Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

erleyne schreef:Ik betaal 6,50 per baal op het moment ( tot vorige maand 6 euro, maar dat was voor een ander merk, dat was niet meer leverbaar). Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel erin zit, de pakken zijn ongeveer net zo groot als een baal hooi van 25 kilo ( zo'n handformaatje zeg maar ). We hebben op het moment merkloze vlas, dat was nog enigszins betaalbaar. Op het moment heeft de fouragehandelaar aangegeven dat er pas weer over 10 weken vlas leverbaar is. We moeten het nog even uitzingen met de huidige voorraad.
Lopkelove schreef:erleyne schreef:Ik betaal 6,50 per baal op het moment ( tot vorige maand 6 euro, maar dat was voor een ander merk, dat was niet meer leverbaar). Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel erin zit, de pakken zijn ongeveer net zo groot als een baal hooi van 25 kilo ( zo'n handformaatje zeg maar ). We hebben op het moment merkloze vlas, dat was nog enigszins betaalbaar. Op het moment heeft de fouragehandelaar aangegeven dat er pas weer over 10 weken vlas leverbaar is. We moeten het nog even uitzingen met de huidige voorraad.
Ik betaalde in mei 4,70 incl. euro per baal,toen had ik wel 5 grote pallets, volgens mij zit in een zak 20/25 kg, ik zal ze eens weer wegen. Ik denk dat de prijzen nu vast omhoog zijn gegaan, ik heb nog aardig liggen, maar dan zal ik, vanwege de lange levertijd, maar vast bestellen.
De vlas bevalt echt prima, ik haal elke dag de drollen uit de stal met een fijn getande mestvork, voor de rest zo nu en dan een halve zak bijstrooien ongeveer een keer in de week. De natte plekken haal ik er niet vaak uit, alleen bij mijn merrie, bij haar is de stal op een gegeven moment soppig, dan gooi er eerst nog een zak bij in, en dan is het weer een hele tijd goed, als het echt een natte boel wordt haal ik de hele stal leeg. De pony's en mijn andere paard zijn veel schoner, hier haal ik dan ook de natte plekken er niet uit. Wel haal ik steeds bij alle boxen de randen vlas naar binnen.
getup schreef:Laat ik het nou precies zo doen.Ik haal de mest er elke dag (soms 2 keer) uit. De natte plekken haal ik eruit,als ik het hoor soppen. Verder gooi ik er regelmatig wat nieuw vlas bij,dit komt ongeveer op 1 baal per paard per week.

Eleonoor schreef:Ik haal elke dag alle drollen eruit, dus ook tussen het vlas in. Gewoon een kwestie van eieren zoeken. En dan een keer in de week de natte plek eruit halen, overige vlas op die plek gooien en nieuwe baal aan de randen verspreiden.

essiej_peace schreef:ik betaal 6.10euro per pak vlas. als ik dit zo allemaal lees is het wel erg duur..

tjady schreef:essiej_peace schreef:ik betaal 6.10euro per pak vlas. als ik dit zo allemaal lees is het wel erg duur..
even offtopic, hoop dat het mag.
Ik verkoop vlasstrooisel en kan wel wat zeggen over de prijzen.
Op dit moment is de moeilijk om vlasstrooisel te krijgen. Dit om de volgende redenen. De oogst is net al vorig jaar minder goed. Andere producten o.a. als stro is minder verkrijgbaar. De vraag naar alternatieven zoals vlas zijn groter.
Veel bodembedekkers( stro, houtmot, vlas etc) worden in de biocentrale verstookt om energie op te wekken.
Verder houden de fabrikanten zich slecht aan afspraken-contracten over leveringen. Zij hebben de bekende dollartekens in de ogen en drijven de prijzen omhoog. De prijs gaan de komende tijd flink stijgen en de schaarste groter worden.
Ik kan elke dag wel enkele volle vrachten verkopen, maar dat gaat simpelweg niet omdat het niet geleverd wordt. Hopelijk wordt het straks weer beter, maar als je ruimte heb sla dan maar wat in.