Radio aan of uit op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:59

Evy schreef:
Ik weet nog wel dat er op de radio iets was over Sinterklaas, je hoorde toen het paard van de sint hinneken. Alle paarden keken direct naar de radio en Peer begon toen terug te hinneken!! *LOL* Dat was zoo leuk!!!!!

Hahaha, geweldig!!!

Wij hebben ook de radio aan maar idd zachtjes en vriendelijke muziek, skyradio of wat klassieks (licht klassiek, wel te verstaan ).
Maar dat paarden zich alleen voelen (als ze samen op stal staan) geloof ik niet. In de natuur hebben ze ook geen radio en schijnen dat niet te missen B)
Mar laat ik maar niks zeggen; wij hangen u al onbreekbare spiegels op in onze stal want na een onderzoek (gelezen in BIT) schijnen paarden dat geweldig te vinden!!! Cool En vervelen ze zich een stuk minder Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:08

Ik vind het geweldig Lachen Op de vorige stal (Trakehner hobby-fokkerij (nja...uit de hand gelopen hobby Knipoog) stond de radio ook altijd aan. En als we er even zin in hadden ook best hard Haha! Geweldig. Paardjes eten rustig door...verder laatten we de radio niet altijd zo hard aanstaan.

Op de stal waar ik nu met Bud sta, staat de radio ook altijd aan (je hoort het overal *LOL*, maar altijd op een dermate volume dat eigenlijk niemand er last van heeft.

'k Heb Bud er nog steeds niet op betrapt dat hij aan het meebleren was Knipoog Haha!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:16

Bij ons op stal staat de radio ook heel de dag aan, s'avonds gaat hij wel uit.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:15

Ik heb ook altijd de radio aan op stal. Zachtjes en op Skyradio. Mijn paarden lijken zich er iig niet aan te storen en mijn honden vinden het prachtig. Ze gingen nog wel eens aan de wandel, maar sinds de radio aan staat lopen ze niet meer weg.....

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:25

Tijdens het mesten heb ik altijd de radio aan Lachen En laatst toen we de stallen aan het schrobben waren ook, en dan wat harder... ging wel leuk allemaal op de maat van de muziek Haha!

Nu ik erover nadenk... Over het algemeen staat de radio eigenlijk altijd wel aan, alleen met het mesten wat harder... Maar ja,dan staan de paarden ook buiten Lachen

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:58

In de schuur waar Jordy staat,staat de radio bijna nooit aan als er paarden in hun stal staan.Jordy staat met z'n hoofd naast de radio dus ik wil niet dat de radio dan aan gaat volgens mij wordt hij dan helemaal gek of chagerijnig wel staat de radio aan als we gaan uitmesten maar verder dus niet.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:17

Wij hebben altijd de radio aan, ook 'snachts (soms).
Hij staat wel heel zachtjes als druk aan het praten bent zou je hem volgens mij niet eens meer horen... Dromen

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:13

Bij ons staat de radio ook vaak aan (bijv. bij het poetsen en uitmesten). Niet zo heel hard en de paarden hebben er zo te zien ook geen last van..

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:19

bij ons staat de hele dag de radio aan
wel heel zacht
maar omdat magned alleen op stal staat geeft het haar een vertrouwd gevoel als er achtergrond geluiden zijn
en als ik zelf op stal kom zet ik hem iets harder,
en overdag staat ze toch op het land en ze vind het geloof ik wel prettig

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:32

Ik heb zo'n vermoeden dat het per paard verschilt.

Cerise is een drukke trakhener die om 't minste geringste al over de zeik is.
Als de radio niet aan staat, en ineens gaat de deur open en iemand komt binnen om even haar paard op te zadelen: Cerise gaat rondjes lopen en als het érg onrustig is (en zij krijgt geen aandacht) gaat ze zelfs weven.

De stal van Cerise is de laatste, meteen 2 meter verder is de deur van 'de rest van de schuur', die meestal open staat.
Dan staat daar om de hoek de radio KEIHARD, en soms ook de eigenaar te lassen of te schuren of te...

Tja het kan niet altijd rustig zijn op stal, maar ik heb liever dat de radio zacht staat, of uit.
Cerise is al druk zat, en wordt er niet rustiger van.
Ze zou graag naar buiten willen kijken maar dat kan niet, geen luiken.
Wel kan ze de rest van de stal door de spijlen bekijken, en neuzen door de spijlen met haar buurvrouw, waar ze redelijk goed mee kan.

Verder had ze een lick-it steen, die is nu op, ze heeft nu een gewone liksteen maar krijgt binnenkort weer een nieuwe lick-it steen: ze vond hem erg lekker, het hield haar bezig (spelen) en ze werd er rustiger van.

Wat ik wel weet:
als er niemand op stal is, de radio uit en alleen paarden...
dan is Cerise hardstikke rustig, gaat gewoon staan dromen of op zoek naar restje hooi tussen 't stro. Knipoog

Wat betreft radio tijdens het rijden:
ik kan mezelf dan moeilijker concentreren (kan ik toch al moeilijk) maar als het zacht is vind ik 't wel gezellig. Lachen

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 00:13

nou ik gooi lekker de radio aan hoor als ik in de stal bezig ben Lachen

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:30

Ik denk dat ze er wel aan gewend zijn. Als jij buiten gaat rijden horen ze toch ook de hele tijd verschillende geluiden?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:56

Bij mijn ponies staat de radio alleen aan als ik er ben. Ik vin da juist fijn!!! Lekker ff relax. Volgensmij vinden de ponies da ook nie erg -> ze kijken er altijd met oortjes naar voren naar Haha!

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:16

hoi, bij ons staat ook overdag de radio aan, ik zelf vind het wel gezellig, en de paarden hebben er volgens mij totaal geen last van.