Vieze plasser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

philipoom

Re: Vieze plasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:01

Noetanchamon schreef:
Misschien kan de da de piemel 1 x per 3 maanden schoonmaken?
Die komt dan toch de ontwormingskuur geven, kan ie dat er zo bij doen toch?

Denk dat de da zegt doe jij dat zelf maar Cool

Terorita dan heb jij geluk dat je een paard hebt met een schone piemel Haha!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:02

ik heb sinds kort ook een ruin, zal wel eens even gaat cheken hoe het daar onder zijn buik eraan toegaat.. ze zeggen wel dat als je z'n piemel met je blote hand schoonmaakt( als hij heel vies is), dat de geur dan heel erg in je handen gaat zitten.. dus ik doe denk ik maar zowieso een latexhandschoentje aan.

dblijham

Je kunt de velletjes van de penis afhalen als hij hem eruit heeft hangen, even vasthouden zodat je paard zijn penis niet direct weer intrekt maar natuurlijk niet te hard of te lang tegenhouden. De ruimte waar hij in terugtrekt kun je schoonmaken met lauwwarm water. Daar kun je inderdaad als je paard goed ingeschacht staat je hand makkelijk in kwijt. Gebruik GEEN schuursponsje AUB, ik hoop maar dat dat een grapje was. Een zacht sponsje of washandje is prima. Als je de smeer laat zitten kan dat vreselijke gevolgen hebben voor je paard.

terorita

Leur heeft geen piemel..die heeft een plasser Nagelbijten / Gniffelen

Noetanchamon

terorita schreef:
denk niet dat leur het wardeerd als ik d'r plasser gaat schrobben...
doe dat ook eigenlijks nooit, inspekteer dat gedeelte wel Knipoog
ziet er vrij fris en fruitig uit.
dus hoef ik d'r denk ook geel slang op te zetten

Nee, niet schrobben, maar met een babydoekje. Een schuursponsje was te hard!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:03

dblijham schreef:
Als je de smeer laat zitten kan dat vreselijke gevolgen hebben voor je paard.

Ow, wat dan??

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:04

terorita schreef:
laartjuh schreef:
Je moet de plasser van een merrie ook schoonmaken hoor Clown.
Die van mij gister met een doekje en water gedaan, was zwaar smerig en zag ook dat het wat "schuurde" aangezien het ook een tikkeltje rood was, wat nu weg is gelukkig.
(ow en we hebben deze merrie nog niet zo lang, dus bedankt vorige eigenaars voor het cadeau!)

Maargoed, jij maakt die onderdeeltjes ook schoon toch?

denk niet dat leur het wardeerd als ik d'r plasser gaat schrobben...
doe dat ook eigenlijks nooit, inspekteer dat gedeelte wel Knipoog
ziet er vrij fris en fruitig uit.
dus hoef ik d'r denk ook geel slang op te zetten

Bij deze was het echt nodig, zat van alles aangekoekt daar Ach gut Bij mijn andere merrie heb ik in 3 jaar nooit wat hoeven schoon te maken, heeft verder ook nog nooit diarree gehad.
Die nieuwe had voor de verkoop in een land met kunstmest gestaan, waar ze nu nog afentoe last van heeft.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:05

laartjuh schreef:
Bij deze was het echt nodig, zat van alles aangekoekt daar Ach gut Bij mijn andere merrie heb ik in 3 jaar nooit wat hoeven schoon te maken, heeft verder ook nog nooit diarree gehad.
]Die nieuwe had voor de verkoop in een land met kunstmest gestaan, waar ze nu nog afentoe last van heeft.

zie het verband tussen kunstmest en viese plasser niet zo Verward
neem aan dat ze niet met d'r plasser in het gras ligt te schoeken??

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:06

Ik heb een merrie dus geen last van. Maar had ik een ruin en ik kreeg de kans dan zou ik de loszittende velletjes er af trekken en het een beetje schoonmaken met een natte (zachte!) doek. Lachen Bij mijn merrie haal ik af en toe opgedroogd zweet tussen haar uiers vandaan, dat doe ik gewoon met mijn handen, anders lukt het bijna niet.
Ik ben daar niet vies van. Je eigen k*t moet je tenslotte ook schoonmaken. Vork

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:07

Dominiqueee schreef:
Ben ik blij dat ik een merrie heb. Nouja, aan de andere kant is het niet zo vies als je handschoenen aandoet Lachen

Ik maak de uiers wel altijd schoon.(tussen de tepels Vork )
Daar komt dan ook altijd een vrij dikke laag modder tussen weg Tong uitsteken

Edit:Ik heb dus ook een merrie Clown (2 zelfs Knipoog )

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:09

terorita schreef:
laartjuh schreef:
]Die nieuwe had voor de verkoop in een land met kunstmest gestaan, waar ze nu nog afentoe last van heeft.

zie het verband tussen kunstmest en viese plasser niet zo Verward
neem aan dat ze niet met d'r plasser in het gras ligt te schoeken??

Paard had van een land gras gegeten dat nog geen uur daarvoor was bemest met kunstmest, spul is zo giftig als wat, tenminste dat wat me verteld was. Toen ze bij ons kwam was ze na een week nog aan de dunne, wat snel minder is geworden, maar kan merken dat ze nu nog afentoe last heeft. En dan zit alles onder, benen bruin, cling bruin, alles.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:09

KsVrPy schreef:
Ik heb een merrie dus geen last van. Maar had ik een ruin en ik kreeg de kans dan zou ik de loszittende velletjes er af trekken en het een beetje schoonmaken met een natte (zachte!) doek. Lachen Bij mijn merrie haal ik af en toe opgedroogd zweet tussen haar uiers vandaan, dat doe ik gewoon met mijn handen, anders lukt het bijna niet.

Ja duhhh, daar zet je een douche op. En mijn eigen geslachtsdeel zou ik niet willen vergelijken met die van een van mijn paarden. Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:11

Wij hebben eens een meisje op stal gehad die daarvoor op een manege had gewerkt... die moest elke maand bij alle ruinen de schacht schoonmaken, dus gewoon met groene zeep met hand erin... nou nog voor geen 1000 euri .... Frusty

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:12

Noetanchamon schreef:
KsVrPy schreef:

Ja duhhh, daar zet je een douche op. En mijn eigen geslachtsdeel zou ik niet willen vergelijken met die van een van mijn paarden. Knipoog

Op die van je paard kun je toch ook een douche zetten?
Ik bedoel... Je hoeft hem echt niet persee aan te raken hoor. Clown

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:13

Ik heb di[size=18][/size]t in een ander topic hierover al gemeld. Een shetlandhengst die bij ons staat is vroeger op het intieme schoonmaakgebied zo verwaarloosd dat hij op 27 jarige leeftijd een penisamputatie moest hebben. Onder de enorme klomp vuil die zo dik om zijn penis heen zat dat hij hem niet meer naar binnen kon krijgen zaten wonden, vergroeiingen en maden. Het was een zeer onaangename ervaring voor het beestje en het kost ook nog eens een beste klap geld maar hij is nu in elk geval weer redelijk gezond.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:13

zolang een de koker of de plasser d'r goed uit zien..
denk ik afblijven.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:14

Ja, maar ik weet niet of je terug gelezen heb maar nu raak je meteen het probleem aan.
Als ik er aankom met een doekie of een slang dan trekt ie snel zijn piemel naar binnen. Terwijl er echt heel veel korstjes aan zitten en velletjes enzo.

Weet echt niet hoe ik die piemel schoon moet krijgen hoor.. Verdrietig

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:14

goed vast houden Haha!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:15

een tuinslang in zijn koker doen. dan spoel je alvast een deel schoon. en voor de rest, gewoon met je handen erin.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:15

dblijham schreef:
Ik heb di[size=18][/size]t in een ander topic hierover al gemeld. Een shetlandhengst die bij ons staat is vroeger op het intieme schoonmaakgebied zo verwaarloosd dat hij op 27 jarige leeftijd een penisamputatie moest hebben. Onder de enorme klomp vuil die zo dik om zijn penis heen zat dat hij hem niet meer naar binnen kon krijgen zaten wonden, vergroeiingen en maden. Het was een zeer onaangename ervaring voor het beestje en het kost ook nog eens een beste klap geld maar hij is nu in elk geval weer redelijk gezond.

Ach, arm dier.....fijn dat het nu weer goed gaat met 'm Knipoog
Nou zo erg is het hier ook niet hoor....de piemel zelf is gewoon vies, vellen en korstjes enzo

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:16

of net als bij stieren (teminste doet m'n papie altijd)ff gaan fluiten dan komt ie d'r van zelf uit..
dan grijp je hem, niet loslaten en spoelen maar

klinkt in theorie best goed...nu de praktjk nog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:17

Ga afsluiten!!

Slaap lekker als jullie zover zijn Dromen

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:31

Niet met zeep of rare doekjes in iedergeval! Gewoon met water of de rommel er gewoon ff met de hand afhalen..?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:33

terorita schreef:
goed vast houden Haha!

Whaha ik moest hier toch zo om lachen! ROFL Huilen van het lachen
Ik zie zo'n paardenpiemel al tegenwerken en rondspartelen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:48

Ik heb het allemaal zitten lezen en ik kom echt niet meer bij. Het was altijd een ver-van-mijn-bed show want ik had altijd een merrie. Sinds kort verzorg ik echter een ruin...ik denk dat ik het piemel-gedeelte maar aan de eigenaresse overlaat. Die kent hem tenslotte al veel beter (van veulen af aan)

Kan me wel herinneren dat andere mensen bij mij op stal inderdaad met handschoentjes en babyolie in de weer waren.

Mijn merrie maakte ik eens in de week ff schoon met de zachte kant van het sponsje. Opzich is het wel aan te raden om die edele delen regelmatig te checken, want mijn merrie is een keer in der muts gestoken door een horzel (waarschijnlijk onder haar staart gekomen tijdens wegslaan) Nou, geloof me...dat was echt niet fijn. Is gelukkig wel snel genezen.