Prijzen pensionstal met 10% verhoogd.....door stro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Prijzen pensionstal met 10% verhoogd.....door stro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:51

james100 schreef:
Ze mogen ook maar wettelijk 1x per zo veel tijd omhoog.. Ik zal het even op googlen...

Prijsstijgingen zijn normaal gesproken in januari met de normale indexering mee zeg maar van zoveel %
Bij stro is dat denk ik lastig omdat het meer een product is wat in de zomermaanden wordt geoogst............... Aangezien je in januari nog niet weet wat de zomer wat weer betreft gaat doen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:02

@meggiemeg, ik doelde ook op de stal verhoging in het alg..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:52

Klopt dat geldt ook voor alle andere dingen die een prijsverhoging kunnen ondergaan.
We hebben het nu over een ophoging die mede door de dure stro prijzen wordt veroorzaakt dus vandaar mijn reactie!

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:17

Heb dit weekend een duscissie gehad met de manegehouder waarom hij de prijzen omhoog doet, niet dat het iets uitmaakt maar of het wel zo verstandig is op de manier zoals hij dat doet, per 1 december en wat gaat hij volgend jaar doen...nou volgend jaar doet hij het weer heeft ie gezegd. Aangezien hij nog niet weet wat volgend jaar de prijzen van stro enzo kunnen zijn vindt ik dat voorbarig.....het is dus voor zijn eigen winst net zoals enten smid e.d. Ik ga nu minder lessen rijden scheelt toch weer 5 euro en dat vindt ie ook niet leuk maar het geld moet terug verdient worden. By the way hij vindt het raar dat wij als klanten de rpijsverhoging niet toejuichen....nee tuurlijk niet wie doet dat wel...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:25

sinds wanneer is het slecht als iemand wat verdient ??? Lachen Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:02

Winterpee schreef:
Heb dit weekend een duscissie gehad met de manegehouder waarom hij de prijzen omhoog doet, niet dat het iets uitmaakt maar of het wel zo verstandig is op de manier zoals hij dat doet, per 1 december en wat gaat hij volgend jaar doen...nou volgend jaar doet hij het weer heeft ie gezegd. Aangezien hij nog niet weet wat volgend jaar de prijzen van stro enzo kunnen zijn vindt ik dat voorbarig.....het is dus voor zijn eigen winst net zoals enten smid e.d. Ik ga nu minder lessen rijden scheelt toch weer 5 euro en dat vindt ie ook niet leuk maar het geld moet terug verdient worden. By the way hij vindt het raar dat wij als klanten de rpijsverhoging niet toejuichen....nee tuurlijk niet wie doet dat wel...

Het is niet leuk voor diegene die de dienst aanbiedt (in dit geval de manegehouder/pensionhouder) dat hij door toedoen van een ander de prijzen omhoog moet doen. Hij krijgt de prijsstijging tenslotte ook doorberekend. Het is echter wel zo dat hij van die inkomsten (stalgeld) moet leven en de rekeningen moet betalen. Als hij het stalgeld niet omhoog doet kan hij straks de diensten ook niet meer aanbieden.
Nu is het zo dat de prijzen blijven stijgen deze winter met betrekking op het stro (even googlen en je ziet er veel berichten over!) omdat ze verwachten dat er geen stro meer is aan het einde van de winter..............
Om de prijzen alvast voor volgend jaar door te berekenen is wel voorbarig en moeilijk want niemand kan voorspellen wat de zomer volgend jaar gaat doen en de daarbij behorende oogst!

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:05

precies..begrijpen waarom hij dat moet doen snap ik...maar het zou raar zijn als iedereen ermee eens zou zijn. elke verhoging voor je klant is vervelend maar als klant zijnde mag je best verhaal halen waarom en mag je ook laten merken dat je het niet tof vindt. om nou te zeggen|: tof joh moet je volgend jaar weer doen of dank je wel voor je prijsstijging gaat richting absurd. Ik vindt het ook ontzettend sneu voor onze eigenaar want hij is zo ontzettend goed voor je paard maar sociaal gezien blijft ie achter...ik wens m ook echt dat de prijzen eens weer naar beneden gaan want anders zie ik het somber in...dit gaat m ook klanten kosten...want als het per 1 janu weer omhoog gaat moet ik misschien ook mijn paarden ergens anders stallen want dan wordt t te duur...en sommige klanten hebben het ernu al over....

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:09

voor Kiwiko...onze manegehouder verdient zijn geld niet eerlijk ...
er zijn zat regels waar wij ons aan moeten houden die hij niet compenseert in enigerlei vorm dan ook...dus hij hoeft aan een label van natuurmonumenten geen 2,50 verdienen...want dat resulteerd dat iedereen m ergens anders gaat halen...hoefsmid idem....verdient ie 5 euro aan en je moet je ijzers inleveren voor de oudijzer boer op inenten verdient ie maar liefst 12.50 dan kunnen we zelf ook dus op lange termijn gaat iedereen zijn eigen enting regelen zijn eigen smid en eigen labels...wel heel gezellig 10 verschillende hoefsmeden maar als hij het binnen het beperkte had gehouden dus zeg hij verdient een 1euro op de smid had iedereen de huissmid gehouden....enting precies hetzelfde...

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:10

nu iedereen het zelf gaat regelen verdient je helemaal niets meer....100x0 blijft 0 100x1 is toch 100euro

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:22

Winterpee schreef:
voor Kiwiko...onze manegehouder verdient zijn geld niet eerlijk ...
er zijn zat regels waar wij ons aan moeten houden die hij niet compenseert in enigerlei vorm dan ook...dus hij hoeft aan een label van natuurmonumenten geen 2,50 verdienen...want dat resulteerd dat iedereen m ergens anders gaat halen...hoefsmid idem....verdient ie 5 euro aan en je moet je ijzers inleveren voor de oudijzer boer op inenten verdient ie maar liefst 12.50 dan kunnen we zelf ook dus op lange termijn gaat iedereen zijn eigen enting regelen zijn eigen smid en eigen labels...wel heel gezellig 10 verschillende hoefsmeden maar als hij het binnen het beperkte had gehouden dus zeg hij verdient een 1euro op de smid had iedereen de huissmid gehouden....enting precies hetzelfde...

en waarom is dat niet eerlijk dan??? Je weet het toch? Jouw keuze om daar te staan Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:24

Kan me voorstellen dat als je ergens net staat en je krijgt een aantal dingen voorgeschoteld dat ze dat voor je kunnen regelen dat je dat erg leuk/makkelijk vindt. Als je er dan later achter komt dat ze er aan verdienen en dat staat niet echt in verhouding dat je je dan aardig gen***d voelt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:37

Onze stal is gelukkig (nog) niet omhog gegaan. Hoor het overal om mij heen, ben er goed ziek van dat alles zo duur is geworden en denk de boeren met ons.
Officieel mag men 1 maal per jaar 10% verhogen naar wat ik ooit begrepen heb (moet bron ff opzoeken, stond ook op bokt met artikel) en gezien ze bij ons vorig jaar dat niet hebben gedaan en nu alles zo duur is geworden, zal hij wel niet achter kunnen blijven, wat begrijpelijk is als alles zo enorm karig is. Gelukkig hebben we maar1 paard op pension staan en heb voor de rest ijslanders, die geen stro nodig hebben, dus dat scheelt alweer Knipoog Brokken zijn idd omhoog gegaan, met ruim een euro, schrok er van..net als melk, boter, kaas ed..leuk zo leven, alles gaat omhoog, behalve je maandelijkse inkomen.

schrik wel van de prijs van €350, ik zit er niet veel ver onder, 272,50 maar kom ook met mn extra voer straks en wortels op de 315 per maand. Das bijna net zo duur als het huisje wat ik huur..niet normaal gewoon.

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:34

nee idd...we mennen met ijslanders...die zijn echt ontzettend leuk....willen ook een ijslander aanschaffen maar ze zijn erg prijzig..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:34

Bij ons zit niks inbegrepen dus is de prijs van de stalling ook niet verhoogd.
Tevens hebben wij geen stro maar zaagsel.

suffie

Re: Prijzen pensionstal met 50% verhoogd.....door stro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:18

Dressuurgek schreef:
Bienotje schreef:
Er zijn niet voor niets staleigenaren nu aan het overwegen om over te gaan op vlas, dat was altidj duurder maar lijkt nu opeens gunstiger te worden..

Ook het aanbod van vlas is erg laag, bij ons op stal willen we een hele lading vlas bestellen (lees: 25 pallets ofzo) maar er komt bij de leverancier niets binnen en ook de prijs van vlas is daardoor gestegen (niet zoveel als bij het stro overigens).

Dat vlas moeilijk leverbaar is komt doordat steeds meer boeren een biogasinstallatie erbij hebben. Die doet het prima op mais, maar vindt zaagsel ook heel erg "lekker". Hierdoor is er een tekort onstaan bij de fabrieken die spaanplaat maken van zaagsel. Proeven hebben bewezen dat vlas ook prima gebruikt kan worden voor de productie van spaanplaat, dus daar gaat nu ook heel veel vlas naar toe. Wij betaalden eerder per vrachtwagencombinatie zaagsel zo'n €600, dat is in 1 jaar tijd ook ruim €800 geworden. Voor het zaad was het dit jaar een slecht jaar, wat gevolgen heeft voor de brokkenprijs en automatisch ook voor het stro. Wij hebben zelf wel voldoende kunnen hooien voor de kalveren en paarden (ruim 90 ronde balen), maar ik weet dat dat niet overal zo was. Het nadeel is dat de prijzen nu allemaal omhoog zijn gegaan, maar ik denk niet dat het bij een ruimer aanbod ook zo weer omlaag gaat......

browneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:26

Waar mijn paardje staat, gaat het stalgeld per 1 november ook weer omhoog... En verder wordt er voorlopig 1x per 2 weken uitgemest ipv 1x per week, omdat "een wekelijkse aanvoer van stro niet gegarandeerd kan worden"... Bij wie is dit nog meer zo?

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:16

bij ons op stal hebben ze geen sto meer volgens mij!!!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:18

het spul is echt zo duur geworden..
de oogst is gewoon bar en bar slecht onze stal is gelukkig maar met 10 euro om hoog gegaan.
maar ik ken stallen die hierdoor bijna 40 euro omhoog zijn gegaan..het is dus echt waar..

devil03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:35

alles is duurder geworden zelfs het zaagsel wat wij hebben.
biks enz is ook duurder geworden.

bij ons is er een prijssteiging van iets van 7% gekomen... 10

Lorri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:58

Bij ons is het stro ook duurder geworden. Wij betaalde voorheen 3,50 per baal en nu 4,50.

Maar de eigenaren willen hier ook natuurlijk wat op verdienen. Wat ze zullen heus wel korting krijgen als ze veel afnemen. Maarja dat is hun recht.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:02

gister was ik in duitsland, een baal stro kost daar wel 80 cent

zit bijna te denken om een transportje te regelen

sas

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:14

Het stro is echt duurder, en ik denk niet dat die staleigenaar verlies wil leiden of veelk minder wil gaan verdienen en moet hij helaas toch zulke oplossingen gebruiken...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:39

ik heb ook wat paarden in pension, en winst maken op stro is echt onzin, het is gewoon niet of moeilijk te krijgen en is inderdaad twee keer zo duur als vorig jaar.

vandaar dat het pensiongeld dan wel omhoog moet gaan, ik ga niet bijleggen voor het paard van iemand anders

lijkt mij logisch dan toch ????

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:31

Bij ons is de stalling ook met 15 euro omhoog gegaan.
Sja.. het is niet anders he. Voor een manegehouder is het ook niet makkelijk als alles zo duur word. Hij moet het ergens vandaan halen om het te kunnen financieren

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:30

Je hoort het meer hier in de buurt dat stallingsprijzen omhoog zijn gegaan Lachen
Gelukkig geen last van, hebben eigen stal en gebruiken geen stro... Hooi wel, dat was even lastiger (konden wel gewoon hooi krijgen van degene die het brengt maar de kwaliteit was gewoon even iets minder door de regen die is gevallen tijden het hooien toen) maar nu hebben we weer super hooi en prijs is nog steeds gelijk.