Kan staleigenaar dekens verbieden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xCondor

Re: Kan staleigenaar dekens verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:31

Ik denk toch echt even dat die stal eigenaar dat beter niet bij mij kan doen.
Als een deken bijtbestendig is, en als een deken een goede pasvorm heeft, maakt het echt niet uit of een paard een deken of heeft of niet.
En dat paarden er met zijn allen aan gaan hangen:
1. Dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren
2. Als dat gebeurt, dan is het jou eigen keuze, jou deken, jou verantwoordelijkheid.
En dat die staleigenaar zomaar daaraan komt, vind ik niet kunnen, maarja, dat zal wel aan mij liggen.
Als ik ergens sta, wil ik zelfs al is het 30 graden een winterdeken op kunnen doen(niet dta ik het zal doen, maar ik vind wel dat dat moet kunnen)
Ik zal toch naar een andere stal op zoek gaan, maar ik snap het al zijn er niet zo veel.
Hie rin de buurt zijn ook niet zo veel stallen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:38

runningkawa schreef:
Welk gat van de deken bedoel je? Bloos

Het gat dat was ontstaan in de deken van zijn vriendje (vriendje had dat gat zelf gemaakt trouwens) Haha! .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:39

vikki schreef:
runningkawa schreef:
Welk gat van de deken bedoel je? Bloos

Het gat dat was ontstaan in de deken van zijn vriendje (vriendje had dat gat zelf gemaakt trouwens en daar had hij niet veel tijd voor nodig Nagelbijten / Gniffelen ) Haha! .

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:47

Dit heb ik nog nooit gehoord, gaat de staleigenaar je paard ook scheren als die een dik pak haar heeft??????

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:50

Als je stalhouder tegen het gebruik van dekens is had hij dat bij het aangaan van je overeenkomst
duidelijk moeten maken, dat behoort onder't kopje huisregels, dan had je kunnen beslissen of je het
ermee eens bent of niet.
En verder ? het paard is van jou, jij bepaald of hij een deken draagt of niet, als je stalhouder daar
problemen mee heeft, dan is het simpel, snel zoeken naar een andere stal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:19

rooszszsz schreef:
Dit heb ik nog nooit gehoord, gaat de staleigenaar je paard ook scheren als die een dik pak haar heeft??????

Ja en dan deken blijven verbieden ROFL

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:30

Aan de ene kant begrijp ik de stal eigenaar wel.Maar het is jou paard en dus je eigen risico als er wat zou gebeuren door de deken.B.V.als je paard ergens achter zou blijven hangen met de deken?maar dan nog, het is jou paard en jij bepaalt zelf wat je wel en niet doet met je paard.Of ze moet het schriftelijk in de stal regels hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:34

Ik begrijp zoiets niet, je haalt niet zomaar een deken van andermans paard af. Had ze van tevoren aan moeten geven. Slechte start, ik zou niet met veel vertrouwen mijn paard bij iemand neerzetten die zo eigenwijs is en dat ook nog op mijn paard botviert.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:43

[***] schreef:
Ik begrijp zoiets niet, je haalt niet zomaar een deken van andermans paard af. Had ze van tevoren aan moeten geven. Slechte start, ik zou niet met veel vertrouwen mijn paard bij iemand neerzetten die zo eigenwijs is en dat ook nog op mijn paard botviert.

Een Walther P5 "lost" dergelijke eigenwijzigheid vrij vlot op hoor Extreme duivel Extreme duivel (vervelend dat daar allerlei regeltjes aanvast zitten)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:29

Bienotje schreef:
Heb je het gebruik van een deken vooraf met de staleigenaar ook besproken. Overleg van te voren kan al een boel misverstanden voorkomen.

Kijk even aan of jullie er nu alsnog uitkomen in overleg, zo niet denk ik toch dat dit nu niet de juiste stal is voor je helaas. Dan kun je beter verder op zoek helaas.

Overleg of je je eigen paard een deken om mag doen Verward Het zal even helemaal mooi worden... dat bepaal je toch altijd nog zelf toch! Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een andere stal als ik jou was! De argumenten van de staleigenaar vind ik ook nergens op slaan!

Helaas was mijn Bucas deken trouwens gisteren wel stuk ... mijn paard heeft samen met een ander aan elkaars staartflappen lopen trekken tijdens het spelen in het land... met als gevolg dat het randje van mijn staartflap er bijna helemaal af is... de ander had natuurlijk geen schade. Paarden... zucht Maarja dat is het risico, en zonder deken vind ik gewoon geen optie.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 05-10-07 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:30

[***] schreef:

Idd dat vind ik dus ook!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:16

silverbrumby schreef:
Nee tuurlijk kan hij dat niet verbieden, het is toch zeker jouw eigen paardje??! dus dan moet je dat lekker zelf weten.

Ik wilde ooit een stalling beginnen, ijzers en dekens had ik ook niet toegelaten. Dan zoek je maar een andere stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:19

Maar dat geef je dan toch van te voren aan arabesk?
Jij als staleigenaar mag de regels bepalen.
Maar regels die niet standaard zijn meld je toch?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:21

Arabesk schreef:
silverbrumby schreef:
Nee tuurlijk kan hij dat niet verbieden, het is toch zeker jouw eigen paardje??! dus dan moet je dat lekker zelf weten.

Ik wilde ooit een stalling beginnen, ijzers en dekens had ik ook niet toegelaten. Dan zoek je maar een andere stal.

Is je goed recht, als je het vooraf aangeeft.
Naar nu krijg je een paard met exzeem. Of een ouder paard dat niet meer warm kan blijven.
En hoe recht in de leer ben jij dan?
Stuur je ze weg als het paard te oud is geworden. Of gaat schuren?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:20

Een paard dat geen krachtvoer krijgt en hier in Noordholland in de frisse wind staat krijgt geen zomereczeem. Ik had een shet die het had en die is hier genezen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:34

Blijft de vraag van het oudere paard staan.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:37

Idd...en de vraag bij mensen in het zuiden des lands....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:39

Waratje schreef:

Ga eens kijken in Soest bij het paardenrusthuis. Het eerste wat ze daar in de prullenbak gooien zijn de dekens Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:47

Arabesk schreef:
Waratje schreef:

Ga eens kijken in Soest bij het paardenrusthuis. Het eerste wat ze daar in de prullenbak gooien zijn de dekens Clown

Die paarden staan niet in een vlakke polder. Sommige oude paarden hebben moeite om genoeg eten binnen te krijgen om die snijdende noord-ooster met regen te overleven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:58

Maar daar gaat dit topic niet over en we kunnen nog uren discussieren met een natural over dekens en ijzers!

Ik vind deze situatie te belachelijk voor woorden, je maakt zelf uit wat er met je paard gebeurd tenzij er vooraf regels zijn aangegeven. Het moet toch niet gekker worden he! Alsof je moet vragen of je paard een deken op mag!
Ben je het gesprek al aangegaan met de staleigenaar?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:00

Arabesk schreef:
Waratje schreef:

Is niet vergelijkbaar met noordholland met z'n frisse wind.......

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:14

Tiessie heeft gelijk! On topic:
Heb je inderdaad met die man gesproken? Helemaal los van het feit dat ik het nog te warm vindt voor een deken....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:11

runningkawa schreef:
Maar regels die niet standaard zijn meld je toch?

Vaak zie je het ook wel aan de mensen, hoor met wat voor soort stalling je te maken hebt Nagelbijten / Gniffelen
JB55 schreef:
Helemaal los van het feit dat ik het nog te warm vindt voor een deken....
Die persoonlijke meningen doen er in dit geval toch helemaal niet toe? Als ts wel een deken of doet, heeft die eigenaar niet zomaar zonder toestemming (of vooraf) overleg die dekens af te doen.

En een stalling waar geen ijzers of dekens zijn toegestaan. Tja.. zelf weten als je zoiets wilt beginnen, maar ik vraag me werkelijk af of je het wel vol krijgt en houdt. Als staleigenaar moet je gewoon kunnen accepteren dat men anders om gaat met zijn paard dan jij persoonlijk zou doen of willen. Als je dat niet kunt dan moet je geen staleigenaar worden of dergelijke regels duidelijk aangegeven, en vervolgens accepteren dat het geen storm loopt Haha! .

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 01:37

Ik heb inmiddels met de staleigenaar gepraat... Ze zij dat ik het zelf moest weten Go jij! Go jij! maar dat ik het haar niet moest verwijten als mijn paard in elkaar geschopt werd door een ander paard uit de groep omdat ze zo kwetsbaar was met die deken Tong uitsteken
Ik heb inmiddels de deken weer om gedaan omdat ik dacht dat ze een aantal dagen op vakantie was. Ze bleek nog niet op vakantie maar volgens mij heeft ze nog niet gezien dat ik haar een deken om had gedaan.
De deken is perfekt blijven liggen en ze hebben er niet heel erg aan zitten bijten. Ook is ze niet in elkaar getrapt door de andere paarden zoals de staleigenaar zei. Mijn paardje is ook mét deken nog steeds geliefd bij de andere paarden uit de groep, gelukkig. Ik begon me al bijna een paardenmishandelaar te voelen Bloos .
Het is in principe nog niet zo koud dat ze niet zonder deken buiten kan staan, maar het gaat er natuurlijk om dat ik haar een deken om mág doen als ik dat wil. Ik heb nog een ander paard op dezelfde stal, die ik geen deken om heb maar die ik misschien wel wil scheren. Dat zou dan ook niet kunnen als ze dekens zou verbieden..
Ik heb geen overeenkomst oid getekend dus de staleigenaar is vrij in wat ze doet, maar het moet wel redelijk blijven... Ik woon in de randstad en betaalbare stalling is hier schaars dus ik heb niet heel veel keus...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:12

Arabesk schreef:
Een paard dat geen krachtvoer krijgt en hier in Noordholland in de frisse wind staat krijgt geen zomereczeem. Ik had een shet die het had en die is hier genezen.

Ja maar nu heb je een pensionstal in twente. Coulissenlandschap. Veel water, veel vliegen.
En een paard dat alleen maar rent in de wei zonder vliegendeken.

Dan verbiedt jij dit?

Ik zou dit nl. zo ongelofelijk kortzichtig vinden.
Ik kan het met je eens zijn dat veel paarden prima zonder deken kunnnen.
Maar niet allemaal.