Ruzie met zweep en bakspanten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:23

Om het geheel compleet te maken moet ik ook nog vermelden dat ik dus iemand ken die met de zweep rechtop rijdt. De reden daarvoor is dat je door je zweep te laten vallen zowel links als rechts je paard kunt raken. Het leek mij nogal ingewikkeld, maar het schijnt te kunnen Haha!.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:21

Mieke"]
Van een vorige instructrice mocht de zweep nooit over je been heen naar achteren wijzen. Hij moest langs de schouder van je paard naar beneden hangen, dit was volgens haar de enige juiste wijze.
[/quote]

[quote="daniel79 schreef:
Ik laat mijn zweep vaak loodrecht, losjes in mijn hand, naar beneden hangen, dus voor mijn been langs, langs de schouder

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je je zweep naar achteren laat wijzen dan is je handhouding al verkeerd.
En wat runninkawa zegt over zweepgebruik op wedstrijden dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt. Mensen die hun hele hand draaien en de hele zweep die steekt zo ongeveer naar buiten. En dan rij ik niet dicht lang ze, maar zij langs mij Knipoog