een paard minstes 1 keer in de week een rustdag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sabinee

Re: een paard minstes 1 keer in de week een rustdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:02

ik rijd meestal 5 x in de week 2 dagen rust
ze staat wel van smorgens 8 tot savonds tot het donker buiten.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:11

mijn paarden hebben 1 dag in de week echt een rustdag. Dan lopen ze alleen lekker in de wei, en haal ik ze s avonds binnen en doe ik de stalletjes. Dat hebben ze ook echt nodig.
1 dag rijd ik lekker buiten, en 1 dag spring ik voor de afwisseling. De rest train ik dressuur.

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:20

Bij mij ligt het er echt aan wanneer dakota een rustdag krijgt. Ik heb geen vaste dagen ervoor.
Maar als ik merk dat ze niet zo lekker loopt, dan ga ik de volgende dag lekker het bos in of wandelen etc. De dag erna geef ik haar dan meestal een dagje vrij, wel gaan wandelen ofzo, en dan kan ze der weer eventjes tegenaan. Veel afwisseling is heel belangrijk, daar blijft ze lekker fris van. Maar een dagje op de wei en lekker niks doen, dus niet rijden ofzo, daar knapt zij altijd heel erg van op. De volgende dag heeft ze er dan weer echt zin in. Ze krijgt ook vaak een dagje rust als ik geen tijd heb of, dus als school weer begint, als ik met huiswerk zit. Zo in de vakantie geef ik een dagje vrij als we allebei eens lekker niet willen werken. Tong uitsteken Dan knuffel ik wat, wandel ik wat, poetsen en ze staat lekker de hele dag op de wei.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:25

Wij rijden bijna altijd 6 dagen in de week maar ze komen iedere dag in de wei/padock en als ze vrij zijn worden ze nog wel even lekker in de bak losgelaten en ongeveer 5min opgejaagt. Wij zien dan dat ze daar zoveel plezier in hebben dat ze uit zichzelf al lekker beginnen te rennen en te bokken.(dit bokken en gek doen doen ze in de wei niet waarom eigenlijk niet vraag ik me altijd weer af Koe maar dit ff te zijde) We proberen wel zoveel mogelijk afwisseling in de training te brengen zodat het voor paard en ruiter leuk blijft.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:26

Mijn pony heeft 1 of 2 x in de week een rustdag. Ze gaat sowieso elke dag de wei op, van 09.00 tot ongeveer 19.00 uur. Ik vind het niet nodig om haar elke dag te laten werken, ook omdat ik aan de grote kant voor haar ben en we geen wedstrijden meer starten. Als ik rijd, wissel ik het heel vaak af. De ene keer dressuren we serieus, dan weer springen en zeker 1 x per week een lekkere buitenrit. Ook longeer ik haar 1 x per week. Ik merk dat afwisseling en een dagje rust tussendoor haar heel goed doen. Ja