Eisen pension stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TouchAndGo

Re: Eisen pension stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:17

K denk dat je qua prijs niet te hoog moet gaan zitten. Want er zijn al zoveel stallen waar het (zeg maar) der vanaf druipt. Voor veel mensen is een bedrag van boven de 200 al teveel. Dus zo ongeveer 180/200.

Ik vind een goed buitenbak belangrijk die niet bij het kleinste buitje een zwembad is. Goede bakverlichting. Weidegang bij mooi weer. Duidelijke regels over opruimen etc. Misschien een aparte longeerbak. Douche of mogelijkheid om je paard af te spoelen. Gewoon een goede stal. Voor een normale prijs.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 17:14

Bedankt voor alle reactie!
Ik zal ze even gaan verwerken zodat ik een overzichtelijk beeld krijg.

Zoals ik het hier lees vind iedereen (naast weidegang, stallen en een opberghok) een goede bodem erg belangrijk. Persoonlijk vind ik dit ook erg belangrijk, hier zal ik ook niet met minder genoegen nemen.

Niemand tot zo ver die echt waarde hecht aan een solarium, stapmolen ik heb (ook) helemaal niks met een stapmolen en andere luxe. Dit verbaasd mij wel een beetje omdat ik toch altijd wel het idee krijg dat mensen zoveel mogelijk faciliteiten binnen handbereik fijn vinden.

@TouchAndGo, ik ben ook neit van plan om te hoog met mijn prijs te gaan zitten. Heb hier (straal 10km) rondvraag gedaan naar de prijzen van stalling.
De gemiddelde prijs voor stalling met enkel buitenbak (of op max 5 min stapafstand), voldoende weidegang, lichte ruime boxen en eigen opberg plek ligt rond de €200.- / €250.-. Ik vind dit zelf behoorlijk prijzig als je kijkt wat je er voor terug krijgt.
Zelf wil ook rond de €200.- gaan zitten maar ik zou eerst een begroting etc moeten maken om te kijken of dat uitkomt.

Wat zou jullie overhalen om voor een stal te kiezen? Is dat de sfeer, de uitrijmogelijkheden, de faciliteiten of bijvoorbeel de hoeveelheid pension klanten?

Nogmaals bedankt allemaal!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:22

wat ik erg belangrijk vind, buiten de mogelijkheid om 24-7 buiten te laten zomer en winter en goede uitrijmogelijkheden is een bak met goede bodem... liefst buiten, wil de wind door mn haren voelen.
verder een spuitplaats, met alleen koud water neem ik dan genoegen. een wc vind ik erg belangrijk en een plek waar je je spullen kan opbergen.
het allerbelangrijkst vind ik dat er onbeperkt ruwvoer wordt gegeven(in ieder geval de hele dag als de paarden buiten staan en dan voor de nacxht ook ruim voldoende), dat heb ik op nog geen enkele pensionstal terug kunnen vinden. de prijs voor dit hooguit rond de 150 euro.
wat mij over kan halen is de combi: zomer en winter 24-7 buiten in de kudde(evt. met schuilmogelijkheid), onbeperkt ruwvoer, goede uitrijmogelijkheden en bak en dat voor een normale prijs.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:18

Wat mij zou overhalen is dat er naar het welzijn van mijn paard wordt gekeken. Ik laat toch een groot deel van de verzorging over aan iemand anders en dat is toch wel moeilijk. De stal moet dus betrouwbaar over komen, ik verwacht dat de eigenaar van een stal mijn pony zo verzorgd als ik dat graag wil, ook al denkt hij/zij er zelf anders over. Onder de betrouwbaarheid valt ook de sfeer, als die niet goed is laat ik mijn pony er niet achter.
En dus ook niet beknibbelen op voer, mijn pony moet de hele dag wat te knabbelen hebben.
Verder moet er zomer's 24/7 weidegang zijn en in de winter zo lang mogelijk in de paddock.
Nog een goede buitenbak en het plaatje in compleet. Als mijn pony gelukkig is, ben ik het ook.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:00

Wat zou mij overhalen:

1: De verzorging/Het welzijn van mijn paard
2: De faciliteiten (ook in verhouding tot het aantal klanten)
2: De uitrijdmogelijkheden

welke 2 eerst komt hangt af van wat ik met het paard wil. Met mijn pony wil ik vooral buitenritten maken, dus dan zijn uitrijmogelijkheden belangrijker. Met mijn paard wil ik ook goed kunnen trainen dus dan komen de faciliteiten eerst, en vlak daarna de uitrijdmogelijkheden. Maar met dat paard pak ik desnoods de trailer wel om ergens anders leuke ritten te maken. Die laadt makkelijk en heeft voldoende uithoudingsvermogen voor ritten van een paar uur waardoor ietsje langer met de trailer wel de moeite waard is.

3: de sfeer

De hoeveelheid pensionklanten vind ik niet zo belangrijk, wel dat er voldoende ruimte is om te rijden (dus niet 1 bak op 80 klanten) en dat er voldoende ruimte is om je paard in het weiland te hebben (zomers met voldoende gras) en dat de paarden zomer en winter minstens overdag het grootste deel van de dag buiten kunnen staan.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:15

toevallig weet ik dat de stallingsprijzen hier (randstad) tussen de 200 en 300 euro liggen.
laten we even uitgaan van een pony (daarvan ben ik beter op de hoogte)

dan kan ik mijn pony hier stallen voor 210 (zelf voeren). faciliteiten zijn dan:
20*60 verlichte buitenbak
20*40 binnenbak
mogelijkheden tot lessen
paddocks & weidegang
Longeerring
spuitplaats (weet niet zeker of ook met warm water)

en bij een andere stal 250 (volpension) met als faciliteiten:
20*40 buitenbak (eb en vloed) verlicht
paddocks & weidegang
solarium
spuitplaats met warm en koud water
Longeerring (eb en vloed, met windschermen)
op de lange termijn staat hier ook een stapmolen gepland.

zelf sta ik 'pension' aan huis gestald voor 150 volpension:
kleine gedraineerde bak, verlicht
koud water
ruime stal
paard staat hele dag buiten

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:36

wat mij zou overhalen:

- het hele jaar weidegang (hoeft niet 24/7 maar minimaal 7 uurtjes per dag) met minimaal 1 ander paard
-onbeperkt ruwvoer
-zelf kunnen kiezen wat ik wil dat er gevoerd wordt (dus zelf voer klaarzetten)
-mooie uitrijmogelijkheden
-goede bodem in de bak, en bij alleen buitenbak is verlichting wel zo handig.
-eigen instructrice mogen laten komen
-grote lichte stallen

Helaas is het hier in de buurt erg moeilijk om een dergelijke stal te vinden...

Dat zijn de meest basale dingen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:44

Tjah wat mijn eisen aan een pensionstal zijn:
-degelijke binnen en/of buitenbak van minimaak 20x40 met goede bodem.
-ruime lichte stallen
-weidegang eventueel winter paddocks min 4 uur per dag mogelijk
-opbergruimte/zadelkast
-afspuitplaats

hiervoor ben ik bereid gemiddeld (beetje prijsvergelijking heir in de buurt) zo'n 220 euro voor te betalen.

mag ik trouwens vragen hoe je dit allemaal bent begonnen op te zetten dan? hoe je aan het idee kwam en waar je begonnen bent. woon je op een boerderij oid? mag ook via pb beantwoorden hoor Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:08

Ik zou kiezen voor de stal met de buitenbak, mits daar een goede bodem in ligt!
Het ligt ook aan de afmetingen van de bak, kwaliteit van het voer dat ze krijgen, regelmaat.

Maar als dat bij beide stallen goed is, zou ik kiezen voor de stal met buitenbak en warm en koud water! Binnenbak vind ik al vlug geestdodend voor een paard.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 12:33

Bedankt voor alle reacties!
Hier kan ik zeker wat mee...

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:17

Mijn eisen?
- Lichte boxen. Hoeven niet persé mega groot te zijn, als er - zoals jij aangeeft - vooral veel weidegang mogelijk is. Het paard moet wel gewoon kunnen liggen en scharrelen.
- Een buitenbal volstaat als hij écht all-weather is, en je er dus het hele jaar in kunt rijden. Anders vind ik een binnenbak echt een must.
- Er moet gevoerd worden, gemest worden, en op de wei gezet worden.
- Ik ben niet geintereseerd in solariums, stapmolens, en spuitplaatsen met warm water. Ik was mijn paard met een emmer en waterkoker als het echt nodig is.
- gezelligheid. Ik ben erg van het sociale, en zou het dus neit leuk vinden om altijd alleen te zijn.

Voor zo'n stal zou ik maximaal €250 euro willen betalen (afhankelijk van wat de stal verder te bieden heeft)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:42

Gezelligheid vindt ik inderdaad ook echt een must! sta nu ook op een stal waar het een ontzettende bende is Bloos maar wel heel gezellig Knipoog Haha!

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 14:13

haha ja ik vind gezelligheid ook erg belangrijk!