Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Aafke_ schreef:Zucht, nou dan weet ik een nóg betere; in plaats van het veulen laten we de fokker inslapen! Humaan met een spuitje natuurlijk.
ik ben voor
Zoolgangster schreef:@ Karin, dat probeer ik dus ook al duidelijk te maken, dat een gecoupeerde belg niet dood wil...En dat ongecoupeerde dieren ook kunnen lijden onder vliegen, maar die maak je toch ook niet dood..
Wat de varkens betreft, dat is een hele andere discussie. Die hebben de pech, dat veel mensen ze lekker vinden smaken.
Paarden houden we voor de lol, en om een dier dat je voor de lol houdt, dood te maken omdat het gecoupeerd is, dat vind ik niet kloppen.
Ik blijf erbij, een paard dat gecoupeerd is, lijdt niet zodanig, dat afmaken beter is dan laten leven. Ik heb belgen tussen hoog in het bloed staande paarden zien staan, en wie werden er gek van de vliegen? Juist ja! Niet de gecoupeerde belgen dus.
khirshanta schreef:Tja, het blijft het probleem dat het zielig blijft voor de paarden (couperen), maar ze hebben er verder weinig tot geen last van.
Jammer genoeg zou 'de handel vernietigen' de beste optie zijn, lijkt me, maar ik ben het eens met de coupeerder in laten slapen
Aafke_ schreef:Dat idee van je mag nergens meer mee doen; geen keuringen, geen ringsteken, geen aangespannen wedstrijden. en dan op Europees niveau vind ik een hele goeie, Daar wil ik me wel voor inzetten!
Alle paarden die na nu een gecoupeerde staart hebben krijgen ook geen fok predicaat meer. Iedere fokker die met een gecoupeert veulen aankomt, wat voor papieren dan ook. Heeele dikke boete en verbod de eerste 10 jaar dieren te houden, wat dan ook.
En dit natuurlijk oop alle media wereldkundig maken, en alle bekende fokkers per brief en mail aanschrijven enz.
Per 1-1-2008 zijn alle gecoupeerde paarden wáárdeloos.
elinax21 schreef:Voor ik mijn mening geef ben ik eigelijk wel heel erg benieuwd hoe die staarten gecoupeerd worden. aangezien iedereen nu hard schreeuwd dat het zo vreselijk is. zou iemand mij dat dan kunnen vertellen?

Sim0ne schreef:hmm, vreemde conclusie. Je kunt imo beter de eigenaar een boete geven die hoger is dan de waarde van het paard, dan leert ie het ook wel af denk ik.. Beest inslapen slaat echt helemaal nergens op...