Instructrice moet huur rijbak afdragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ratzel

Re: Instructrice moet huur rijbak afdragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:09

Lijkt mij dat het gebruik van de bak in de stallingsprijs zit. Of daar nou iemand aanwijzingen aan jou geeft of niet, dat zorgt er niet voor dat die bak dan meer onderhoud nodig heeft. ALs het goed is, heeft hij dat wel bij berekend. Je huurt die bak per slot niet af, er mogen anderen bij je in de les.
Ik denk dat er hier iets persoonlijks tegen de instruktrice gaande is, temeer omdat ts zich afvraagt of het aan andere instructrices óók gevraagd wordt. Ik vind je stalhouder niet netjes omdat hij het ten 1e per direct invoert, ten 2e jij daar al je paard stalt incl. gebruik van accomodatie en daar een behoorlijk bedrag voor betaald. Net wat al eerder gezegd werd; het zou een ander verhaal zijn als iemand met een paard van buitenaf met een instructrice aan komt. Maar ja, vaak is de wil van de pensionhouder wet, dus dan zul je moeten bedenken wat je dan wilt.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:44

Mmmh lastig, hangt er inderdaad vanaf wat de andere mogelijkheden van les zijn. Op mijn vorige manege is dat toen ook ingevoerd dat als er iemand van buitenaf les kwam geven er dacht ik 2.50 aan de manege moest worden betaald voor huur bak. Er golden dan wel dezelfde regels als wanneer een eigen instructeur van de manege les gaf. Zij hanteerden ook de stelling dat er genoeg keuze uit instructeurs was (er waren er inderdaad ook een aantal)

Waar ik nu sta is het gewoon niet toegestaan om instructie van buitenaf te hebben, mensen die dit willen moeten dan in een bak ergens anders lessen. Nou is daar hier ook de mogelijkheid voor.
De eigenaar van de manege zelf lest ook bij iemand anders op het terrein van die ander.

Als het alleen tegen jullie instructrice gericht is is dat een vreemde zaak, ook is het vreemd als er maar een iemand is bij wie je anders zou kunnen lessen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:52

ts: je staat op pension, en tot nu toe moet alléén jou intructrice een extra bedrag betalen voor het lesgeven terwijl het jarenlang wel mocht? Ik zou waarschijnlijk al bovenop de kast hebben gezeten. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Of de regel geldt voor allemaal of de regel geldt niet.

Ik houd absoluut zo wie zo al niet van dit soort regeltjes, en ben heeeel blij dat ik op pension sta waar dat ook niet is. Ik wil, zoals Nathalie25 ook zegt, mijn paard op mijn manier berijden, met de da waar ik vertrouwen in heb en de bekapper die ik juist vind voor mijn paard. Sterker nog, ik koop mijn eigen voer zodat ik weet wat mijn paard binnenkrijgt.

Als je je niet kan vinden in deze regel, en je blauw betaald aan stalling, zou ik zo wie zo eens met de eigenaar om de tafel gaan zitten. Kom je daar niet uit, dan toch maar eens heeeel goed nadenken of dit is wat je wilt en of er geen alternatieven zijn....