Nienke_Fury schreef:ik heb ook een ruin, heb hem nu een jaar maar heb dus serieus nog nóóit gezien dat ie 'em zegmaar uitschoof![]()
zelfs met plassen niet
Weet je wel zeker dat het een ruin is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nienke_Fury schreef:ik heb ook een ruin, heb hem nu een jaar maar heb dus serieus nog nóóit gezien dat ie 'em zegmaar uitschoof![]()
zelfs met plassen niet
Musicjohn schreef:Nienke_Fury schreef:ik heb ook een ruin, heb hem nu een jaar maar heb dus serieus nog nóóit gezien dat ie 'em zegmaar uitschoof![]()
zelfs met plassen niet
Weet je wel zeker dat het een ruin is?

First_Unique schreef:hmm ik weet niet, bij ons op stal moeten ze wel, het is bij ons een soort van verplichting dat je je paard voor het rijden laat plassen.. ivm blaasontsteking enzo..
. First_Unique schreef:hmm ik weet niet, bij ons op stal moeten ze wel, het is bij ons een soort van verplichting dat je je paard voor het rijden laat plassen.. ivm blaasontsteking enzo..

en gelijk alle velletjes eraf zijn.
obelixXx schreef:wat meot je dan doen want ik las net dat het niet goed was als hij er nooit uit komt met plassen enzo.. wat moet je dan doen? ik kom wel 's ochtends en dan zit er een strotje in zijn piel.. en die haal ik er dan uit.. heeft die dan als die licht ofzo zijn piel eruit ofzo? HELP!
MaestroE schreef:Heb er nu 1 die relaxed z'n zaakje naar buiten hangt zodat ik hem even af kan trekken
darwin schreef:MaestroE schreef:Heb er nu 1 die relaxed z'n zaakje naar buiten hangt zodat ik hem even af kan trekken![]()
![]()
daarom :
Als ik 1 voor 1 de velletjes eraf wil trekken, kom ik niet verder dan 2 velletjes. Ik rul de velletjes dus er af; door heel simpel zo'n soort beweging te maken. Het is uiterst handig!
MaestroE schreef:daarom :
Als ik 1 voor 1 de velletjes eraf wil trekken, kom ik niet verder dan 2 velletjes. Ik rul de velletjes dus er af; door heel simpel zo'n soort beweging te maken. Het is uiterst handig!
ik wrijf er ook over heen, dan mag ik alles doen en je doet gewoon de natuurlijke beweging na. Tulandro schreef:MaestroE schreef:daarom :
ik wrijf er ook over heen, dan mag ik alles doen en je doet gewoon de natuurlijke beweging na.
ikke schreef:ik snap eigenlijk niet wat er zo moeilijk aan is.......
Musicjohn schreef:ikke schreef:ik snap eigenlijk niet wat er zo moeilijk aan is.......
Het is ook allemaal niet zo moeilijk. Maar het is vooal een "taboe' onderwerp.
simodi schreef:Urko schreef:Ik heb het bij al m'n verzorgponys (3 ruinen) en nou mijn eigen pony (ook ruin) nog nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan om te gaan doen!
Als je bij sommige ruinen ziet hoe het eruit ziet lijkt het me toch wel zinvol om dit schoon te houden!!!!
bij ons blijven ze in de stal staan totdat ze geplast hebben, en dan staat de rest van de paarden buiten, en in het begin rommelde we wat in de waterbak, dat kan ook wel helpen.. maar mn paard die verveelt zich meteen zodra hij op stal komt, dus die weet gewoon oh snel plassen en dan kan ik weer iets leuks gaan doen.. maar ik moet zeggen, die van mij plast af en toe tijdens het rijden maar ook altijd na het rijden! soms snap ik niet waar hij het vandaan haalt
Prisca schreef:Voorkomen is altijd beter dan genezen.Lekker laten hangen pas wat aan doen als je idd problemen krijgt.