nanou schreef:Wat start je??
Vanaf het M krijg je geen punten meer voor verzorging, dus zou niet zo moeilijk doen over z'n oren.
In de dressuur toch wel, of niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nanou schreef:Wat start je??
Vanaf het M krijg je geen punten meer voor verzorging, dus zou niet zo moeilijk doen over z'n oren.
xx_Horsiex schreef:nanou schreef:Wat start je??
In de dressuur toch wel, of niet?
JoviBan schreef:Als Anky iets doet of laat, wil dat nog niet zeggen dat het dus goed of niet zo erg is. Integendeel zelfs. Juist Anky zou zich wat meer in het wezen paard mogen verdiepen, daarbij wetend dat ze een voorbeeld of idool voor veel meisjes is.
Paarden gaan misschien niet direct dood aan het scheren van de oren en het knippen van de tastharen. Maar die haren hebben een FUNCTIE, ze zitten er niet voor niets. En die functie ontneem je je paard, alleen "omdat je het zo lelijk vindt".
Als de jury iets zou zeggen van de niet-geschoren oren, dan zou ik die jury maar eens aanspreken dan. Wat denken ze wel niet.
) of de haren onderaan het hoofd van het paard (de kin en keel enz, of wat daar ook zit)? xx_Horsiex schreef:Die haren hebben weinig functie meer nou de meeste paarden op stal staan, kijk als een paard dag en nacht buiten stond zou ik ook zeggen laat die haren zitten.
, maar dat terzijde.xx_Horsiex schreef:Ja maar dat valt reuze mee met in vergelijking als ze buiten staan.
xx_Horsiex schreef:Je kunt het ook overdrijven. Het wordt gewoon gedaan voor de wedstrijden die gereden worden. Het ziet wat netter en professionelere uit. Daarom is het nodig.
JoviBan schreef:xx_Horsiex schreef:Je kunt het ook overdrijven. Het wordt gewoon gedaan voor de wedstrijden die gereden worden. Het ziet wat netter en professionelere uit. Daarom is het nodig.
Je kunt inderdaad overdrijven door te zeggen dat het nodig is, omdat bepaalde mensen vinden dat het er netter en professioneler uit ziet. Dat zijn twee verschillende dingen.
xx_Horsiex schreef:Je kunt je ook aanstellen door te zeggen dat een paard hulpeloos is zonder de haren in zijn oren. Kom zeg, dan kunnen we net zo goed met alles stoppen wat betreft verzorging.

ElCamino schreef:Nou, hier iemand die wel degelijk altijd alles uitscheert.
De oortjes zijn altijd kaal, de randjes en een deel van binnen ook. Er zit wel nog aan de onderkant haar in het oor maar de rest van de schelp scheer ik uit.
Ook de tastharen om de neus gaan eraf, de kootholtes zijn kaal en het "derde oor" is inmiddels zo'n 15 cm geworden.
Tevens wordt hij zo'n 3x per jaar volledig geschoren omdat hij nu eenmaal hard werkt.
Ik vind het nu eenmaal mooi !!
Mijn paard staat op stal en in een paddock. Hij kan niet op de wei. Hij krijgt gewoon zijn eten in zijn bak en hooi op de grond en heeft werkelijk nog nooit ergens last van gehad omdat hij "kaal" is.
Als jij werkelijk uitgeschoren oren wilt voor een belangrijke wedstrijd en oefenen helpt niet dan gewoon de praam erop en uitscheren.
Van twee tellen de praam erop en klaar heeft hij minder last da uren worstelen met je schaartje, tondeuse en veel irritatie....

) gewoon zijn tastharen nog en de tastharen bij zijn oog een 8 voor de verzorging.