Shapley's MTG

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hoepsie

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:39

Je hoeft toch niet élke dag te smeren met dat spul, als ik het goed begrijp?!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:55

Hoepsie schreef:
Je hoeft toch niet élke dag te smeren met dat spul, als ik het goed begrijp?!

nee om de manen en staart groei te stimuleren is 1 keer per week genoeg, maar ja als je het vergeet doe ik het een paar dagen later gewoon, en schuif ik het gewoon weer terug naar de zondag, nu doe ik het dus op woensdag, volgende week op dinsdag en die week erna weer op maandag en dan weer een week later op zondag, ik heb de fles toch dus ik smeer hem gewoon helemaal leeg en dan stop ik om eens te kijken wat het dan doet. mocht het stoppen met groeien en ik zou het nog langer willen hebben dan koop ik nog een keertje een fles maar ik doe er erg lang mee.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:31

en hoe staat het nu

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:08

Heb niet meer gemeten, maar voor het oog is het wel zichtbaar langer. Zondag is weer smeer- en meetdag (net als met afvallen, dan moet je ook niet te vaak wegen, dat valt alleen maar tegen).

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:37

grappig jij ook al op de zondag,

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:39

Op zondag neem ik net wat extra tijd om te tuttelen bij mijn paard, helemaal niks meer dat verder hoeft die dag... Lekker kalm aan...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:44

Heb weer gesmeerd en gemeten, ik gebruik het nu 4 weken. Volgens mij is de staart in die 4 weken 2,5 tot 3 cm gegroeid, ik heb een verschil van minimaal 2 cm gemeten, maar toen ik begon had ik de staart netjes gewassen en geborsteld, terwijl hij nu in dreadlocks zit en al tijden niet meer geborsteld is. Dat scheelt volgens mij ook alweer in lengte. De manen vind ik heel moeilijk te meten, maar ik denk dat die ook wel een 2 cm gegroeid zijn. Op sommige plaatsen komen de manen in ieder geval nu al onder de onderste halsspier uit, nog even en dan komen ze onder de hals uit. Dat was 4 weken geleden dus echt nog niet zo.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:33

ik heb vergeten te meten, nee niet vergeten te smeren, ook ik heb het idee dat het langzaam maar toch steeds verder over het al vier jaar zijnde dode punt heen komt. wat wel erg opvalt is dat het dikker begint te worden, de manen aan de boven kant worden voller. tja ach het groeien moet ergens beginnen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:36

Kunnen we concluderen dat het wel degelijk iets doet (niet zoveel als ze op de site beweren, maar toch...)? Ik herken wel wat je zegt dat de manen uit de stand-by stand komen Haha!...

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:28

ohhhh heet dat uit de stand-by stand, nou ik heb net nog eens staan friemelen erin en echt hoor aan de onderkant van zijn manenkam en boven op zit echt een berg korte haren, na ja kort die meten al wel een centimeter of 5. kijk als die in dat tempo blijven doorgroeien, niet gek dan toch.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:29

Nou ja, stand-by stand, je weet wat ik bedoel Haha!. Het deed in ieder geval een hele tijd niks meer, een soort van winterslaap dan misschien Tong uitsteken?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:15

Het werkt echt! Gisteren zag ik dat Speed zijn manen op een plek al een klein stukje onder de hals uitkomen! Het waren nog maar een paar iele sprietjes, maar toch... Ik kon ze vanaf de andere kant eronderuit zien komen! Ik ben dit weekend volgens mij 5 weken bezig en het moet toch al gauw zo'n centimeter of 3-4 gegroeid zijn als ik bedenk hoe lang ze eerst waren (meten bij de manen heb ik al opgegeven, er zitten steeds centimeters afwijking in, doordat ik niet telkens exact hetzelfde en op dezelfde plaats meet).

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:07

Als jullie voor-tijdens en na foto's hebben van de behandeling van je paardje met de MTG zou ik die erg graag willen gebruiken voor de website en folders. Altijd fijn om te horen dat mensen tevreden zijn met een product. Dus als iemand interesse heeft, stuur even een pb Haha!

Groetjes, Mathilde

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:18

Ik heb het besteld Knipoog we shall se what it brings us Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:36

Mathilde schreef:
Als jullie voor-tijdens en na foto's hebben van de behandeling van je paardje met de MTG zou ik die erg graag willen gebruiken voor de website en folders. Altijd fijn om te horen dat mensen tevreden zijn met een product. Dus als iemand interesse heeft, stuur even een pb Haha!

Groetjes, Mathilde

hihi ik heb geen foto's gemaakt alleen gemeten, zal van de week eens foto's maken met een meetlat er naast waarneer het dan weer langer is kan ik nog eens een foto maken en dan mag je die best gebruiken,

maar het is wel zo dat bij mij de bovenste plukken die net komen kijken erg hard groeien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:43

Hoe smeren jullie dat in de manen, of spuit je het er tussen ofzo, misschien blonde vraag Bloos en gebruik je veel van dit spul?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:53

ik weet het je te zeggen over een week Lachen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:41

Ik spuit het over de manenkam (lijkt net dressing dan Haha!) en dan masseer ik het erin. De staart ga ik trouwens nu mee ophouden, die is lang genoeg. Eigenlijk was hij van tevoren ook al lang genoeg, maar ik wilde gewoon uitproberen wat het spul deed. Ik gebruik er toch best veel van anders, dat besteed ik liever aan de manen (ik heb al bijna de halve fles op). Ik ga deze week eens de puntjes van de manen recht bijknippen, is een beetje een rotzooitje nu, dan kan ik meteen foto's maken en dan over een tijdje weer. Ik kreeg trouwens vandaag van een stalgenootje te horen: "Heej, wat zijn Speed zijn manen lang!" Ik beeld het me dus niet in Tong uitsteken.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:31

ik doe eerst de manen naar de kant waar ze niet hangen zodat ik aan de onderkant er goed bij kan, dan spuit ik het er op inderdaad net dressing, (wel goed schudden voor gebruik) dan borstel en kneed ik lekker in zijn manenkam hij vind het erg lekker want gaat er helemaal voor omlaag, dan kam ik de manen terug aan de kant waar ze altijd hangen en spuit ik nog een keer een beetje over de hele manen kam, borstel en masseer ik weer. zijn manen worden er wel wat vettig van maar dat is na een dag of twee weer weg, ik ben nog niet op de helft van de van de fles, ook ik smeer een beetje in zijn staart maar niet veel, ik ben aan het proberen om de bovenkant die hij een keer lelijk heeft afgeschuurt weer een beetje bij te krijgen en volgens mij lukt dat aardig het is in iedergeval weer voller aan de boven kant

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:00

hoelang zou je met een fles kunnen doen ?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:14

Ik denk als je bijvoorbeeld alleen de manen doet, dan wel een maand of 3-4.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:12

_Bonte_ schreef:
ik weet het je te zeggen over een week Lachen

en ben je al verder, tis toch al een week verder?

Hier een week niet gesmeerd, geen tijd , vergeten, en ach sommige dingen waren deze week belangrijker dan lange manen.

verders bij jou speedster?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:15

Speed heeft een hoefzweer gehad, dat heeft even de aandacht van het smeren afgeleid. Maar het begint bij de manen echt op te vallen hoe lang ze aan het worden zijn, dus werken doet het wel.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:28

o dus bij jou liep het ook niet helemaal lekker.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:31

Nee, maar inmiddels gaat het alweer best goed gelukkig. Bij jou toch geen paarden-trubbels he?