Pepermunt als paardensnoepje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Re: Pepermunt als paardensnoepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:37

haha ik moest wel even denken bij de titel Mijn pony heet nl Pepermuntje Tong uitsteken Vork

Maar ik geef Pepermuntje( Clown ) geen Pepermuntjes ofzo gewoon paarden snoepjes met de smaak neutraal en ja natuurlijk wortels en appeltjes hij heeft wel een watermeloen geproeft en bramen maar dat was 1malig Knipoog

Ik ken wel een pony die helemaal gek is op frikandellen Haha! (hij krijgt er 1 per jaar ofzo )

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:42

mijn haflinger krijgt altijd peppermunt en suikerklontjes. toen ik hem net had gaf ik hem altijd van die kussentje peppermunt maar die gaan zo plakken aan je tanden. nu krijgt hij gewoon munten. Knipoog

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:44

Suikerklontjes geef ik hem nou nooit. Pepermunt eigelijk ook nooit. Hij krijgt wel 1 keer per dag een pavo koek en appels max 2. Te veel appels is ook weer niet goed heb ik gehoord.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:07

Mijn pony krijgt soms ook een pepermuntje (niet vaak) meestal geef ik hem gewoon een appel, wortel of paardensnoepje. Maar hij eet werkelijk alles!

Ik geef hem soms ook witloof, oud brood, selder(goed voor de nieren) heel heel heel soms een aardbei Tong uitsteken (1x per jaar ofzo) mijn oma geeft hem ook altijd nic nacjes (letter koekjes) Nagelbijten / Gniffelen watermeloen heeft hij ook wel eens gegeten (weet niet of dat kwaad kan)

En ooit stal hij eens een stuk bicky burger van mij Nors opkijken ik stond aan mijn stal 1tje te eten en opeens kwam meneer over de staldeur kijken en Hap een gans stuk bicky burger naar binnen...Schrok me dood! Scheve mond Hij daar in tegen at het met heel veel smaak op Vingers aflikken Toen dacht ik wel effe dat hij koliek zou krijgen ofzo...maar helemaal nix gelukkig maar! Ja Nu let ik heel erg op en blijf uit zijn buurt met mijn eten Vork

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:33

Die van mij is gek op King pepermunt (geen andere, alleen King Clown ) en Stophoest. Krijgt ze niet vaak natuurlijk, want gezond is het vast niet. Ik heb soms een rol in m'n tas voor mezelf en dan mag ze ook meegenieten Vingers aflikken

yasmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:53

mijn fjordje krijg af en toe een perpermunt als ik op me werk een zak je heb gekocht maar anders gewoon oudbrood brokken slobber en soms resten groenten zoals sla appel aardappel enzo
vind ze allemaal lekker

twinkell06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:43

het valt mij op dat heel veel mensen pepermunt geven aan hun paard. hoe is dat zo gekomen??
als je het niet te vaak geeft, dan zal het gerust niet slecht zijn, maar de mijne krijgt het niet Duivel . ik vind t geen paardeneten en hij heeft geen tandenborstel (pepermunt is vooral suiker).
Mandarijnen, daar verbaas ik me ook altijd zo over, dat sommige paarden daar zo gek op zijn Vingers aflikken .

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:58

pepermuntjes vind mijn paard heerlijk Haha! *LOL* ,,
alleen ik last laast bij mijn tandarts (die voor mensen Tong uitsteken ) dat pepermunt ook veel suikers enzo inzitten dus ik geef het niet te vaak aan mijn paard... maar suikerklontjes zijn wel slechter...
vind ook altijd leuk als mijn paard pepermuntje krijgt gaat ze flamen Tong uitsteken ..
groetjes!,,

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:43

ik geef me pony altijd pepermuntjes
en afentoe een liga evergreen

niemandies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:45

ik geef ijn paard regelmatig brood en paardensnoepjes en biks maar perpermuntjes begin ik niet aan enz.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:46

bij ons op stal luste ze allemaal pepermuntjes mijn paard krijgt er altijd 1 voor het rijden en 1 na het rijden en dat vind die echt heerlijk

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:24

wendyke schreef:
bij ons op stal luste ze allemaal pepermuntjes mijn paard krijgt er altijd 1 voor het rijden en 1 na het rijden en dat vind die echt heerlijk

Dus jij poetst elke dag zijn tanden?

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:10

Sim0ne schreef:
wendyke schreef:

dat hoeft toch helemaal niet? of snap ik het nou niet ? Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:14

Ligt eraan hoe je wil dat zijn tanden er over een tijdje uitzien... En hoeveel geld je over hebt voor implantaten / kunstgebit voor je paard, lijkt mij persoonlijk voldoende financiele motivatie om het niet te geven Tong uitsteken

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:18

Sim0ne schreef:
wendyke schreef:

tjee wat een onzin waarom zou ik z`n tanden iedere dag poetsen Als mijn paard het toch graag heeft wat maakt mij het uit enne zo slecht is het helemaal niet hoor

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:22

nou nou rustig rustig Haha!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:22

ik geef romio ook wel is pepermunt.. Stophoest vind ie ook erg lekker maar dat geef ik niet zo vaak!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:26

wendyke schreef:
tjee wat een onzin waarom zou ik z`n tanden iedere dag poetsen Als mijn paard het toch graag heeft wat maakt mij het uit enne zo slecht is het helemaal niet hoor

Suiker is zeker wel zo slecht! Het tast je tanden aan. Jij doet daar nog wat aan door je tanden te poetsen (met tandpasta waar fluoride inzit, om je tanden weer te herstellen), maar dat kan je paard niet... Waarom zou je het geven als hij een wortel / appel net zo lekker vind? Dat mensen snoepen is al slecht genoeg, maar bij een paard is het zo makkelijk te voorkomen door gewoon iets gezonds te geven wat hij ook superlekker vind...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:28

Met pepermunt moet je uitkijken dat ze geen "brand" in hun maag krijgen. Dit zal niet gebeuren van 2 x in de week een pepermuntje maar dagelijks lijkt me niet echt een goed plan.

TIP: Lijst Bij de wat uitgebreidere supermarkten kan je bananenchips halen met een dun laagje honing. Alle paarden die ik ken deden daar een moord voor. Is een keer iets anders dan een appel of wortel. Ook hierbij zal het niet verstandig zijn dit vaak te geven Vork

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:32

Sim0ne schreef:
wendyke schreef:

Suiker is zeker wel zo slecht! Het tast je tanden aan. Jij doet daar nog wat aan door je tanden te poetsen (met tandpasta waar fluoride inzit, om je tanden weer te herstellen), maar dat kan je paard niet... Waarom zou je het geven als hij een wortel / appel net zo lekker vind? Dat mensen snoepen is al slecht genoeg, maar bij een paard is het zo makkelijk te voorkomen door gewoon iets gezonds te geven wat hij ook superlekker vind...

wortels krijgt mijn paard al 2 keer per dag dus als ik mijn paard ga rijden krijgt hij mooi een pepermuntje en als ie goed gelopen heeft krijgt die van mij er nog 1 hij doet er een moord voor

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:37

Er zijn ook andere oplossingen, zoals een appel of een paardensnoepje... Nogmaals, waarom suiker geven als het onnodig is? Daarnaast voer ik mijn paarden nooit uit de hand, daar gaan ze juist van bedelen...

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:43

ow heb ik geen last van

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:47

Kan makkelijk! Doe 't ook.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:47

Hoe merk je dan dat hij er een moord voor doet als hij er niet om vraagt. En nogmaals (derde keer inmiddels): Waarom geven als het niet nodig is en opgelost kan worden door het geven van iets gezonds?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:10

Sim0ne schreef:
Hoe merk je dan dat hij er een moord voor doet als hij er niet om vraagt. En nogmaals (derde keer inmiddels): Waarom geven als het niet nodig is en opgelost kan worden door het geven van iets gezonds?

als ik een pepermunt rol in mijn jas heb wil hij wel heel die rol kan het niet snel genoeg geven en ik moet zelf weten of ik mijn paard 1 pepermuntje geef of iedere dag 1 of 2 of jij nou vind dat ik hem beter een appel of een wortel moet geven is JOU mening IK doe het zo.