Vrijstelling schuilstal, hulp gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stado

Re: Vrijstelling schuilstal, hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 19:13

runningkawa schreef:
Wat je in een brief voor vrijstelling kunt aanhalen is waar ik eerder een link voor gaf Lachen

Met deze vereniging ben ik al in contact. Zij gaan bellen met de ambtenaar die straks de vrijstelling moet bepalen. Echt super!!
Hun notitie had helaas geen effect op de gemeente tijdens het gesprek wat ik heb gehad. Het commentaar hierbij was dat dit geen invloed had op het bestemmingsplan van het weiland en dat de gemeente die regels moet handhaven.
Ik kan natuurlijk wel de punten van de belangenvereniging in mijn eigen brief opnieuw noemen Knipoog dat is wel een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:14

Wat super van die vereniging Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:26

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:29

Wat mij betreft wordt het in ieder geval hoog tijd dat de regelgeving wat dit betreft wordt aangepast/versoepeld. Lang niet iedereen heeft de mogelijkheid om de paarden/pony's aan huis te stallen. Bovendien vind ik dat zelfs als die mogelijkheid er wel zou zijn, het nog steeds noodzakelijk/wenselijk is dat de paarden/pony's een schuilmogelijkheid hebben als ze op de wei staan.

Hoogste tijd dat daar aandacht aan besteed wordt!

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 10:23

Nikka, die site is handig! dankje!

en idd, ik vind ook dat ze daar veel soepeler mee moeten zijn. Je hoort zo vaak dat de dierenbescherming dieren in beslag neemt die in felle zon of in de kou staan zonder schuilplaats. Maar als je dan zelf een schuilplaats wilt creeeren voor je dieren, dan krijg je de gemeente op je dak. Zo krom Koe
Ik ga ook een stukje naar de krant schrijven, kijken of ik er in deze regio aandacht voor kan vragen. Knipoog

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:34

@stado, ik heb afgelopen winter veel problemen gehad met DB ondanks dat ik wel een schuilstal had staan en de dieren goed verzorgd werden. Dit had te maken met de modder (waar bijna iedereen wel last van heeft gehad). Wat mij toen door de inspecteur van de DB letterlijk is verteld, is dat zolang de paarden maar een plek hebben waar ze droog (droge voeten dus) kunnen staan in de winter en voldoende eten en drinken krijgen dat de DB er verder niets aan doet. Helaas zien mensen (lees: leken) niet altijd wat er gebeurt en zien alleen maar dat de paarden in de modder lopen en dat vinden ze zielig en dus gaan ze DB bellen. Dat de paarden een droge schuilplek tot hun beschikking hadden en er zelf voor kozen om in de modder te lopen, dat zagen ze niet.... Boos! . Ik heb nu een groot stuk bestraat en een bak/paddock aangelegd en donderdag wordt het schuilhok gerenoveerd. Alles om te voorkomen dat de ellende van vorige winter zich herhaalt... Als dan de gemeente roet in het eten zou gaan gooien... Geloof toch dat ik dan ontplof!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:35

stukje in de krant kan helpen, kan ook juist negatief uitpakken als de verkeerde ambtenaar die krant leest (of als ie met z'n verkeerde been uit bed is gestapt)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:46

in belgie is het plaatselijk al verplicht om iig een schuilstal te hebben , helaas mag het weer niet altijd vd gemeente op dat stukje

een verplaatsbaar iets mag meestal wel
moet je wel zeggen en niet laten zien wat het is

die iglo voldoet iig aan de voorwaarden
is een verplaatsbaar iets !

Citaat:
De RHM Trade* Paardeniglo is in tegenstelling tot andere typen paardenhuisvesting gemakkelijk te verplaatsen, verkoopbaar (restwaarde), en bij uitstek geschikt voor zowel tijdelijke als permanente stalling. Plaatsing is bovendien vaak eenvoudiger in te passen in de lokale regelgeving dan conventionele huisvestingssystemen. De vervaardiging uit onderhoudsvrij en duurzaam dikwandig Polyester biedt de RHM Trade* Paardeniglo een lange levensduur.

moet zeggen dat ik een houten stalletje mooier vind , maar ja ..

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 12:51

De paardeniglo is idd een mooie oplossing als het echt zou mogen. Hij is alleen wel erg duur. 1200 euro en dan heb je een kleintje.
Maar als dat mag, dan zou mijn stalletje ook moeten kunnen. Want die staat ook los op het land en is dus in die zin verplaatsbaar. Net zo verplaatsbaar als de iglo. Maar mijn stal mag niet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:25

Ik denk dat als je wat wil doen aan de huidige regelgeving dat je dit niet (alleen) via de krant moet doen. Besluitvorming vindt plaats op gemeentelijk niveau en is weer overal anders. Waarschijnlijk zitten er in diverse gemeentes leden van diervriendelijke partijen (PVD) en ik denk dat je die moet benaderen. Eigenlijk zou dat bij iedere gemeente moeten en misschien met de DB als ondersteuning.