Elke dag poetsen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherrylove

Re: Elke dag poetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:24

ik heb ook verzorgpony maar we poetsen m dn wel altijd maar ik had ergens gelezen dat je niet iedere dag hoeft te poetsen hoa! alleen als je gaat rijden moet je wel goed de plekken poetsen waar het zadel+hoofdstel komt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:29

IK poest haar iedere keer als ik ga rijden, longeren of wandelen. Maar ik moet haar geen 45 minuten gaan poetsen, dat vind ze niet leuk Knipoog meestal duren mijn poetsbeurten een minuut of 10/15

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:31

als ik rijd poets ik hem, dus praktisch elke dag, alleen als hij een rustdag heeft sla ik wel eens een dagje over

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:34

Ik poets ook iedere dag.
Soms als ik iets minder tijd heb even een snel een borsteltje dr over heen Lachen

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:36

Bedankt voor al jullie reacties Haha!

Wanneer Verona van mij wordt, ga ik zoiezo elke avond even naar haar kijken (*kwijlen Tong uitsteken )
Ze staat (zoals nu) in de zomer overdag en 's nachts buiten, en als ik haar rijd (woensdag, vrijdag
en zaterdag) dan staat ze die avonden, behalve zaterdag binnen.
Wanneer ik elke dag ga kijken, kan ik uiteraard wel even een borstel en hoevenkrabber meenemen en
kijken of ze wat heeft opgelopen, wondjes etc. En het is idd heel fijn even tutten.. Haha!

In de winter staat ze 's avonds binnen en overdag minimaal een uurtje buiten, dus dan moet ik haar
stal uitdoen, dus dan wordt er ook nog even getut.. Lachen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:40

Onze paarden worden minimaal 1 keer per dag geborsteld. Wanneer de mijne de wei opgaat, wordt zijn deken verwisseld en ff een borstel over zijn rug gehaald en hoeven gekrabt en dat ook de fries. En 's avonds al ze gereden worden, worden ze van te voren geborsteld en daarna weer Ja Alleen het veulen krijgt wel eens een dagje 'borstelvrij' Vork

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:33

ik poets hem in de zomer elke dag, in de winter bijna elke dag maar zowieso maar met 2 borstel plus hoevekrabber de mane ne staart pluis ik ui...omdat mijn verzorppony dag en nacht in de wei staat. en ik heb geleerd dat je als je te veel poets dan de goede vetten van de houdt haal:)

Proda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:51

Ik poets mijn paarden elke dag, ook al rijd ik ze niet. Ik vind dat toch een stukje hygiene. Zelf kunnen ze het niet doen, dus.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:56

Ik poets mijn pony elke dag, ook als ik niet ga rijden of longeren. Voor het rijden doe ik het sowieso altijd, zodat er geen zand meer zit wat kan geen schuren oid. Na het rijden haal ik ook even een borsteltje er overheen. Mijn pony vindt het ook heerlijk om lekker gepoetst te worden. Dan staat ze echt weg te dromen, zo lief. Lovers En als ze daarna weer lekker schoon is, is ze helemaal vrolijk. In het weekend geef ik haar meestal een lekkere, uitgebreide poetsbeurt.

Kroepoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:15

Voor als ik ga rijden... Knipoog

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:53

ik poets mijn pony ook elke dag Lachen
maar gewoon omdat ik dat leuk vind en niet omdat het moet

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:45

Ik poets alleen wanneer ik ga rijden. Ze maakt zichzelf niet voor niks steeds weer helemaal smerig door te gaan rollen ed. vinden ze fijn en is goed voor de huid/vacht.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:46

Ik poets mijn paard dagelijks. Naast het feit dat ik haar er graag verzorgt uit wil laten zien doe ik het ook ter controle, tijdens het poetsen merk je toch sneller wondjes ed. op die je anders misschien over het hoofd ziet. Voor het rijden poets ik mijn paard altijd uitgebreid, na het rijden haal ik er slecht even snel een borstel over heen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:08

Ik poets alleen als ik wil rijden èn mijn paard vies is. Meestal is mijn paard op enkele plekken na gewoon schoon. Dan poets ik de vieze plekken weg en klaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:15

Ik poets mijn pony's in de winter alleen als ik ga rijden, krab er dan met mijn hand weleens grote stukken modder af, maar verder blijf ik er zoveel mogelijk af. Ze kan haar vetlaag goed gebruiken. In de zomer poets ik wel vaker, maar ook niet dagelijks

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:19

Ik poets enkel voor en na het rijden.
Meestal ga ik er dan gewoon met de harde borstel over en krab ik de hoefjes uit.
Af en toe geef ik ook een volledige poetsbeurt en dan wordt paard van kop tot teen gepoetst Lachen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:21

ik poets misschien eens per maand als er een droge en niet koude periode is.
hoeven krab ik eens in de twee weken ofzo, als ik ermee bezig ga.
mijn paarden staan 24-7 buiten en dan is het echt funest elke dag te poetsen, ze hebben een perfecte beschermlaag van zichzelf, wanneer ik die aantast hebben we een probleem

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:32

Ik poets elke dag. Voor de doorbloeding maar ook omdat het nodig is, want als ze van het land afkomt dan is ze niet altijd meer 1 van de schoonste haha.
Na het rijden haal ik er ook nog altijd even een borsteltje overheen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:01

yentlstyl schreef:
Ik poets elke dag. Voor de doorbloeding maar ook omdat het nodig is, want als ze van het land afkomt dan is ze niet altijd meer 1 van de schoonste haha.

zomaar nieuwsgierigheid....
heb je weleens bedacht hoe hard je paard zijn vetlaagje nodig heeft als hij op de wei staat in regen en wind?

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:05

Niet elke dag. 1 keer in de week niet. Met te vaak poetsen moet je ook oppassen!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:12

Ik poets iedere dag, behalve als ze een dagje vrij heeft.
Ik wil toch wel dat mijn paard schoon is als ik haar ga rijden/longeren etc. en ze staat op de wei dus dan is ze altijd wel vies. Ik heb geen hekel aan poetsen en mijn paard ook niet, al gaat er wel veel tijd in zitten..

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:15

Redrumfox schreef:
Ik heb ook een schimmel, als je het er niet vaak afhaalt dan krijg je vlekken ipv vuiligheid. Die krijg je er enkel af door te wassen.

Haha! Ik heb ook een schimmel maar die is nooit vies.
Ik poets met de franse slag, harde bostel klaar.
Kan ze tenminste met goed en slecht weer naar buiten.. Duivel

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:19

Als ik iets met m'n paard ga doen poets ik haar altijd. Ja

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:19

Ik poets ook elke dag, maar niet heel erg lang ofzo. En als ze heel erg nat is door de regen poets ik niet.

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:38

_rosita_ schreef:
yentlstyl schreef:

zomaar nieuwsgierigheid....
heb je weleens bedacht hoe hard je paard zijn vetlaagje nodig heeft als hij op de wei staat in regen en wind?

Ja, maar dit vetlaagje word gewoon opnieuw aangemaakt. (Naar mijn weten dan, correct me if I'm wrong). En het is niet zo dat ik echt uitgebreid alle borstels eroverheen haal en een half uur ga staan poetsen. Maar als er van die modderplakaaten op zitten moeten deze er toch echt af.