Hoe zo geld te veel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:04

hey
ik denk dat ik dan verschrikkelijk uit de toon val met mijn grote e-pony van 1000 euro.... ik ben héél blij met hem, hoewel ik zowat nooit in de prijzen rij (nog maar 1 keer op een totaal van 7 wedstrijden ofzo) en hij kan ook serieus irritant doen enzo. Maar ik denk dat ik het ook meteen beu zou zijn als mijn pony alles al kon. Dat heb ik hem nl niet zelf geleerd.

de prijzen van sommige paarden zijn idd héél hoog geworden, maja, het is maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk.
xxx

XxIllusionXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:03

Hey,

IDD ook nu wordt er meer gelogen om het geld toch nog waar te maken.
Maar wat Romeo kost is nog redelijk € 2.500
Hij is 6 jaar, zonder papieren onbekende ouders MAAR dat doet er niet toe.
Hij is leuk lief en gezellig dat zijn belangrijke punten, vindt ik toch belangrijker als zijn afstamming en zijn papieren!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:15

Opscheppers en mensen zonder manieren die de ander de ogen uit willen steken met hun bezit..........We weten toch dat werkelijke waarde niet in geld is uit te drukken?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:28

De echte waarde van een paard is gewoon de slachtprijs en een hoop emotie. Dan is de waarde wat een gek er voor geeft.
Maar de prijzen zijn inderdaad absurd. De prijzen van tegenwoordig is niet meer weggelegd voor de gewone man met een kantoorbaantje van 9 tot 5 die een leuk paardjes wilt kopen. Het begint weer een elite sport/hobby te worden. Maarja, de euro he..... Bijna alles is 2 x zo duur geworden.

Tamosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:31

Als je het geld hebt waarom niet? Waarom mag je er dan niet over praten dat je een duur paard gaat kopen. Dat vind ik nou weer een beetje vreemd! En dat is ook zoiets in de paardensport, je komt er vreselijk veel jaloezie tegen. Vreselijk BAH

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:45

ik heb mijn pony ook maar voor 4700 gulden gekocht en het is een super goeie spring en dressuur pony. mijn vriendin heeft een paard van 10000 gulden gekocht en dat beestje is helemaal verkeert ingereden dus het zegt niets wat je voor het paard te besteden hebt.
en ik ken ook mensen die hebben 10 paarden als het niet meer is en die doen ontzettend uit de hoogte!!!!! rot lui vind ik dat laten ze normaal doen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 13:32

happy worker schreef:
Persoonlijk zou ik mijn paard niet willen verkopen aan iemand die max 2000,--euro te besteden heeft, zeker weten dat ze dan ook geen geld hebben om het dier goed te verzorgen.

Hier wil ik dus even op in gaan.
Toen wij op zoek gingen naar een pony (ok, niet hetzelfde, maar dan nog) wilden we ook maximaal 1500 E uitgeven.
Maar ik weet ZEKER dat als er iets met Misty gebeurd, waardoor hij naar utrecht ofzo zou moeten, dat hij naar utrecht gaat, wat daar ook voor kosten bij komen kijken.
Het enige waarom wij die grens hebben getrokken is omdat ik hier niet de enige ben in huis, en we ook wel eens wat anders willen hier dan paarden, en ook niet al het geld in paarden willen stoppen!
En ik word soms ook zo moe van van die mensen die al beginnen te zeuren als ik zeg dat misty "maar" 1500 E was. Dat kan nooit goed zijn vinden ze dan Verward
Hij is NIEt gekeurd nee, maar hij loopt goed, en wij gaan nou eenmaal geen 1000 gulden nog eens uitgeven aan een complete keuring!
Maakt dat iets uit?
Voor mij is hij ideaal, ook al heeft ie "maar" 1500 E gekost!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 14:13

Sjuimpje schreef:
Ik heb altijd het idee dat hier een klein beetje afgunst bij komt kijken...

Ik ken zat mensen die voor hun dochter/zoon een getalenteerd paard voor 50.000 gulden of meer kopen

Ik zou niet eens durven rijden met zo'n duur paard, veel te bang dat er wat mee gebeurd, of dat het in de wei zich verstapt of gaat knokken...
Ik wil een gewoon leuk paard voor een redelijke prijs. Ht is wel zo, als mensen met veel geld het geld er ook aan uitgeven, houdt dat wel eventuele onnodige hoge prijzen in stand. Ook prijzen die te hoog voor dat aangeboden paard zijn. Het is immers maar net wat een gek er voor geeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:32

Toch heb ik op paarden gereden van die prijzen en hoger.
Zelf zadelmak gemaakt en toen waren ze niet zoveel waard.
Dus ben je gewend ze te rijden, maar dan komen er van die mafkezen op je af en gaan met hoge bedragen smijten.
Heel ff is het raar dat je op zo'n duur paard zit, maar aan de andere kant, hij rijd toch niet ineens anders Lachen

Deze paarden stonden zelfs gewoon met een aantal paarden buiten in de wei.
Ik denk dat ze hun kwalieteiten juist lieten zien omdat ze zo lekker in hun vel zaten omdat ze buiten het werk om gewoon paard waren/zijn.

Tamosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:49

Ik heb op zangersheide gewerkt en daar heb ik paarden gereden waarvan ik de prijs niet eens wil weten. De paarden die op zangersheide zelf staan (denk High Valley Z etc) beginnen pas bij de 600.000 Euro. En nee het niet echt eng om erop te rijden. Want je moet nooit bang zijn dat er wat gebeurd. Want waarom is het erger dat er wat gebeurd met een duur paard dan met een goedkoop paardje? Het zijn toch allebij dieren?
En het is vaak gewoon afgunst. Ik heb op stal vaak gezien dat ouders voor hun kind een vreselijk duur paard kochten en dat het meisje meteen betiteld werd als verwend t*ringkind. Nou sorry hoor maar dat is echt ziek. Wees tevreden met wat je heb en gun een ander gewoon zijn leuke dingen

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:52

PhiaBink schreef:
De echte waarde van een paard is gewoon de slachtprijs en een hoop emotie. Dan is de waarde wat een gek er voor geeft.
Maar de prijzen zijn inderdaad absurd.

Tja een goed paard brengt nou eenmaal meer geld op dan een gewoon paardje.....daar kun je lang en breed over discussieren, maar daar verander je niets aan, hoeveel plezier iedereen aan zijn 'gewone goedkope' paardje ook beleeft.

Van een Rembrandt accepteert iedereen met een beetje verstand van zaken toch ook dat de waarde van een van zijn schilderijen meer is dan de kostprijs van het doek en de verf!!!!!!!!!!

Een Rover kost ook meer dan een Japannertje..........ook al bestaan beide wagens uit ongeveer hetzelfde materiaal.......

Welkom in de echte wereld!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 17:07

Tamosh schreef:
Wees tevreden met wat je heb en gun een ander gewoon zijn leuke dingen

Kijk en hier ben ik het nou mee eens! Ik ben het best eens met de plaatser van dit topic dat de paarden duur zijn/worden. Wat ik niet snap is alleen dat jij het idee hebt dat het merendeel van Bokt vindt dat je een duur paard moet hebben. Ik krijg die indruk helemaal niet en heb eerder het idee dat iedereen al snel vindt dat je teveel betaald voor je paard. Ik vind het al helemaal bijzonder dat jij weet dat mensen die wel veel geld betalen voor hun paard een stel arrogante eikels (of iets in die strekking) zijn... Boos! Extreme duivel Als jij een leuk paard kunt vinden dat aan jouw verwachtingen voldoet en dat ook nog eens goedkoop is kan ik alleen maar zeggen KOPEN! Als andere mensen misschien andere verwachtingen hebben, of gewoon een bepaald paard heel graag willen hebben en daardoor wat meer en misschien teveel betalen, wat kan jou dat dan schelen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 17:17

Ik wil wel even als fokker van rijpaarden reageren. Ga eens kijken wat de huidige dekkosten zijn, wat het kost aan DA en andere kosten om de merrie drachtig te krijgen. Vervolgens drie jaar opfok, DA kosten, hoefsmid etc. Als alles goed gaat en ze dat gezond overleven, voldoende maat hebben en veterinair goedgekeurd moeten ze aangereden worden, tenminste dat willen de meeste kopers. Reken zelf maar uit wat een driejarige dan zou moeten kosten. De enigen die er beter van worden zijn de handelaren. Als je een goed paard zoekt ga dan maar eens bij de fokkers kijken.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 17:44

Tamosh schreef:
Ik heb op zangersheide gewerkt en daar heb ik paarden gereden waarvan ik de prijs niet eens wil weten. De paarden die op zangersheide zelf staan (denk High Valley Z etc) beginnen pas bij de 600.000 Euro. En nee het niet echt eng om erop te rijden. Want je moet nooit bang zijn dat er wat gebeurd. Want waarom is het erger dat er wat gebeurd met een duur paard dan met een goedkoop paardje? Het zijn toch allebij dieren?
En het is vaak gewoon afgunst. Ik heb op stal vaak gezien dat ouders voor hun kind een vreselijk duur paard kochten en dat het meisje meteen betiteld werd als verwend t*ringkind. Nou sorry hoor maar dat is echt ziek. Wees tevreden met wat je heb en gun een ander gewoon zijn leuke dingen

Hier ben ik het mee eens, ikzelf heb ook springpaarden en andere paarden onder mijn kont gehad die soms heel wat gelopen hadden en ontzettend veel waard waren. Maakt je dat meer als ruiter? Nee, uiteindelijk gaat het erom hoe je je paard rijdt, en als dat niet veel soeps maakt het niet uit of je een goed paard hebt of niet. Wel als je uiteindelijk in de hogere sport bovenaan wil meedraaien, dan moet alles voormekaar zijn, goed paard, ruiter moet hem goed rijden, plus nog alle andere factoren.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:07

daan"]
[quote="Tamosh schreef:
Wees tevreden met wat je heb en gun een ander gewoon zijn leuke dingen

Kijk en hier ben ik het nou mee eens! Ik ben het best eens met de plaatser van dit topic dat de paarden duur zijn/worden. Wat ik niet snap is alleen dat jij het idee hebt dat het merendeel van Bokt vindt dat je een duur paard moet hebben. Ik krijg die indruk helemaal niet en heb eerder het idee dat iedereen al snel vindt dat je teveel betaald voor je paard. Ik vind het al helemaal bijzonder dat jij weet dat mensen die wel veel geld betalen voor hun paard een stel arrogante eikels (of iets in die strekking) zijn... Boos! Extreme duivel Als jij een leuk paard kunt vinden dat aan jouw verwachtingen voldoet en dat ook nog eens goedkoop is kan ik alleen maar zeggen KOPEN! Als andere mensen misschien andere verwachtingen hebben, of gewoon een bepaald paard heel graag willen hebben en daardoor wat meer en misschien teveel betalen, wat kan jou dat dan schelen?
[/quote]
volgens mij probeert zij alleen maar te zeggen dat er heel veel mensen zijn die veel geld hebben en die ontzettend uit de hoogte doen! en dat ben ik wel met haar eens. die lui die dat doen kan ik wel echt!

menespride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 19:19

Afbeelding

Tamosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:29

Ja dat bedoelde ik inderdaad. Maar er zijn daarentegen ook genoeg mensen die helaas wat minder bedeeld zijn en die het de rijkere mensen gewoon misgunnen! En daar kan ik me ook heel erg aan ergeren.
Ik heb zelf ook geen goedkoop paard maar ik ga er niet mee patsen en ga hier ook zeker geen prijzen noemen. Maar ik merk wel dat ik op stal een verwend nest genoemd werdt vanwege mijn paard(en) en spullen. Dat werdt overigens alleen door kinderen die OF geen paard hadden OF een goedkoper paard. Ik vind dit gewoon onzin! Waarom die afgunst?

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:33

[/quote]
volgens mij probeert zij alleen maar te zeggen dat er heel veel mensen zijn die veel geld hebben en die ontzettend uit de hoogte doen! en dat ben ik wel met haar eens. die lui die dat doen kan ik wel echt![/quote]

Maar Steefie waar zijn die heel veel mensen dan die heel veel geld hebben en uit de hoogte doen? Gaat hier over Bokkers (zie haar eerste berichtje) en nogmaals ik vind dat allemaal wel meevallen en krijg dus niet de indruk dat het merendeel van de Bokkers vindt dat je paard minsten 15000 euro moet kosten hoor...En om half Bokt dan maar meteen een stelletje eikels te noemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:38

En als die mensen nu echt veel geld hebben?
Wat dan nog?
Ze zullen er vast hard voor gewerkt hebben Lachen

En uit de hoogte doen ook mensen die denken dat ze heel wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:42

Wat wordt het volgende topic? Iedereen voor gek uitmaken die een auto rijdt van boven de halve ton ofzo?
Ik zie het probleem niet. Als iemand toch klauwen vol met geld uit wil geven aan een (misschien wel TE) duur paard, dan is daar toch niks mis mee?
Je hoeft je daar immers niet gek door te laten maken, er zijn genoeg paarden voor een normale prijs te koop. Bovendien zijn er maar weinig die zelf de capaciteit hebben om gewoon recreatieniveau te ontsteigen, dus die mensen kunnen gewoon naar genoegen een normaal geprijsd, gewoon leuk en lief paard uitzoeken. En wie een hele dure BMW, een bovenmodaal plezierjacht, of een paard van weet-ik-hoeveel geld wil kopen: succes. Ik hoop dat ze er net zo dolgelukkig mee worden als ik met m'n Fjordenknollie!
Overigens, als mensen die zulke dure spullen en paarden kopen daarmee te koop lopen of uit de hoogte doen, moet je je maar gewoon in gedachten houden hoe blij je bent met je eigen paardje en spulletjes. Zouden zij met al hun poeha even happy zijn??? Verward

Tamosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:35

Iedereen moet blij zijn met wat ze hebben. Dat probeer ik nu al de hele tijd te zeggen!!! En wat heeft een dure auto nou met paarden te maken? Tja ik heb ook een auto maar dat gaat verder toch niemand wat aan??

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:40

daan schreef:

volgens mij probeert zij alleen maar te zeggen dat er heel veel mensen zijn die veel geld hebben en die ontzettend uit de hoogte doen! en dat ben ik wel met haar eens. die lui die dat doen kan ik wel echt!
[/quote]

Maar Steefie waar zijn die heel veel mensen dan die heel veel geld hebben en uit de hoogte doen? Gaat hier over Bokkers (zie haar eerste berichtje) en nogmaals ik vind dat allemaal wel meevallen en krijg dus niet de indruk dat het merendeel van de Bokkers vindt dat je paard minsten 15000 euro moet kosten hoor...En om half Bokt dan maar meteen een stelletje eikels te noemen...
[/quote]

ja dat is ook wel zo!

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:44

runningkawa schreef:
En als die mensen nu echt veel geld hebben?
Wat dan nog?
Ze zullen er vast hard voor gewerkt hebben Lachen

En uit de hoogte doen ook mensen die denken dat ze heel wat hebben.

nou ik vind dat de meesten van "hun" gewoon denken dat ze alles zijn maar ze zijn niks meer of minder dan een ander en dat vind ik belachelijk.
tuurlijk als je geld hebt dan laat je het niet zo op de bank staan maar anderen hoeven dat ook niet te weten dat ze zoveel geld hebben!

nou daag

Tamosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:16

Dus als ik steefie begrijp dan mag je als je geld heb dat niet laten merken? En dat omdat je dan de mensen met wat minder geld op de tenen trapt? Nee hoor zo werkt het niet. Als ik dure spullen kan kopen zal ik dat niet laten, en als mensen mij vragen wat dat gekost heeft zeg ik dat gewoon. En dan achteraf te horen krijgen dat ik me beter voel dan de rest? Nee dat is niet eerlijk.
Mensen met wat meer geld hebben er hard voor moeten werken hoor! En als je dat dan ook zo graag wil moet je er ook maar voor gaan werken. Doe je dat niet moet je ook niet komen zeiken.
Dit is mijn mening hoor!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:47

Hoeveel ieder voor zijn paard wil betalen, moet ieder voor zich weten. Als je veel geld hebt kun je idd een duur paard kopen. Prima, toch?
Ik heb op deze mensen helemaal niks tegen en hoop dat ze heel veel plezier hebben met hun dier.

Maar ik vind het niet eerlijk om te zeggen dat iedereen met een duur paard arrogant is. Er zullen echt wel vervelende mensen tussen zitten, maar heb je die niet overal? Wat mij betreft heeft dat weinig met paarden te maken.

En wat betreft de prijzen.... die vind ik idd hoog geworden. Maar dat heb ik al eerder in dit topic geschreven. Het is maar wat de gek ervoor geeft.
Mijn pony Renzo heb ik net verkocht naar België voor een prijs waarvan ik niet had durven hopen die voor hem te krijgen...