hoe oud was je toen je begon met rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:26

Ik was 5 jaar toen mijn tante mij voor het eerst op een paard zette..
ik had geen balans en donderd er vanaf!

Pas toen ik 8 jaar was ben ik met ponies gaan rijden en toen ik 11 werd had ik mijn eerste paard! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:34

3 jaar en op m´n 6e kreeg ik voor het eerst een zadeltje en mocht ik naar de ponyclub Haha!
Ik heb er echt ontelbare keren naast gelegen, meerdere hersenschudingen gehad, z´n beetje alles gekneusd wat je kan kneusen, armpjes uit de kom en dan heb ik het nog niet over bloedneusjes en tandjes door de lip.

Maarja ik heb er wel door leren rijden Haha!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:40

Toen ik negen was, haalde ik elke week zoveel paardenboeken uit de bibliotheek als ik mee mocht nemen. De vriendelijke bibliotheek mevrouw vroeg of ik soms les had bij de manege in de buurt. Ik wist niet dat daar een manege was, maar toen was ik natuurlijk niet meer te houden!
Toen we een week later gingen kijken was de teleurstelling ook heel erg groot dat er een wachtlijst van 3 maanden was voor beginners. Ik had mijn laarzen al in de auto liggen. Maar goed, die 3 maanden gingen voorbij en sindsdien ben ik er nooit meer vanaf gekomen.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:05

lis schreef:
tjee, sommigen zijn echt jong begonnen! Hoe moet ik me dat voorstellen? Gewoon aan de longe wat stappen en draven? Of ook 'los'?

Het valt me op dat er meerderen wel een periode gestopt zijn. ik dus ook. Rond mijn 15e werden de jongens interessant en heb ik mijn pony verkocht. Met 17 weer begonnen. Rond mijn 19 weer gestopt vanwege studie en m'n paard was stuk, dus had ik er een beetje de balen van. Toch weer begonnen op mijn 21e Haha! met weer een tussenstop van een jaar, vanwege zwangerschap en de geboorte van mijn dochter.
Als je eenmaal besmet bent met het paardenvirus lijkt het nooit meer helemaal over te gaan Lachen

Vanaf vier jaar gewoon los. Daarvoor mocht ik altijd bij iemand voorop het paard, of werd er naastegelopen.
Het verschilt heel erg wat voor type ouders je hebt, mijn ouders waren vrij makkelijk altijd en mijn grootouders vonden ook dat ik gewoon moest rijden, het kon niet vroeg genoeg. Vooral mijn grootouders (van de oude stempel) waren nog wat harder met kinderen.

Ik ben nooit een moment gestopt met de paarden, en hoop dat zo te houden. Al weet je natuurlijk nooit wat de toekomst brengt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:29

Ik ben begonnen toen ik bijna 10 werd. Ik ben op de manege begonnen en ben er ook weet ik hoe vaak afgevallen. Maar heb erdoor leren rijden en ben niet snel bang.
Ik kreeg vrij snel een eigen pony, die ook alweer snel overleed. Na 5 jaar manege ben ik gestopt op de manege.
Maar wel verder gereden op mijn eigen pony die ik zelf heb ingereden.
Bijelkaar rijd ik nu 6 jaar. Waarvan 5 jaar manege en nu privé-lessen eens in de twee weken.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:26

Ik ben begonnen op mijn 6de. Gewoon los in een manegeles, ook meteen al galopperen en alles. Mijn ouders vonden het doodeng geloof ik Haha! Maar ik vond het leuk. Rijd nu al 9 jaar, alleen tussendoor heel even een half jaartje gestopt omdat de manege ermee stopte.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:39

ben op mn 10e begonnen met rijden. Mijn ouders vonden paardrijlessen eigelijk veelste duur, en dus moest ik het maar van mijn eigen geld betalen wat ik op mijn verjaardag had gekregen. Zodoende zat ik op m'n 10 op een pony! Uiteindelijk zagen mijn ouders wel dat ik gewoon heel graag te paard zat en toen zijn ze mijn lessen gaan betalen, en 2,5 jaar later kreeg ik m'n eerste pony, en 2 jaar daarna kwam Shakyra erbij!

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:12

Ik ben begonnen toen ik 7 was, ik mocht eig pas als ik 8 was maarja een beetje zeuren he Vork en ik ben ook ongeveer een jaartje gestopt in totaal, maar et begon toch weer te kriebelen Lachen

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:42

Ik was 6 bijna 7 toen ik begon met rijden

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:45

ik geloof dat ik 6 was toen ik mijn eerste les reed, een week later was ik 7 Haha!

Heb bij een ponyclub gereden en mijn eerste les hing ik er lekker langs, na 2 jaar geloof ik, heb ik een huurpony gehad, en ben ook bij de ponyclub gegaan * mijn eerste wedstrijden gereden*

Toen ik 11 was heb ik een haflingertje gekregen nu een mega haf Haha!. Ik was 12 toen ik Youri kreeg en 16 toen ik Florenske kocht..

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:47

Ik was vanaf heel jong paardengek, maar mijn ouders dachten dat het wel over zou gaan, dus zeiden ze dat ik op mijn tiende op rijles mocht. Uiteindelijk werd dat dan mijn elfde. Toen een hele tijd op een manege gereden, en nu doe ik sinds ruim een maand Amadeus (bijrijpaard') en rij ik niet meer op een manege.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:09

Ik mocht na veel zeuren met mijn 9e verjaardag op paardrijden. 1x in de 14 dagen dan. Na 5 jaar kreeg ik een verzorgpaard en ben ik een jaar gestopt met lessen. Daarna verder gegaan bij een andere manege zelfs een tijdje 2x per week gelest. Toen ik Lucien mocht verzorgen ben ik n.l. ook bij de rijvereniging gaan lessen. ja, ja.....de tijd vliegt Haha! .

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:31

Ik rijd vanaf mijn 6e jaar paard, dat was geloof ik al onder de leeftijdsgrens die ze toen hanteerden, maar ik was niet te houden en tja toen is het pas echt begonnen Haha!
Ik heb er 10 jaar gereden voor ik mijn 1e echte eigen paard kocht ism met ouders Knipoog

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:17

5 jaar, op pony's van mijn tante..Daarna op mijn 6e op les.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:32

toen ik 8 was ging ik samen met mij broers op kamp ik op ponykamp en zij op superkamp Haha! op mn 9e begon ik op een manege te rijden en daar rij ik nu nog in april alweer 10 jaar.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:03

Ik ben begonnen op 24 augustus 1996. Dat weet ik nog helemaal precies. Ik was toen 10 jaar. Ik was gestopt met een sport (ik geloof turnen) en ik zat te denken over een nieuwe sport. Niets leek me leuk maar iemand die ik ken zat op paardrijden en ik weet nu nog steeds niet de rede waarom het me trok. Ik vond paarden eigenlijk heel eng (die neuzen) Maar dat is snel voorbei gegaan. Voor de zomervakantie even wezen kijken en na de zomervakantie kon ik er terecht.

Na 1 les wilde ik natuurlijk weer en dat mocht op de voorwaarde dat ik nog met viool (zat ik onder maar wilde absoluut nietmeer) doorging tot het einde van het jaar. Dat heb ik dan ook braaf (nou ja, zonder oefenen) gedaan.

Nu rijd ik alweer meer dan 6 jaar dus, en nogsteeds met heel veel plezier!
Ik vind het zelfs jammer dat ik niet eerder ben begonnen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:08

ik was 5....toen hobbelde ik al opp de pony's van mijn buurman! toen ik 6 was kreeg ik mijn eigen pony, hoe bedoel je landingsgestel.......bambam
die ging naar een jaar weg, toen op een manege(blehhh) toen ik 9 was krege ik mijn C, heb ik 4,5 jaar gehad, toen mij huidige E, die heb ik nu alweer 3,5 jaar en ben dus nu.......?
juistem 17 jaar jong! hihi

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:30

Ik ben op mijn 7e begonnen.
Vanaf mijn 5e liep ik al te zeuren dat ik wilde paardrijden, ja, als je het op je 12e nog leuk vind mag je zeiden mijn ouders altijd *LOL*
Ik heb eerst 1 jaar best goed de beginselen (sturen en zo) geleerd, daarna heb ik 2 jaar lang flut lessen gehad *mijn laatste 2 maanden op die manege, ja we gaan paarden aan de teugel rijden, 9 van de 10 paarden slof of elastiek om, en de ander je teugels zo kort mogelijk pakken dan doet hij het vanzelf :X *
Daarna heb ik 3 jaar op een andere manege gereden, daar wel goed les gehad, en nu heb ik vorige week mijn laatste manege les gehad, en ga ik dan nu een paardje leasen..
Het valt mij op dat jullie allemaal zo snel een eigen pony kregen, na 3 maanden, na 3 jaar, heb ik dan echt zo weinig talent dat ik na 3 jaar echt nog alleen de basis van het sturen, harder en langzamer onder de knie had Verward Ok, ik heb wel geleerd om niet bang te zijn voor bokkende paarden, en erop te klimmen als je ernaast lag, maar dat was het eigenlijk wel..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 22:45

ik hobbelde al vanaf van mijn 4e op de shetlander geloof ik. Als er nu nieuwe kinderen komen om te lessen moeten ze minstens 5.5 jaar zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 00:20

xxdaffiexx schreef:
Het valt mij op dat jullie allemaal zo snel een eigen pony kregen, na 3 maanden, na 3 jaar, heb ik dan echt zo weinig talent dat ik na 3 jaar echt nog alleen de basis van het sturen, harder en langzamer onder de knie had Verward

Wij zijn gewoon verwend Schijnheilig
Ik kreeg er één na een jaar manege lessen. Heb er ook consequent iedere dag om gezeurd..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:42

Mmm, ik kon zeuren wat ik wilde, had het ponietje zelfs ook al helemaal uitgezocht (leuk grijs merrietje, jaartje of 5 destijds, lief, schattig, kortom ontzettend braaf ding (was/is lesponietje van de manege)) maar helaas dus nooit gekregen. Toen heb ik 2 jaar geleden als arme student zijnde me maar opgeofferd om het Tinkerveulen van goede vrienden te kopen Haha! (wat heet, ze verkochten het liever voor de helft van de prijs aan mij dan voor het volle poen aan een onbekende }> ). En nu kan ik lekker over een half jaartje rijden met mijn eigen paardje. Maar heb nog steeds een zwak voor dat grijze merrietje van de manege (ondertussen is ze wit geworden Haha!). Als de manege-eigenares haar om de een of andere reden weg zou willen doen dan zou ik d'r zo kopen

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:27

Ik was 8 jaar toen ik begon..... ik rijd nu al 7 jaar en ut blijft Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:54

toen ik geboren werd kreeg ik van kennisen een A pony van 8 daar is toen mijn nichtje op gaan rijden. tot mijn 3 zat ik er regelmatig ff bij en met mijn 3 kreeg ik voor het eerst les. op mijn 6de reed ik mijn eerste dressuurwedstrijd. en op mijn 8ste mijn eerste springwedstrijd. en idd ook ik had in die jaren vele blauwe plekke en kneusingen te voorduren gehad!!

x yvon

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:59

Mijn eerste les op de manege was op 1 juli 1992, dat was 2 maanden voordat ik 7 werd Lachen

furio1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:04

ik ben bij Manege Mulder in Assendelft begonnen toen ik 4 jaar oud was, daar kregen we les van Rob Mulder en van ene Annelies (als ik het goed heb) daar heb ik een aantal jaar gereden totdat ze gingen verhuizen naar Zwolle, daarna ben ik naar Manege Delft gegaan en een paar keer mee op ponykamp geweest met Marja en Ron (eigenaar manege), hier heb ik een geweldige tijd gehad tot mijn 10e jaar, daarna hebben mijn ouders besloten om ons een eigen pony te geven en die leeft nog steeds en we hebben er nog steeds ontzettend veel plezier van en rijden nog steeds.
Ik rij dus nu al zo'n 19 jaar paard en het verveelt nog steeds niet.
Paardrijden is helemaal OK dan!

Groetjes Furio1