Op zich zal ik niet "niet op het paard stappen" als mensen mij vertellen wat hij wel niet allemaal heeft geflikt. Ik slik wel een keertje en hoop dat het goed zal gaan. Ook slik ik even als paarden op stal veel draaien, proberen te trappen en bijten en gemeen kijken. En tja, ik ben nogal het persoontje dat er erge rampscenario's bij bedenkt. Maar ik stap er wel op, hoewel ik op sommige paarden gewoon niet stap want dat zijn gewoon krengen
Nintu
Geplaatst: 08-11-02 21:21
Ik stap eigenlijk overal wel op, ook als het er al verschillende ruiters afgewerkt heeft, als ik van te voren al weet dat ik er niet op kan blijven, als andere zeggen dat ie wild is of als ik hem vervelend zie doen bij een andere ruiter. Proberen kan altijd, nietwaar? Ik merk het vanzelf wel als ik ernaast lig
N00tje
Geplaatst: 08-11-02 21:29
Hier kan je dus geen eerlijk antwoord op geven. Ik ben ooit op een manege van een heel groot paard afgedonderd, ikw as doodsbang maar MOEST er weer op. Ik heb lopen huilen, zo bang was ik. Daarna nooit meer op dat paard gestapt.
Op deze stal daarentegen heb ik een trap gehad, van het paard waat ik op het leren rijden en die ik 100% vertrouw. na de trap was hij (naast Berdientje) de eerste die ik weer vertrouwde.
De eerste keer dat ik na die trap op het paard klom (heeft een tijd geduurd ivm een gebroken rib) was ik idd bang, maar niet zo bang dat ik er niet op druftde. Het paard voelde het aan (was trouwens niet het paard wat me getrapt had) en werd heel vervelend, ik durfde niet in te grijpen en ben toen op dat paard waar ik door getrapt ben gestapt. Ik heb heerlijk gereden en was geen moment bang.
Hij is een tijd de enige geweest waar ik op durfde te rijden, niet omdat ik bang was, ja omdat ik bang was dat een bok of een verkeerde beweging niet goed was voor mijn rib (was aardig vroeg weer begonnen met rijden, kon het niet laten )
Verder ben ik nog niet bang geweest omdat paarden bij anderen raar deden oid.
Het is dus niet per situatie hetzelfde. Je kan het niet van te voren zeggen. Het is je gevoel.
steeffie
Geplaatst: 08-11-02 22:03
Ik ben niet zo snel bang; het is eigenlijk nog nooit gebeurd dat ik niet meer op een paard stapte. Toen ik 8 was ging wel een keer een paard rollen met mij erop, daar ben wel meteen weer op gegaan, maar na die les eigenlijk niet meer. Ik weet niet hoe ik het zo vinden als ik op een echt "wild" paard zou rijden, eentje die alleen maar bokt ofzo. Manege paarden kunnen wel lastig zijn maar zo erg nou ook weer niet . Ik heb wel een aantal keer op een paard gereden dat in je benen beet als je erop zat. Het was eigenlijk ook geen manege paard, maar ze hadden niet genoeg paarden meer voor de lessen (de meeste hadden een veulentje). Dat paard was echt stoer! De meeste mensen vonden hem niet zo leuk, maar ik vond het juist een uitdaging om hem goed te laten lopen. Een keer is hij met mij erop keihard achter een ander paard aan gaan jagen, dat was wel best wel erg. Hij had zijn bit helemaal vastgezet en ik kreeg hem niet terug of op een cirkel. Hij is nu verkocht jammer genoeg (nou ja, voor hem niet, het was gewoon geen manege paard). Maar goed, ik denk dus niet dat er een paard is waar ik niet opstap, of het moet al heel extreem zijn (Als het een paard is die de beste ruiters eraf gooit denk ik echt niet dat ik hem wel aankan ofzo)
angelke
Geplaatst: 09-11-02 21:18
Ik stap op echt élke pony, maar niet op elk paard, ik ben maar ene klein meisje .Maar ik weet dat ik niet zo heel gemakkelijk op paarden kan blijven zitten e.d. maar ik rijd nog zo lang als ik kan bij pony's.
Anoniem
Geplaatst: 09-11-02 22:04
ga er altijd op; ben niet bang aangelegd. Niet altijd even slim natuurlijk maar jah, je kan ook van het makste paard vallen.