Wanneer verkoop jij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is voor jou een reden om je paard te verkopen?

Het paard is niet goed genoeg voor het nivo dat ik wil halen in de sport.
8 (5%)
Ik word te groot voor het paard.
6 (4%)
Ik heb een leuker en beter paard gezien waarvoor ik mijn andere paard wel wil verkopen.
4 (2%)
Ik ben uitgekeken op het paard.
1 (0%)
Ik ga studeren/ heb een andere baan/door ziekte.
6 (4%)
Door geldproblemen.
12 (8%)
Ik heb het paard pas net maar het is toch echt een miskoop.
7 (4%)
Mijn ouders (of iemand anders) hebben het paard voor mij gekocht en willen het nu verkopen.
1 (0%)
Andere reden
18 (12%)
Ik weet praktisch zeker dat ik mijn paard nooit zal verkopen!
82 (56%)

Totaal aantal stemmen: 145

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:03

Ik heb twee keer een paard verkocht en ben tot de conclusie gekomen dat ik daar niet goed in ben... Haha!

Soliste heb ik verkocht in feb. '99 omdat ik met haar niet de dingen kon doen waar zij goed in was en die zij leuk vond. Zij was op haar beurt niet goed in de dingen die ik wilde en waar ik toe in staat was. Dat was dus een typisch geval van een niet passende combinatie! Ik heb haar het eerste half jaar erg gemist, ondanks dat ik volledig achter de verkoop stond.

Kaminka heb ik verkocht in juli 2000 omdat het al anderhalf jaar gewoon NIET ging. Na negen maanden (april 2001) heb ik haar overigens weer teruggekocht en nu gaat het WEL. Haha!

IK ben niet goed in het verkopen van paarden en heb er altijd spijt van. Die beesten zijn me dan allang vergeten, maar ik hen niet....

Toon en Kaminka zal ik proberen te houden tot hun dood. Een nobel streven.... Als ik het niet meer kan betalen, of mijn gezondheid laat het afweten dan houdt het op natuurlijk.

Niemand zal zo gek zijn om een bod op die twee te doen, dus die optie valt zowiezo al af! Maar stel... nee. Voor geld gaan ze niet weg, ik weet namelijk hoe ik me daarna ga voelen....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:11

Prima schreef:
Wat erin komt gaat er niet meer uit. Als mensen zeggen ja, maar als ze nou een ton bieden, doe je het dan. Dan zeg ik, al bieden ze een miljoen, dan doen we het nog niet. Als geld een reden is, dan vind ik dat echt triest en ben je een paard niet waard, vind ik. Het is geen huis! Je kind verkoop je toch ook niet aan de hoogste bieder?

We hebben zo een paard verkocht dat enorm veel springtalent had en ook internationaal is uitgebracht. Ze vond springen geweldig, en dressuur dus helemaal niet. Ik kon niet met haar overweg, en mijn moeder wilde alleen dressuur rijden. Nu is zij helemaal gelukkig, omdat ze kan doen wat ze leuk vindt; wij hebben een dochter van haar, die wel wil dressuren en we zijn ook gelukkig.

ik zie niet waarom je een paard niet zou mogen verkopen omdat er veel voor wordt geboden. De enige die bij ons niet te koop is is Trammelant (25 jaar, al 22 jaar bij ons), de rest wel maar niet voor weinig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:22

van honey durf ik te zeggen dat ze, onder normale omstandigheden, nooit weg gaat.
Jamaica weet ik niet, als het moet, dan moet het. En met een (onwaarschijnlijk Haha!) hoog bod, ga ik denk ik wel nadenken

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:55

Alles is te koop, natuurlijk! Zo gaat dat in een "vrije markt economie".
Dan worden levende wezens als spullen gezien en gevoel is er niet.........

Mijn onderschrift mag duidelijk zijn.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:02

Ik heb mijn vorige paard weg gedaan omdat hij te gevaarlijk was, ik heb hem bijna een jaar gehad, opgeven doe je ook niet zomaar. Maar ik durfde hem niet meer te rijden, durfde niet eens meer een paard te stappen en heb toen besloten hem toch maar weg te doen. Voel me nog steeds schuldig, maar als ik nu zie hoe fijn het is dat ik weer durf te rijden en weer met plezier naar de paarden ga, dan weet ik wel dat ik er slim aan heb gedaan. Kalista, mijn huidige paard, mag bij mij oud worden. Met die instelling heb ik altijd een paard willen hebben en die hoop ik nu eindelijk waar te maken. Tuurlijk kan het zijn dat ze straks iets krijgt waardoor ze niet meer te berijden is of wat dan ook, maar zolang ze geen pijn heeft blijft ze.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:05

Deze die ik nu heb gaan nooit meer weg. Heb 1 keer een paard verkocht waarmee het echt niet klikte. Geen fijne ervaring.

We hebben we handelspaarden maar dat is anders, daar stel je je op in dat ze toch weer weggaan. Daar heb ik dan ook totaal geen moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:34

Fitzroy schreef:
Ik ben het met je eens Fab. Vind het altijd een beetje Pennymeisjespraat als mensen zeggen hun paard nooit te verkopen.
Als ik een goed bedrag kan krijgen voor Fitz, gaat ie eruit en mogen ze dekens ook nog houden Haha!.
Dat betekent niet dat ik niet van Fitz houd, maar ik blijf wel realistisch.

Mensen die een dergelijk bedrag voor een paard neer kunnen leggen, zorgen er heus wel goed voor.

Dan ben ik een penny meisje en niet realistisch.

Het gaat mij er ook niet om dat anderen hem niet goed verzorgen, maar ik wil hem gewoon niet kwijt.

En bij mij is dus niet alles voor geld te koop, dan maar een penny meisje Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:37

hehe Dan ben ik ook een pennymeisje *LOL*

Flair gaat echt absoluut nooit weg, al zou ik geldproblemen of tijd te kort hebben dan weet ik zat bijrijders voor Flair die willen bij betalen.

Flair heeft geschiedenis en is voor mij meer waard dan het hoogste bod, geld maak niet gelukkig dus voor een gigantisch onrealistisch hoog bod gaat ze nog niet weg!

snoocky

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:02

verkopen mijn snoocky? echt NOOIT voor geen goud, ik heb haar nu een jaar (ze is nu 5 jaar oud) en ben echt gek op dat beest, dus never verkopen, ik blijf voor haar zorgen ALTIJD Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:19

Ik wil Salty voor geen goud meer kwijt! En tja, als zij niet meer mee kan komen met mij, zal ik eerder een veulen met haar fokken dan haar weg doen, haar gun ik een oude dag bij mij....

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:30

Ik heb een paar keer het woord 'realistisch' zien vallen en daarom verkoop ik mijn paard niet, gewoonweg omdat ik nooit een interessant bod zou krijgen voor mijn paard. Daarbij is het voor zowel de mensen die bij een goed bod hun paard zouden verkopen, als voor de personen die dat niet zouden doen nu makkelijk om te zeggen, want er zijn maar weinige die ooit voor zo'n keuze komen te staan.
Maar die van mij gaat gewoon niet weg, punt. Waarom zou ik, ik ben nog steeds gek op hem, en dat beetje geld boeit mij niet. Want ik heb geen garantie dat die euro's mij gelukkiger zullen maken dan mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:35

Volgende vraag:)
Wat is een goed bod?
Dat je het dubbele krijgt dan wat je er voor betaald hebt?
Of 3 dubbele 4 dubbele enz.

En wat voor mij veel geld is, zal voor de ander een zakcentje zijn en andersom.

Verder ben ik van de leeftijd dat ik wel weet wat geld betekend, ook wat ik er voor moet doen om bv 1000 euro te sparen.
En hoe makkelijk je het geld zou kunnen gebruiken.

Maar net wat Flair zegt: geld maakt niet gelukkig.
Ik heb helaas in mijn leven veel tijden van geen geluk gehad, dan zou je toch dom zijn om een deel van het geluk wat je nu hebt te verkopen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:42

Ja wat Runningkawa zeg ben ik het mee eens.

En je verkoopt je paard waar je gelukkig mee bent voor in jouw ogen heel veel geld. Je koopt van dat geld een nieuw paard waar je misschien wel heel veel minder gelukkig mee bent. Of je maakt het geld op aan iets anders.
Een paard heeft voor mij geen waarde in geld, mijn dieren hebben emotionele waarde wat in geld niet uit te drukken is. Plus dat ik bij de aanschaf van een dier weet dat het voor het leven is, dus totdat het dier dood is! En voor mij is dit realistisch, een dier is geen ding die je in de supermarkt koopt!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:06

Niemand mag een ander veroordelen over het wel of niet verkopen van zijn paard.

Iedereen die een paard verkoopt heeft daar een reden voor: winst maken, geen tijd, geen geld, geen zin, niet genoeg potentie etc. etc.

Lijkt me geen probleem, toch? Knipoog

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:12

Ik dacht ook dat mijn paard tot zijn dood bij mij zou blijven, maar helaas had ik echt geen tijd meer om hem te rijden. Het is echt een paard dat regelmatig (liefst elke dag) gereden moet worden. Dus heb ik er goed aangedaan hem te verkopen. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik hem niet mis! Integendeel... elke dag denk ik nog aan hem en het liefst zou ik hem nog hebben, maar ja.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:13

Ben ik helemaal met je eens. Ik vind altijd alleen dat mensen hier op Bokt net doen alsof je niet van je paard houdt als je zegt dat je hem wel wil verkopen voor een goede prijs.

En bij een goede prijs heb ik het niet over 15.000 euro.. . daarvoor heb ik veel te veel plezier van Fitz en ik ben nog lang niet uitgereden.
Het is wat anders als je aan de top van zijn kunnen zit.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:17

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf weten wat diegene met zijn/haar paard doet.

Maar er werd ook iets gezegd in de trant van dat je onrealistisch bent als je zegt dat je paard nooit weg gaat... Verward
Ik zou niet realistisch zijn als ik zeg dat Flair voor een goed bod te koop is, want dat is ze absoluut niet!

Ik vind ook niet dat mensen die hun paard wel zouden verkopen niet van hun paard houden, als het in het paard zijn/haar nadeel is om deze te houden vind ik het alleen maar goed dat deze verkocht word waar hij het beter heeft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:28

Daarbij ben ik het ook nog met Mirte eens dat ik makkelijk kan zeggen dat ik hem verkoop als er een goed bod komt, maar ik weet toch wel dat hij voor de handel niet interessant meer is Haha!

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:36

Verward wat nou goed bod, geld is ook niet alles.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:38

Ik hoop dat ik nooit wordt gedwongen om mijn paard te verkopen. Ik heb hem als jaarling gekocht en inmiddels is hij al negen jaar bij me.

Maar mocht het ooit zover komen dat ik om wat voor reden echt niet meer in staat ben om voor hem te zorgen dan zal ik toch echt een andere eigenaar voor hem gaan zoeken. Het liefst natuurlijk in de buurt of bij een bekende. Gelukkig is dat helemaal niet aan de orde.

Mijn huidige paard is mijn tweede paardje. De eerste heb ik al na een jaar verkocht omdat hij niet zo wilde groeien als de verkoper had voorspeld. Het paardje (of liever de pony) was echt te klein voor me. Hoewel het echt niet makkelijk was heb ik er nooit spijt van gehad. Van dat paardje zou ik lang niet zo veel plezier hebben gehad als de gene die ik nu heb.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:42

Het is onzin om te beweren dat iemand niet om zijn paard geeft als hij/zij het dier verkoopt. Er zijn maar weinig mensen die even 50.000 euro over hebben, en als je zo'n bod krijgt moet denk ik iedereen even goed nadenken. Ook al willen we dat liever niet weten, een paard is ons echt zo vergeten zolang al zijn behoeftes worden voorzien. En als iemand voor mijn paard zoveel geld biedt, dan twijfel ik echt niet aan de verzorging die hij dan zou krijgen. Wij maken er zo een probleem van omdat wij er aan gehecht zijn, maar een paard hecht ons niet zo aan ons als wij aan hen. Dus voor het paard hoef je het in principe niet te laten. Maar ja gevoel en verstand is moeilijk van elkaar te scheiden bij zulke beslissingen.

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:57

Maar, hoe is jouw gevoel na afloop, als je je paard waar je zo veel van houdt, verkoopt voor geld?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:02

Natuurlijk moet iedereen het zelf weten.
Ik veroordeel mensen ook niet als ze hun paard verkopen.
Maar zeg niet dat mensen onrealistisch zijn of penny meisjes zijn als ze hun paard voor 50.000 euro niet zouden verkopen.
En ja zulke mensen bestaan echt *LOL*

En nu als bijna 11 jarig paard zal niemand meer hoog bieden, dus daar ben ik niet ook niet meer bang voor Haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:35

Ik vind het ook een beetje flauw om meteen met pennymeisje te gaan lopen gooien. Ik verkoop mijn merries gewoon niet, ben veel te gek met ze, punt. Geld kan niet op tegen het plezier wat ik met ze heb en hoe gek ik op ze ben. Als je gaat handelen stel je je er van te voren op in, en ga je je minder hechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:40

Citaat:
Als je gaat handelen stel je je er van te voren op in, en ga je je minder hechten.

Dat vind ik dus ook.
Ik heb dus veel paarden weg zien gaan.
ook paarden die ik al lang(er) reed
Paarden die je heel erg fijn vond.
Maar je wist dat ze ooit zouden gaan en daar stel je je toch op in.