_Skess_ schreef:een paard hoort in de wei en niet op stal!
Paard hoort ook niet met een mens op zijn rug rondjes rond te lopen in een binnenbak duhhh
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Skess_ schreef:een paard hoort in de wei en niet op stal!

Prinslover schreef:luna1 schreef:het gata in mijn ogen niet zozeer om weidegang maar om uit die stal te zijn en wat tijd voor hun zelf met maatjes te hebben.
tis niet erg als ze geen gras hebben maar wel als ze geen sociale contacten en tijd voor zichzelf hebben.
dat vind ik belangrijk en sja als je dat je beest niet kunt/wil gunnen wat voor eigenaar ben je dan?
ik vind het eigenblijk heel egoistisch......
gr gemma
Paarden kunnen elkaar trouwens wel zien en aan elkaar ruiken door de tralies. En komen geregeld samen los in de bak te lopen om met elkaar te spelen. Dit is zeker niet ideaal, maar in die situatie moet je toch wat.
runningkawa schreef:tita schreef:RK laten we wederom realistisch zijn moet iemand die een eigen paard wil elke dag min 30-40-50-60 min rijden om bij zijn paard te komen.
Veel mensen werken fulltime en hebben echt geen tijd om 1.5 uur te rijden en in de file staan
En grond is hier duur en men gebruikt het liever voor huizen
Ja ik ben realistisch
Waarom zou iemand zover niet rijden?
Die iemand wil toch een paard, dat paard niet die iemand
overigens vind ik 30 min al helemaal niet lang...wie is er allemaal in 5 min op stal?

.dat vind ik egoistisch als je dat niet voor je dier overhebt.....
_Skess_ schreef:Zoek je een stal dichterbij

runningkawa schreef:Mijn vriendin heeft haar paard bij mij staan
ze woont dus 45 auto min. zonder file bij me vandaan.
Ze komt niet elke dag omdat ze weet dat hij de hele dag buiten staan en totaal verzorg word.
Dat kan dus ook. Zij werkt en heeft er een HBO studie naast, dus al stond hij op de hoek, kon ze nog niet iedere dag.
tita schreef:_Skess_ schreef:een paard hoort in de wei en niet op stal!
Paard hoort ook niet met een mens op zijn rug rondjes rond te lopen in een binnenbak duhhh
Citaat:In de randstad ben je BLIJ als je een stalling hebt gevonden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. 9 van de 10 keer betaal je daar ook een godsvermogen voor omdat er relatief erg weinig ruimte is (in vergelijking met drente, friesland ed)
eindelijk iemand die het begrijp
is meer voor ons eigen idee vaak
Prinslover schreef:Nee daar heb je gelijk in runningkawa, maar goed, het blijft natuurlijk een lastig verhaal. Ze kunnen hier wel paddocks aanleggen (duh) maar de plek is er gewoon niet voor. Hier zie je overal huizen, helaas. Dat word dan toch maar verhuizen voor me haha! Ik wil niet voor dierenbeul gezien worden
Maikeltje: Ja, de paarden komen zoveel mogelijk los in de binnenbak. De meiden onderling (en andere stalgenoten) regelen vaak wel met zn alle dat de paarden eruit komen. Vaak dan gaan ze per 2 lekker los in de bak om te spelen. Maar helaas zit je ook met mensen die willen rijden/longeren e.d. en niet te vergeten de lessen. En we beschikken alleen over 1 binnenbak. Bij ons gaan zelfs de manege paarden gaan dik een maand of langer op de wei in de zomermaanden. Gelukkig doet deze manege dat wel. Andere hier in de buurt niet, helaas.
Smurfje: Daar heb je gelijk in, zoveel maneges moesten dan worden afgeschaft! Niet alleen hier in ZH, maar ook in A'dam en andere drukke plekken. Geen paard kopen tsja, volgens mij is dat makkelijker gezegd dan gedaan toch?
Sanne, dat lijkt me ideaal geregeld bij jou op de manege
tita schreef:Citaat:In de randstad ben je BLIJ als je een stalling hebt gevonden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. 9 van de 10 keer betaal je daar ook een godsvermogen voor omdat er relatief erg weinig ruimte is (in vergelijking met drente, friesland ed)eindelijk iemand die het begrijp
Lecheken schreef:Bij ons in de weide omgeving vindt je bijna geen maneges zonder weide eig... Ik woon in België, tegen Brussel dus het is hier toch ook wel redelijk stedelijk...
Waar ik nu sta staan alle paarden 's nachts op stal en de eigenaars van de manege zetten alle paarden dan per 2 of 3 op kleine stukjes weide overdag.