Paard in de regen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

Re: Paard in de regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:35

Die van mij staat dag en nacht buiten maar als het veel regent wel een regendeken op. Ik heb al een aantal malen meegemaakt dat hij stond te trillen van de kou omdat hij lang in de regen stond. Ik weet ook niet hoe dat kan, maar met regendeken op gaat het prima.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:50

Onze paarden staan 24/7 buiten met een inloopstal, maar daar gaan ze nauwelijks in staan met regen! Wel als het heel warm is.
Ze krijgen in de winter wel een regendekentje op. Deels uit praktische overwegingen (zeg maar luiheid en luxe van ons Knipoog ), en deels om te zorgen dat ze het niet te koud krijgen.
Een paard kan goed tegen regen, en goed tegen (droge) kou, maar niet zo goed tegen de combinatie van regen, kou en zeker wind. Mijn paardje staat dan meteen te bibberen en krijgt hele verkrampte rugspieren (hij is wel al rond de 25 Knipoog ).

Maar met een sterke, water- en winddichte en ademende deken (bijv. van Bucas of Horseware), hoeft niet eens dik gevoerd te zijn, is het zeker geen probleem! Lachen

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:15

Onze paardjes staan nu dag en nacht buiten met regendeken. Maar als ze heel veel in de regen hebben gestaan zetten we ze gewoon een nachtje binnen, dat vinden ze zelf meestal ook wel weer fijn Lachen. Maar paarden kunnen best tegen een buitje hoor Knipoog.

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:18

ze kúnnen het wel maar die van mij gaan ook liever naar binnen. overdag haal ik ze niet binnen als het regent, maar 's nachts wel. sowieso nu, want het wordt alweer kouder en het land is ook helemaal nat. dus nergens een droog plekje om even te liggen. als ik ze binnen kom halen komen ze er ook altijd blij aangerend. dus de paarden hebben er zelf geen enkel probleem mee.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:58

Lekker laten staan Ja Kunnen ze best hebben. Die van mij staat altijd overdag buiten; alleen als het de hele dag door regent gaat ze wat eerder naar binnen.
En vooral niet (gelijk) naar binnen halen als je paarden bij het hek staan te zeuren; dan krijg je helemaal van die watjes...