Maar ik mag toch wel aannemen dat ze verplicht zijn gewoon gezond voer te voeren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ma_rie_tje schreef:Wat misschien ook een optie is is nu snel opzeggen, je zit nu net "gunstig" (eind van de maand) en voor de laatste maand zlf hooi kopen om te voeren.
Ook moet je nog een andere stal zoeken, wat soms ook best lastig is (weet neit welke regio je woont, maar in de randstad is het niet zo heel makkelijk).
jurdy schreef:ma_rie_tje schreef:@ jurdy, ze maakt geen ruzie met je, ze uit haar mening.
En zoals esmeralda zegt komt dat door de inhoud van je profiel.
Je bent nog niet zo oud, en schijnt heel veel te wetn van hooien dergelijke, maar je hebt gewoon nooit meegegaamt wat jkk kan veroorzaken. Daarom is esmeralda (en misschien ook anderen) van mening dat jij er niet veel vanaf weet.
Ze zoekt dus geen ruzie, maar gezien jou post vat jij haar opmerking verkeerd op. Nu lijkt het of jij juist ruzie zoekt.
ik maak geen ruzie ik zeg toch dat 2 jaar eten dat niks met ze aan hand is is ik geloof zekker wel dat paarden er aan dood kunnen gaan dat hoor je mij niet zegen meer iedereen ze mening ja
i
ma_rie_tje schreef:@ sandr0: penny alarm....
runningkawa schreef:Als je weet dat er een stal vrij is op de plek waar je heen wilt zou ik dat gewoon zeggen.
Neem aan dat ze ineens zijn veranderd van hooi?
Dan zou ik het daar op gooien en eens kijken wat ze dan zeggen.
Hun maken de verandering, niet jij

ma_rie_tje schreef:mocht je dan toch wel weg gaan, en ze niet tegemoed willen komen.
Kan het zijn dat je toch die maand moet betalen (als er nog geen nieuwe huurder is) terwijl je al weg bent...

xx_roos schreef:Heejj iedereen egt suuper bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga nu ook zeker naar een andere stal waar ze het hooi gewoon zelf van het land halen..
Alleen nu is het probleem dat bij de stal waar ik nu sta een maand opzeg termijn aan vast zit..
Maar ik weet niet of ik me hier wel aan wil houden omdat dit gewoon om voeding gaat en misschien ook wel jacobskruid..
Maar helaas heb ik hier een contract voor getekend..
Zou het kunnen dat ik door gezondheidsredenen van het paard hier onderuit kan komen ??
Groetjes rosanne
ma_rie_tje schreef:@ roos: hoelang krijgen ze nu berm hooi gevoerd?
Hij/zij moet een bepaald "gewicht" (afhankelijk van het gewicht van je paard) aan jkk eten om er aan dood te gaan.
Als je paard dus nog niet zo lang berm hooi krijgt zal de schade, als er jkk in zit, nog meevallen.
Ik zou wel snel weggaan bij die stal, of die maand dat je er nog staat zelf hooi kopen.
jkk in een kleine hoeveelheid is schadelijk,maar zeker niet dodelijk.
In een kleine hoeveelheid hoeft je paard er dus ook helemaal niet ziek van te worden.
omdat het schadelijk is voor de lever kan je wel kijken voor iets (suplement ofzo) voor de lever.
runningkawa schreef:Kun je zelf geen hooi kopen voor een maand en vragen of dat gevoerd wordt?
erleyne schreef:Dat lijkt me in jouw geval inderdaad de beste oplossing, gewoon zelf hooi kopen en dat laten voeren. Je kan het beste even in de buurt rondvragen.
alleen de kans dat je nog iets vind is wel klein. ik weet niet hoe het in de rest van het land zit, maar wij komen aardig in de problemen met ons hooi. Door het weer kan er niet gemaaid worden, en het oude hooi is zo goed als op.
Mijn paard krijgt echt nooit van zijn leven bermhooi. Je hebt helemaal geen idee wat daar inzit, en de troep die je er soms uittrekt ( colaflesjes, halfverteerde mcdonaldsmaaltijden, duiven, ik kan nog wel even doorgaan ). Bovendien heb je idd kans op JJK.
erleyne schreef:Is het bermhooi niet aangeschaft omdat er geen ander hooi meer te krijgen is? Wij hebben ook al tot buiten de provincie moeten uitwijken voor ons hooi! Niet dat dat het goed praat, maar zoals ik zei, er is hooi te kort op veel plaatsen.
ma_rie_tje schreef:grappig om te lezen dat er hooi te kort is...
Bij ons wordt er "paarden kuil" gevoerd, en de stalhouder heeft ent bij de buurman een baal of 50 gekocht voor een klein prijsje (lagen in de weg, ze moesten plaats maken voor nieuwe balen).
Hooi kan je vaak bij boeren in de buurt kopen, als het goed is hebben ze nu nog wel hooi van de 1e snede (tenminste, hier wel) vaak de handelaren niet meer.
Succes, hou je ons op de hoogte hoe het is gegaan vanavond?
)Joscaa schreef:Ik zou het niet nemen.
1) Er zit veel rotzooi tussen, en onkruid. (Misschien wel St. Jacobskruid..)
2) Vind het niet echt fris, want er rijden allemaal auto's langs, met al die vieze uitlaatgassen enzo!