PAARDEN STAART

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zanho

Re: PAARDEN STAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:23

Ik vind sommige reacties nogal lomp. Als iemand een vraag stelt kun je toch gewoon antwoord geven.
Blijkt ook maar weer dat er meteen een oordeel volgt, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet netjes vind.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:28

Teziej schreef:
Mijn paard heeft een super dunne staart. Ik heb het advies gekregen om hoogstends de strootjes eruit the halen, en 1 keer in het halfjaar te wassen..

Dunne staart veel met rust laten en idd alleen de strootjes eruit halen met je handen,als de staart vies is kun je hem ook gewoon uitspoelen met alleen water en met anti-klit behandelen (om de dreads eruit te halen met de hand en een hele zachte borstel) dit heel voorzichtig doen om zo min mogelijk haar uit te trekken...een voor een de haren voorzichtig uit de knoop halen...duurt even maar je staart blijft prachtig.
Laat de staart overigens wel drogen voordat je gaat pluizen,nat haar is kwetsbaar Knipoog
Watertje...een Fries heeft van zichzelf een beetje slag in de haren en dan zitten dreads er zo in...helaas Clown . Ik denk dat je er ook zo af en toe antiklit in moet spuiten om de dreads eruit te halen...

Zanho schreef:
Ik vind sommige reacties nogal lomp. Als iemand een vraag stelt kun je toch gewoon antwoord geven.
Blijkt ook maar weer dat er meteen een oordeel volgt, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet netjes vind.

Beetje late reactie Tong uitsteken ....de reacties op de vorige pagina zijn allemaal netjes en on topic Knipoog

Nu weer on-topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:07

Ik doe eigenlijk bijna nooit iets met zijn staart sinds ik regelmatig concour heb.
De dag daarvoor was ik hem, uitknijpen, antiklit erin, VOORZICHTIG doorkammen en dan maak ik 3 vlechten en van die vlechtjes één grote vlecht.
Dan gaat hij op stal en de volgende ochtend haal ik de vlechten eruit, spuit antiklit en dan ga ik heel voorzichtig haar voor haar uit elkaar halen.
Kost wat werk maar ik krijg keer op keer weer complimenten over zijn gigantische gekrulde en glimmende staart op wedstrijd. Haha!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:48

Ik doe eigenlijk bijna nooit wat aan de staart. Alleen voor de wedstrijden spray ik de dag van te voren een anti klit in de staart en pluis ik de staart met mijn handen uit (duurt echt lang, zo'n 40 min). Meestal doe ik daarna een vlecht in de staart en kam ik de dag van de wedstrijd de staart snel door.

Toch is de van ons paard staart heel dun,omdat ons paard altijd schuurt. Hij is nog maar vijf jaar en heeft tot zijn derde jaar op een opfokbedrijf gestaan. Daar is zijn staart helemaal kapot gegeten door de andere hengsten.... nooit meer goed gekomen Boos!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:30

COCKPITSPRY (voor in de auto, desboard en zo..) werkt echt super als antiklit! en is heel goed koop Lachen kunt kopen bij de kruitvat..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:17

Ik heb nu ook een conditioner van cowboy magic en dat is een goede aanvulling op de anti klit van dat merk..
Verder heb ik laatst een gewone laten we zeggen 'mensen' haarborstel gekocht van Zenner, die vind ik veel fijner dan die speciale voor paarden..

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:17

ik heb altijd gehoord dat je het beste de staart niet kan wassen, alleen als die zo gor is dat je hem niet meer aan kan raken, net zoals dat je de vacht niet te vaak moet wassen, want dan was je het huidvet eraf. Het huidvet laat het paard ook extra glimmen. Volgens mij kan je het beste elke week een fles anti klit erin spuiten, en eventueel heel voorzichtig uitpluizen, en natuurlijk de staart netjes geknipt houden Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:24

Kaaaren schreef:
COCKPITSPRY (voor in de auto, desboard en zo..) werkt echt super als antiklit! en is heel goed koop Lachen kunt kopen bij de kruitvat..

zoals je zelf al zegt: Voor in de auto... Dus niet voor in een paardenstaart, veel te agressief dat spul