Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
detour schreef:Dat zou echt een mooi streven zijn! En minder dekens op... Meer samen in de wei, etc.
shan schreef:detour schreef:Dat zou echt een mooi streven zijn! En minder dekens op... Meer samen in de wei, etc.
We hebben het over boxen en niet over weide.![]()
Die van mij staan samen in een box van 4 x 3,5 ongeveer.
(de shetlander staat tijdelijk apart totdat het veulen gespeend is)
Fitzroy schreef:Dat is om de wintervacht tegen te gaan, detour. Niet ieder paard blijft van nature mooi kort in de vacht.
Maar we gaan nu alweer OT.
De standaard maat van boxen is helaas nog steeds 3 x 3 en ook geen 4 x 4 zoals Maya suggereert
detour schreef:Fitzroy schreef:Dat is om de wintervacht tegen te gaan, detour. Niet ieder paard blijft van nature mooi kort in de vacht.
Maar we gaan nu alweer OT.
De standaard maat van boxen is helaas nog steeds 3 x 3 en ook geen 4 x 4 zoals Maya suggereert
Dat weet ik, dat dat de functie ervan is. De paarden zijn echter niet blij met al die dekens en ze worden steeds meer aangekleed. het zijn geen mensen!..En ze worden er eerder vatbaar van dan niet.
detour schreef:Vroeger werden er ook wedstrijden gereden! Denk je dat ze toen werden ingepakt? Dekens op en af, temperatuursverschillen. Paarden zijn taai hoor!.
detour schreef:Er zijn merries die in de regen op het land lopen, waarvan de staartwortel aand e zijkanten is opgeschoren. Dat haar zit er niet voor niks. Als de regen de vagina inloopt en daarna in de baarmoeder, kunnen er ontstekingen ontstaan.
Nadya schreef:Jammer dat veel mensen die wintervacht niet mooi vinden trouwens(want dat lees ik hier). Ik zou het voor geen goud willen missen, want ik vind mijn paard geweldig met zijn wintervacht. Ik zal hem nooit scheren (tenzij het medisch gezien moet ofzo).
Nee, ik heb geen sportpaard, maar wordt wel eens moe van dat gezeur over 'oh, hij heeft een wintervacht, wat jammer'. Ik ben juist heel blij dat 'ie zo heerlijke vacht heeft 's winters.