kosten paard per maand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: kosten paard per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:31

Ik heb een keer alle kosten samengeteld en gedeeld door 12; ik kwam uit op net geen 100. Lessen heb ik daar weliswaar niet bijgeteld.
Ik huur ergens een weide, maar verder moet ik alles zelf doen. We hebben wel een buitenbak die het hele jaar door goed ligt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:23

Wat mij hier opvalt, is dat héél veel van jullie je paard ergens op pension hebben staan.. Niet thuis. Is er in Nederland dan zo weinig mogelijkheid om paarden aan huis te houden? Eventjes nagegaan, bij ons op de club hebben we iets van een 40/45 rijdende leden... en slechts één meisje heeft haar paard bij haar nonkel op stal staan, de rest staat allemaal thuis gestald.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:30

Fjordje staat op pensionstal in Schipluiden (Zuid-Holland) een box van 3 bij 4 voor 290 euro per maand hoefsmid om de 6 weken 57,50 (alleen voor ijzers) we hebben een onder de maat binnenbak en een 20 x 40 buitenbak er komt een stapmolen en er is behalve nu door de regen weidegang ik mest zelf uit maar tegen meerprijs kun je dat ook laten doen wel moet je apart betalen voor stalling van trailer (indien aanwezig)

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:03

tantjeuh schreef:
Wat mij hier opvalt, is dat héél veel van jullie je paard ergens op pension hebben staan.. Niet thuis. Is er in Nederland dan zo weinig mogelijkheid om paarden aan huis te houden? Eventjes nagegaan, bij ons op de club hebben we iets van een 40/45 rijdende leden... en slechts één meisje heeft haar paard bij haar nonkel op stal staan, de rest staat allemaal thuis gestald.

Nou ja, ik ben 27 en woon in een flat, lijkt me een beetje moeilijk. Een boerderij is overigens behoorlijk duur, daar moet je een goede baan voor hebben.
Ik hoop ooit mijn paarden aan huis te hebben. Ooit, als ik een goede baan heb en met een rijke vent getrouwd ben.... Haha! Er zijn overigens een heleboel mensen die hun paard absoluut niet aan huis zouden willen hebben! Die vinden het heerlijk dat ze niet "altijd maar die paarden" om zich heen hebben....ik zou het overigens heerlijk vinden...haha

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:47

mense kinderen, dure sport, een paardje houden!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:45

de merries kosten me gemiddeld en 100 euro per maand per paard.

Een wedstrijdpaard, in luxe accommodatie is 500 per maand.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:21

Ik heb een 9-jarige KWPN merrie.
Ze staat op een stal in Aalsmeer, regio Amsterdam.

Stal: 250 per maand.
Het is een halfpension stal. Ze krijgt voer en stro van stal, ik moet wel zelf uitmesten. Er wordt twee keer per dag gevoerd, ik voer zelf nog een beurt. Die muesli kost me ongeveer 10 euro per maand. Bij de stal hebben we een 20/40 binnenbak, een 70/35 binnenbak en een 70/30 westernbinnenbak. Twee 20/60 buitenbanen, een 70/20 buitenbaan, een springtuin, een toltbaan, twee trainingsmolens en drie longeerkralen. Een ruiterpad naar het bos. Spuitplaatsen met warm water, een solarium, een dierenarts op het terrein, een kantine, een paddock van 20/40 en weidegang.

Les: 40 euro per uur. Ik rijdt 1 1/2 keer per week. De ene week 1 les en de volgende week 2 lessen.

Wei: 250 per jaar
Ik wil mijn paard niet op het grote land bij de andere merries, dus heeft ze een prive landje. Ze staat overigens heel vaak met de buuf, want dat gaat heel leuk samen!

Pakket =: 70 euro per maand.
Het personeel zet mijn paard op het land en haalt haar er na 4 uurtjes weer vanaf. Ze doen ook dekens en peesbeschermers om. In de winter zet stal haar op de molen en in de paddock.

Smid: 60 per 8 weken.
Ze heeft alleen voor ijzers en gelukkig makkelijke hoeven.

Wormenkuur: 120 per jaar.

Dierenarts:
Dat ligt er helemaal aan. Ik hoop altijd alleen de entingen, maar dit jaar staat de teller alweer op 400 euro.

Overig: ongeveer 1.000 per jaar.
Denk hierbij aan dekjes, dekens, vervaning van kapotte spullen, startgeld, penen en appels enz. Mijn eigen kleding hou ik maar buiten beschouwing...

Totaal per jaar dus 8.930 = 744,16 per maand Geld, geld!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:48

40 euro per les Bloos! Geld, geld! ????

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:57

Dat is dan een uur les van een amazone die zelf op Grand Prix niveau rijdt, weliswaar geen wedstrjden meer start, maar dus wel dat niveau heeft. Daarbij is ze volledig bevoegd en verzekerd. Zoveel vind ik het dan niet hoor. Ze moet er ook nog BTW en inkomstenbelasting over afdragen, dus per uur verdient ze niet zo heel erg veel, en ze heeft veel reistijd. Wat betaal jij dan voor een les van een uur, en wat krijg je ervoor?

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:05

Dat is idd wel veel waard ja... tja ik rijd op dit moment niet echt een hoog niveau, ik ben bezig met het inrijden van mijn pony en betaal voor begeleiding 10 euro per half uur, maar dat is dan ook wel logisch Knipoog wel fijn zo'n goede instructrice Knipoog

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:14

Regio: Midden-Limburg
Bedragen per maand

Stal: € 175,-
E-pony, Inclusief stalling, mesten, weidegang (buitenzetten & binnenhalen wordt verzorgd), kuil/hooi/granen, buitenbak, 1x wasplaats, 1x poetsplaats

Voer: € 25,-
Mijn pony krijgt geen granenmix, omdat er regelmatig haver in zit, en daar wordt hij erg vervelend van. Hij krijgt daarom eigen voer (1kg / dag, mix van subli ponybrok en Subli muesli zonder.

Verzekering: € 35,-
(ongeveer, Hippo Zorg van AMEV)

Hoefsmid: € 18,-
1x per ca. 6 weken bekappen voor € 25,- per keer

Dierenarts: € 17,-
2x per jaar griepspuit en algehele check, tanden vijlen ca. € 200,-

Wormkuur: € 8,-
3x per jaar goedkope kuur (€10,-) en 3x per jaar dure kuur (€20,-)

Lidmaatschappen: € 13,-
AVS, DER, startkaart, totaal ca. €150,- per jaar

Vervanging: € 25,-
Bijvoorbeeld vervanging van verbruiksartikelen, stalapotheek

Rijlessen: € 120,-
4x per maand privéles van 1 uur.

Exclusief lessen: € 316,- per maand
Inclusief lessen: € 436,- per maand

En dan mogen er geen gekke dingen gebeuren.

Groetjes,
Daphne

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:10

Mijn 2 IJslander staan bij een boer ( Noord Brabant ). Ze staan in de wei en afhankelijk van het weer in de winter gedeeltelijk op stal. Er is een eenvoudige buitenbak. Medewerking 100%, ik hoef zelf niets te doen. Ik heb het gehele jaar door de beschikking over een koeienstal. Mijn trailer staat er geparkeerd. Hooi en stro is incl. . In de zomermaanden betaal ik per paard 75,-- en 's winters als ze hooi krijgen 100,-- per maand. Verder komt er per paard nog 30,-- bij voor de smid/voer/wormspuiten/extra's. De dierenarts en zadels, hoofdstellen etc., lessen is sterk wisselend.

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:35

ik heb afgelopen winter voor het eerst moeten betalen voor mijn paard, kwam op 200 euro voor een half jaar stond ze in een box van 4,5 bij 3,5 en er was een ruime buitenbak (die altijd te gebruiken is) aanwezig. Mesten deden we om en om. Voor de weidegang betaal ik niks, ik rijd het paard van de eigenaar ter compensatie. De wedstrijden kosten mij het meest.

Ze zeggen weleens dat paardrijden een dure sport is, dat is gedeeltelijk ook zo. Maar je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.

sommige bedragen wat hier per maand genoemd word, ben ik in een jaar nog niet eens kwijt. Vind het belachelijk dat sommige van jullie er zoveel voor neerleggen, ik ga er vanuit dat je paard dan een box heeft met een dubbel gouden rand.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:07

ReneZ schreef:
ik heb afgelopen winter voor het eerst moeten betalen voor mijn paard, kwam op 200 euro voor een half jaar stond ze in een box van 4,5 bij 3,5 en er was een ruime buitenbak (die altijd te gebruiken is) aanwezig. Mesten deden we om en om. Voor de weidegang betaal ik niks, ik rijd het paard van de eigenaar ter compensatie. De wedstrijden kosten mij het meest.

Ze zeggen weleens dat paardrijden een dure sport is, dat is gedeeltelijk ook zo. Maar je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.

sommige bedragen wat hier per maand genoemd word, ben ik in een jaar nog niet eens kwijt. Vind het belachelijk dat sommige van jullie er zoveel voor neerleggen, ik ga er vanuit dat je paard dan een box heeft met een dubbel gouden rand.

nou nou.. Niet iedereen heeft zo'n mazzel als jij. Niet iedereen kan ter compensatie het paard van de eigenaar rijden en niet iedereen heeft even veel tijd waardoor een paard soms vol pension moet staan en dat is nou eenmaal duur.

Maar wat betreft die '5 sterren stallen' moet ik je wel gelijk geven, dan is inderdaad nogal overdreven..

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:53

regio noord holland:

stalling: 220 per maand
inclusief: uitloopstal, kuil/hooi, biks, stro (wel zelf mesten), 3 binnenbakken, 4 buitenbakken, verschillende spuitplaatsen, dierenarts op terrein, leuke kantine, naast het bos en noem maar op.

binnen/buiten zetten: 40 euro per maand

stapmolen: 25 euro per maand

prive landje: 250 per jaar, dus 20 euro per maand

wormenkuren: 7 euro per maand

verzekering: 40 euro per maand

hoefsmid: 10 euro per maand alleen bekappen, met slidingsijzers 37 euro per maand

extra voer, wortels, appels en voersupplementen: 15 euro per maand.

ik geloof dat ik zo alles wel heb in mijn rijtje..

dat is totaal 387 euro per maand, daar komen dan nog de kosten van het lessen bij, 20 euro per half uur, dierenarts kosten en natuurlijk de kosten van spullen voor het paard, zoals nieuwe deken of noem maar op.

paarden houden is hier in de omgeving best duur, zeker als je een binnenbak wilt. maar ik heb het er graag voor over.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:21

Eigen weide 1 hectare met waterpomp en electriciteit
Staan 2 KWPN merries, 2 veulens en een welsh-a

Kosten weide 100 euro
brokken 70 euro
hooi 30 euro
hoefsmid 85 euro
wormenkuren 30 euro
electricteit 15 euro

Dus totaal ca. 330 euro, verzorging doen we dus helemaal zelf.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:47

pensiongeld: 150 euro incl. p/m
smit eens per 2 a 3 maanden: 35 euro.
1 uur per week priveles: 7.50 euro
kleine spullen zoals toiletteerspullen, snoepjes ed.: ong. 30 euro p/m
reservering dierenarts (spaar ik op een aparte rekening) 50 euro p/m

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:13

Mijn paardje staat in Mijdrecht(utrecht)

Middelbox 220 euro (volgens mij kan ook 215 euro zijn Clown )
Grote box 235 euro
buitenbox 235 euro

Deze prijzen zijn inclusief:
(zadelkast, longeerbak, stapmolen, buitenbak, binnenbak en met mooi weer springweide, biks, weidegang,uitmesten, hooi, sto,)

exclusief:
Dierenarts kosten natuurlijk Clown hoefsmidkosten, wormenkuren, prikken en dergelijk.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:16

MarchaL schreef:
Probeer idd de zoekfunctie eens, hier moet je meer als genoeg info kunnen vinden.

Om toch maar even te antwoorden:

regio brabant
Luxe pensionstal/manege
KWPN, recreatief-dressuurmatig
kosten gem. 400 a 450 per maand

Wow! Wow! Wow!

Ik ben de helft kwijt (nog niets eens).

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:21

Wij hebben een haflinger jaarling en 3 shetland pony's ze staan in een weide achter ons huis.
Volgende maand kom er een haflingerveulen bij.

Kosten hoefsmid om de 2 a 3 mnd 60 euro
Brokken kosten 29 euro p/m
Hooi 30 euro p/m
Wormenkuur om de 2 mnd 30 euro

1x p/j inentingspuit ongeveer 20 euro per paard

En dan komen er nog snoepjes, vliegenspray, knoflookpoeder etc bij Haha!

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:57

nou nou.. Niet iedereen heeft zo'n mazzel als jij. Niet iedereen kan ter compensatie het paard van de eigenaar rijden en niet iedereen heeft even veel tijd waardoor een paard soms vol pension moet staan en dat is nou eenmaal duur.

Maar wat betreft die '5 sterren stallen' moet ik je wel gelijk geven, dan is inderdaad nogal overdreven..

Ik begrijp ook dat niet iedereen zo'n mazzel heeft, en het komt ook misschien wel wat fel over maar dat moet je wat lichter opvatten. Bij sommige mensen krijg ik het gevoel dat ze een paard hebben om het hebben. ze hebben er dan inderdaad geen tijd voor en zetten hem in een 5 sterren stal, dan kunnen ze wel zeggen dat ze een paard hebben......
Daar word ik altijd kriegelig van.
Nu heb ik zelf ook geen zeeen van tijd maar probeer ze toch he beste te geven.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:02

10,- ongeveer voor mijn eigen shetlandertje die gewoon aan huis staat en niet bereden word.!!!!!!!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 01:36

Trennie schreef:
pensiongeld: 150 euro incl. p/m
smit eens per 2 a 3 maanden: 35 euro.
1 uur per week priveles: 7.50 euro
kleine spullen zoals toiletteerspullen, snoepjes ed.: ong. 30 euro p/m
reservering dierenarts (spaar ik op een aparte rekening) 50 euro p/m

nog wat aanvullingen:

In de regio zuid-oost Brabant in een pensionstal met 8 andere paarden
De mijne is een Fries, wordt iedere dag buiten en weer binnen gezet, gevoerd en stal wordt uitgemest. Alles incl. Er is een buitenbak, die bij zware regenval niet droog meer is, maar over het algemeen is het prima. Zeer goede uitrijmogelijkheden! Kan direct van stal naar bos / heide en uren rijden zonder in de bewoonde wereld te komen. Verder is er nog een was plaats met koud water, dus geen ingewikkelde luxe, maar daar geef ik ook niets om, eerlijk gezegd.En at last but not least: zeer goede en leuke sfeer onder de pensionklanten. En een ontzettend fijne pensionhouder. Niets is hem te veel, heel betrokken en vind ook de sfeer belangrijk. Heeft bijv een BBQ voor ons gesponsord op stal. Wil binnenkort ook een buitenrit voor ons uit zetten, want hij kent plekken in de omgeving die wij alleen nooit zullen kunnen vinden. (ben nu wel heel enthousiast reclame aan het maken he? Bloos )

Heb ook een shetlander die bij huis staat en deze kost mij nauwelijks iets. Denk aan een pak hooi en Pavokoeken. Dat zijn de kosten niet. Natuurlijk kan er eens iets zijn zoals DA en dan wordt 't een ander verhaal. Ga in de toelomst aangespannen rijden met hem. Dan misschien ijzers er onder.

xGOODLIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 06:09

Staat in Flevoland. Almere Buiten op manege Lies beuker! ( Kans maker op beste manege van heel nederland )

Kosten per maand zijn rond de 400 euro.
Stalling: 235
Weide: 80
Hoefsmid: 50 ( ijzers )
Dan nog alle losse onderdelen die wel eens aan vervanging toe zijn,
of leuke nieuwe dingen aanschaffen.

Manegee beschikt over:
2 Binnenbakken,
2 Buitenbakken
1 Paddock
1 Longeercirkel
Grote poetsplaats,
binnen & Buiten wasplaats
& een Solarium

xGOODLIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 06:12

horsefan08 schreef:
Mijn paardje staat in Mijdrecht(utrecht)

Middelbox 220 euro (volgens mij kan ook 215 euro zijn Clown )
Grote box 235 euro
buitenbox 235 euro

Deze prijzen zijn inclusief:
(zadelkast, longeerbak, stapmolen, buitenbak, binnenbak en met mooi weer springweide, biks, weidegang,uitmesten, hooi, sto,)

exclusief:
Dierenarts kosten natuurlijk Clown hoefsmidkosten, wormenkuren, prikken en dergelijk.

Precies hetzelfde als bij ons op de manege Haha!