Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tantjeuh schreef:Wat mij hier opvalt, is dat héél veel van jullie je paard ergens op pension hebben staan.. Niet thuis. Is er in Nederland dan zo weinig mogelijkheid om paarden aan huis te houden? Eventjes nagegaan, bij ons op de club hebben we iets van een 40/45 rijdende leden... en slechts één meisje heeft haar paard bij haar nonkel op stal staan, de rest staat allemaal thuis gestald.
ReneZ schreef:ik heb afgelopen winter voor het eerst moeten betalen voor mijn paard, kwam op 200 euro voor een half jaar stond ze in een box van 4,5 bij 3,5 en er was een ruime buitenbak (die altijd te gebruiken is) aanwezig. Mesten deden we om en om. Voor de weidegang betaal ik niks, ik rijd het paard van de eigenaar ter compensatie. De wedstrijden kosten mij het meest.
Ze zeggen weleens dat paardrijden een dure sport is, dat is gedeeltelijk ook zo. Maar je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
sommige bedragen wat hier per maand genoemd word, ben ik in een jaar nog niet eens kwijt. Vind het belachelijk dat sommige van jullie er zoveel voor neerleggen, ik ga er vanuit dat je paard dan een box heeft met een dubbel gouden rand.
MarchaL schreef:Probeer idd de zoekfunctie eens, hier moet je meer als genoeg info kunnen vinden.
Om toch maar even te antwoorden:
regio brabant
Luxe pensionstal/manege
KWPN, recreatief-dressuurmatig
kosten gem. 400 a 450 per maand
Trennie schreef:pensiongeld: 150 euro incl. p/m
smit eens per 2 a 3 maanden: 35 euro.
1 uur per week priveles: 7.50 euro
kleine spullen zoals toiletteerspullen, snoepjes ed.: ong. 30 euro p/m
reservering dierenarts (spaar ik op een aparte rekening) 50 euro p/m
horsefan08 schreef:Mijn paardje staat in Mijdrecht(utrecht)
Middelbox 220 euro (volgens mij kan ook 215 euro zijn)
Grote box 235 euro
buitenbox 235 euro
Deze prijzen zijn inclusief:
(zadelkast, longeerbak, stapmolen, buitenbak, binnenbak en met mooi weer springweide, biks, weidegang,uitmesten, hooi, sto,)
exclusief:
Dierenarts kosten natuurlijkhoefsmidkosten, wormenkuren, prikken en dergelijk.