Tja, en chippen is een keuze die je maakt. Kun je wel een discussie over houden, of je zegt 'ja' en laat zo'n voerchipje implanteren, of je zegt 'ja' tegen de hitactief en 'nee' tegen de chip en je paard krijgt een halsband om.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

die ga ik niet hier uitgemeten uitleggen in een topic die daar helemaal niet over gaat. Als je er echt zo verbaasd over bent PB me dan even, maar ik ga niet dit topic ermee volstouwen. 
Roane schreef:Vind toch 'grappig' dat diegene die niet voor de hitactief stal kiezen vaak toch veel weidegang of loopmogelijkheden hebben.
Dan zou ik het ook niet doen trouwens. Als mijn paard gewoon uren in de wei kon hoefde ik ook geen hitactief stal, maar dat zit er voor mij hier niet in.

Het is er namelijk wel imo, maar dan zal je op andere vlakken concessies moeten doen (faciliteiten, of kosten bijv.) 
En dat zou het ook zijn als ik ze niet aan huis had, maar op pension, en waarschijnlijk had ik dan ook maar 1 paard gehad

Dus zelf kiezen of buiten, of binnen, of voer, of water. En dan ook nog eens een goede ondergrond (want dat heb ik dus niet, die van mij kunnen kiezen, maar daar tegenover staat dat ze in de winter wel 20 cm wegzakken in de blubberzooi).
Naar de mensen op het erf hinniken als ze vreten willen of aandacht 

arno8 schreef:Ook is de ondergrond vaak natter, wat ook weer niet optimaal is voor de hoeven.
runningkawa schreef:Narcos kan dan goed uit de ene lopen en hem uit de andere rammelen....en dat spelletje gaat mij dan te lang door en te lomp...
Ik heb ze van de zomer maar elke keer binnen gezet als ze in de schuilstal gingen staan voor de dazen...dan hadden ze rust
Elk paard is weer anders, en elke groep paarden reageert weer anders op elkaar
Bij die van mij heeft het gewerkt.
Als ik op een andere ondergrond zou zitten (zandgrond bijv.) dan is het wel te overwegen waard 
Nou werd eerder in het topic al aangehaald door iemand dat bij koeienstallen er idd via computersturing ook te volgen is welke koe wat en wanneer heeft gegeten. Zo valt idd ook makkelijk te controleren of een koe niet eet. Lijkt mij dat dat bij dit systeem ook gewoon mogelijk is?

Citaat:Wat ik me nog afvroeg Roane, kunnen ze bij jou op stal dan ook nog ergens naar kijken? Een weg bijv. of op het erf? Mijn paddock kijkt namelijk uit op 2/3e van ons erf, een groot stuk akkerbouwland en de grenzende polderweg. Er is dus voldoende te zien in de omgeving voor ze. Dat doen ze ook graag, gewoon een beetje rondkijken in de omgeving Naar de mensen op het erf hinniken als ze vreten willen of aandacht