Als ik dan echt moet kiezen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Als ik dan echt moet kiezen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:49

bekijk het vanuit je paard. Die van mij zou ik echt geen lol doen met 24/7 in d'r uppie op een weitje, die staat om 5 uur echt te mieren dat ze naar binnen wil (en nee, dat is niet omdat ze dan gevoerd wordt Clown ), sterker nog, die besluit af en toe ook halverwege de dag dat ze toch echt liever naar binnen wil Tong uitsteken Die zou blijer worden van de pensionstal, waar de hele dag vanalles gebeurd om naar te kijken en waar ze meer 'persoonlijke' aandacht krijgt.

Jij kent je paard het beste, kies waar zij zich het beste bij voelt. Zoals je het nu in je laatste bericht zet klinkt het mij in de oren alsof de stal toch de beste optie is..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:01

Misschien voor deze winter dan toch.. En als ze vanaf maart terug fulltime op het land gaat, kan ze volgende winter buiten blijven Lachen

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:03

ik ben het met kjoetie eens.
ik zou toch ook kiezen voor de stal.
weidegang is natuurlijk super voor een paard,
maar zonder stalletje enzo..

maar dat is mijn mening persoonlijk omdat ik denk dat mijn pony dat niet zou willen..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:17

Ik kijk het nog even aan. Tot nu toe viel het weer best mee en straalt ze nog op haar wei. Eens de weersomstandigheden slechter zullen worden, zal ik in de gaten houden hoe ze erop reageert. Dan kan ik haar alsnog op pension doen.

Bedankt voor de reacties!!

ps: het valt me wel op dat de meesten kiezen voor fulltime weigegang hier op Bokt terwijl hier in onze omgeving de Pensionstallen werkelijk uit de grond schieten en ook effectief vol zitten.. Maar die eigenaars zitten vast niet op Bokt dan Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:21

@Lieke_M: dat was ook mijn gedachte... vreemde zaak he?

Maar goed, wat ik dan ook weer vind: een pension is pas een goed pension als een paard veel weidegang krijgt. Dan heb je het beste van twee werelden.

Gelukkig heb ik er zo eentje gevonden, maar ga er maar aanstaan. Volgens mij valt dat nog niet mee!

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:22

Ik zou zelf kiezen voor optie 2 omdat ik fanatiek rij maar je geeft aan dat je niet zoveel tijd hebt. In jouw geval zou ik dan voor optie 2 gaan, een paard dat 24/7 op stal staat moet wel iedere dag buiten en beweging hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:24

Optie 2, omdat ik de opmerking "moederziel alleen" een beetje dubieus vind. Wat houdt "moederziel alleen" in? Geen soortgenootjes? Geen toezicht?
24h/7 weidegang is natuurlijk super, schutstal handig maar dat valt te regelen, niet bereden worden is ook niet zo erg. Maar toezicht en soortgenoten zijn belangrijk.

LiesEntimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:56

Optie 2!!

Ga je toch lekker met haar wandelen of buitenritjes doen!

Klint me zowiezo veel beter als die eerste...vorral dat woordje moederziel alleen, vindt ik maar niks!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:17

Dat 'moederziel alleen' heb ik meer gebruikt omdat ik weet dat dit voor de meesten een belangrijk punt is. Uiteindelijk staat ze helemaal niet graag bij andere paarden.

Het is wel een feit dat ze 'in the middle of now-where' staat en ja gans alleen dus, met wel een bende koeien op de wei naast haar, maar die gaan volgens mij ook binnenkort terug op stal hé..

Daarom dus ook het deken-probleem, dit durf ik me echt niet riskeren aangezien NIEMAND het zal zien als er iets misgaat. Ik ga echt wel iedere dag, maar deze week verandert het uur en zal het donker zijn als ik bij de wei aankom. Maar dus niet echt toezicht verzekerd zeg maar.

't Is slechts voor 1 winter (nog niet, slechts 3 maand), volgend jaar staan de zaken er anders voor.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:12

Ik zou het ook laten afhangen van de het weiland waar ze op komt te staan? Is dat een nat stuk land of blijven er genoeg droge plekken over?
Als het paard uit de wind kan staan en tegelijk droog zou ik de wei overwegen.

Maar boven alles nog. Ik zou blijven zoeken naar andere opties. deze vind ik beide niet fijn.

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:19

Ik zou ook optie 2 kiezen. Dat is beter dan hele dagen zonder deken buiten te staan in de regen