Paard/pony 'aanschaffen'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Paard/pony 'aanschaffen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:29

Hé, penny's kunnen ook kinderen krijgen

Even serieus. Ik heb het idee dat je een beetje te veel films heb gekeken en serieus denkt dat je dochter straks zo weg rijd op een arabier. Ik vind het hartstikke leuk dat je haar een kans gunt in de paardensport maar je moet het wel leuk houden. Een niet meewerkend paard is een garantie voor een verdrietig meisje.

Een welsh lijkt ook op een arabier, dat kan toch ook wel wat zijn.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:31

Estherini schreef:
Tuurlijk luister ik wel naar jullie, maar ik wil ook graag zelf eens gaan kijken bij iemand die wel verstand heeft van deze dieren.

Verward iemand die WEL verstand heeft van deze dieren? Verward

En bedankt maar weer!

Estherini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:33

Ha de Penny... ja die is leuk.

Een shet ga ik niet aanschaffen. Ik wil wel een ECHT paard in mijn wei hebben staan. Dan neem ik nog liever een koe...

Roxx: Met dat verstand bedoelde ik iemand die voor zijn werk arabieren traint en fokt en opvoed voor de verkoop.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:34

Je wilt een pony waar je dochter mee de sport in kan? Waarom koop je dan niet een 10-15jarige pony met een mooi koppie die al Z heeft gelopen met een ander kind?

Dan heb je veel grotere kans dat je dochtertje ver in de sport gaat komen (omdat de pony het al kan) en je dochter heeft daar vaak veel meer lol aan!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:34

Een oud spreekwoord zegt: Beter door een ezel welgedragen, dan door een peerd in het zand geslagen.

Prachtig, dit vat genoeg samen.

Esterini, we reageren op een manier waar je niet op zit te wachten. Het feit dat we vrijwel allemaal hetzelfde suggeren zou kunnen betekenen dat we wel degelijk weten waar we het over hebben, hoor!

In dat geval: Go your gang, do as you like, maar als er brokken vallen, kom daar dan niet mee aanzetten!

Het adres wat je zoekt vind je vast via Google.

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:35

pfoe doe ff lekker uit de hoogte zeg. wat zoek je op bokt. volgens mij ben je een echte kakker die alleen maar een paardje wil om aan de buiten wereld te laten zien wat jullie welniet voor moois in de tuin hebben staan . kots kots kots

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:35

Luister eens naar alle adviezen die hier worden gegeven...toch ga je door met die arabier voor je dochter...ik denk dat je je er te veel op blind staart en niet open staat voor andere leuke paarden/pony rassen. Maak er geen nachtmerrie van door nu dat supermooie arabiertje te kopen voor een heel jong kind die er geen ervaring mee heeft.....WEES VERSTANDIG...

Estherini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:36

detour schreef:
Wat ga je nu beslissen, Estherini?

Beslissen? Nu? Vandaag? Meteen?

Ik kwam hier voor informatie over stallen in de buurt waar ik meer informatie kon krijgen en de dieren eens kon bekijken en misschien even kon testen met rijden van mijn dochter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:36

En die zal je ook zeker aanraden om geen arabier voor een jong grietje te kopen (als hij echt verstand van zaken heeft tenminste). Wil je dat je dochter plezier heeft van een pony? of wil je graag dat de pony meer plezier heeft met je dochter Clown Want als pony is natuurlijk niets leukers dan een baasje te hebben die totaal geen invloed op je heeft! Kun je rennen wanneer je maar wilt, lekker bokken totdat ze eraf ligt! en dan is baasje te bang en kwijnt de pony weg (of wordt verkocht).

Als een arabier meer betekend dan de veiligheid voor je dochter... ga je gang.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:36

Ja, wat wil je nou. Je hebt er duidelijk de ballen verstand van. Je hebt droombeelden over Black Beauty en The Horse Wisperer. Je vraagt hier advies, aan mensen die er een stuk meer verstand van hebben. En als iedereen je dan het advies geeft om het niet te doen, dan sla je dat in de wind met het commentaar dat je het wel gaat vragen aan mensen die er echt verstand van hebben.

Het komt gewoon niet als een verstandige keuze over. Ouders die niets van paarden weten. Een kind dat te jong is en nog helemaal niet kan rijden. Jij wil alleen een paard in de tuin hebben staan dat mooi staan, anders koop je wel een koe Slapen
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 23-10-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

superrizzoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:37

Estherini schreef:

Een shet ga ik niet aanschaffen. Ik wil wel een ECHT paard in mijn wei hebben staan. Dan neem ik nog liever een koe...

Roxx: Met dat verstand bedoelde ik iemand die voor zijn werk arabieren traint en fokt en opvoed voor de verkoop.

ik heb nog nooit een shet gezien die niet echt paard is
ze hebben 4 benen 4 hoeven een mond staart manen en hoofd

ze zijn af en toe nog wel meer paard dan wel dier dan ook

vuurneon

een koe is wel veiliger! Haha!

Napie

Estherini schreef:

Namens alle shet-eigenaren: bedankt voor deze opmerking.
Ik zou zeggen: doe wat je niet laten kan, koop een zwarte arabische hengst voor je dochter, laat haar weggaloperen naar de zonsondergang over groene heuvels en geef eens een berichtje als ze ooit is terug gekeerd. Hou ons vooral op de hoogte.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:38

Anoeska schreef:
Ja, wat wil je nou. Je hebt er duidelijk de ballen verstand van. Je hebt droombeelden over Black Beauty en The Horse Wisperer. Je vraagt hier advies, aan mensen die er een stuk meer verstand van hebben. En als iedereen je dan het advies geeft om het niet te doen, dan sla je dat in de wind met het commentaar dat je het wel gaat vragen aan mensen die er echt verstand van hebben.

Het komt gewoon niet als een verstandige keuze over. Ouders die niets van paarden weten. Jij wil alleen een paard in de tuin hebben staan dat mooi staan, anders koop je wel een koe Slapen

amen.

Ik hoop van harte dat dit een verzinverhaal is, anders hoop ik dat een fokker niet zo stom is om een goede pony aan zulke mensen te verkopen.

jakkes heb dit al te vaak meegemaakt. Boos!

Estherini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:38

wat een vreemd forum als je meteen wordt afgesnauwd en voor kakker wordt ondergekotst als je informatie vraagt...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:39

de manier van reageren zegt genoeg. Sorry hoor maar een 7jarige met verstand van paarden? 7 jarige kinderen hebben geen versatand van paarden (de hoeveelheid verstand die je hoort te hebben tenminste)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:39

Estherini schreef:
detour schreef:
Wat ga je nu beslissen, Estherini?

Ik kwam hier voor informatie over stallen in de buurt waar ik meer informatie kon krijgen en de dieren eens kon bekijken en misschien even kon testen met rijden van mijn dochter.

Esther je bent bij ons van harte welkom om eens kennis te maken met onze spierwitte AV hengst(en ja mensen daar kan een klein kind op rijden)en onze jonge dame van 2 jaar (ook deze jonge merrie heeft een hart van goud en kan met een gerust hart geborsteld worden door een klein kind)
Knipoog

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:40

Ik krijg een beetje het vermoeden dat TS zich vandaag speciaal op Bokt heeft aangemeld om een reltopic te beginnen. Zoveel dommigheid kan nooit echt zijn!

Estherini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:40

Amen!!! aan sherif! Ik neem contact met je op via PM.

en nee ik heb me daar niet voor aangemeld Boos!
Laatst bijgewerkt door Estherini op 23-10-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:40

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:41

superrizzoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:41

Ik kwam hier voor informatie over stallen in de buurt waar ik meer informatie kon krijgen en de dieren eens kon bekijken en misschien even kon testen met rijden van mijn dochter.[/quote]

Esther je bent bij ons van harte welkom om eens kennis te maken met onze spierwitte AV hengst(en ja mensen daar kan een klein kind op rijden)en onze jonge dame van 2 jaar (ook deze jonge merrie heeft een hart van goud en kan met een gerust hart geborsteld worden door een klein kind)
Knipoog[/quote]

zeggen wij dat alle arabieren zo zijn ??????? volgens mij niet
maar het ras algemeen is misschien wat te hoog gegrepen voor zo'n jong meisje

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:42

@ Sherif: neem je dit echt serieus? Zou jij aan een beginnende ruiter van 7 jaar met ouders die geen verstand van paarden hebben een arabier verkopen?

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:42

Het is geen vreemd forum, iedereen geeft een goed bedoeld advies en ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat we hopen dat je het advies opvolgt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:43

Arabier voor een jong kind is prima, mits pa en ma er veel verstand van hebben! Want anders is het sneu voor pony en kind.