardje was echt rustiger en zat beter in zn vel ALLEEN, maar dat zijn toch wel een beetje de uitzonderingen.

Verkopen gaat in mijn opzicht echt tever er zijn misschien andere oplossingen?
Het is jammer dat het finacieel niet haalbaar om een 2e pony te 'stallen;, wellicht kan iemand anders een leuk plekje voor zn pony gebruiken en dus min of meer in pension komen staan bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:46

Ik ben iemand die vind dat paarden contact moeten kunnen hebben.
En op een enkele uitzondering na gaat dat ook goed.

Ik heb ooit ook eens met kawa op een plek gestaan waar hij alleen contact had over de draad...eens maar nooit meer.

Toen ik de paarden aan huis kreeg heb ik ook direct een maatje gezocht.
Het zijn kudde dieren..end aar hoort niet alleen elkaar zien bij. En wij als baasjes zijn daarvoor verantwoordeijk. Lachen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:52

Lenneke_ schreef:
Ik vind een pony alleen niet kunnen, simpel zat.
Dus zoek er een pony bij, van je oom, van een vriendin, een shetlander, bedenk iets en als dat echt niet anders kan zul je je pony moeten verhuizen of desnoods verkopen.
Klinkt banketstaaf, maar paarden zijn dieren en daar dien je goed voor te zorgen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Er kunnen nog zoveel situaties bedacht worden die allemaal nog erger zijn, een paard alleen vind ik gewoon ook niet kunnen.
Een schaap of een geit 'spreekt' een hele andere taal dan een paard en is in mijn ogen dus ook zeker niet voldoende.
Ik lees dat je pony eerst wel gezelschap had? Is deze plotseling weg gegaan dan? het lijkt mij dat je over dit soort dingen nadenkt voordat je een pony neemt en op tijd maatregelen neemt als het gezelschap van je paard weggaat?