Partij voor de dieren in de Hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re: Partij voor de dieren in de Hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:30

arno8 schreef:
Ik bedoel: geen smid zal aanraden om een paard op ijzers te zetten als dat niet nodig is. IJzers worden er in het algemeen pas onder gezet als je zoveel rijdt dat de slijtage te snel gaat. Maar als je echt het beste voor je paard wilt, ga je gewoon wat minder rijden (en van daaruit opbouwen) in plaats van er ijzers onder te slaan.

Vraag maar eens aan de smid: "Wat is het beste voor mijn paard? Laten beslaan en veel op het harde rijden of niet laten beslaan en veel in de berm rijden?

Onzin, ook de smid heeft het beste met je paard voor, hij wil natuurlijk klanten behouden he...
en de reden dat paarden ijzers nodig hebben tegenwoordig is simpelweg omdat wij geen honderden hectare aan land hebben met kruiden en stenen e.d. zodat het paard zijn hoeven op een natuurlijke manier af slijt. Dan is de beste optie voor veel paarden ijzers. Dat is voor het paard en niet voor de eigenaar, let wel ijzers zijn duur en hebben niet het eeuwige leven. Dus voor de lol gaan er echt geen ijzers onder hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:31

Wat een geneuzel trouwens van iemand die niet eens een paard heeft.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:33

arno8 schreef:
Citaat:
Ik zet haar op stal met een bak brokken om zo het van moeder af zijn een fijner idee mee te geven. Wat doet dat dier, nadat de brokken op zijn zet ze haar tanden op de bak en begint lucht te zuigen.

Zes maanden lekker laat???? Lekkere boel! Zes maanden is het minimum en eigenlijk nog steeds te vroeg. In het wild wordt een jong op z'n vroegst na ongeveer 10 maanden verstoten. En hoezo bewijst dit voorbeeld dat het geen stalondeugd is? Het beest stond op stal toen het voor het eerst ging luchtzuigen. ik zou zeggen: voer de 3000 paarden proef (paar posts eerder) eens uit en verbaas jezelf.

Oef......... kom ik weer....

Ons veulen is met 4 maanden afgespeend Bloos
Tjah ze vrat de moeder op. Heb je weinig keus hè

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:33

arno8 schreef:
Zes maanden lekker laat???? Lekkere boel! Zes maanden is het minimum en eigenlijk nog steeds te vroeg. In het wild wordt een jong op z'n vroegst na ongeveer 10 maanden verstoten. En hoezo bewijst dit voorbeeld dat het geen stalondeugd is? Het beest stond op stal toen het voor het eerst ging luchtzuigen. ik zou zeggen: voer de 3000 paarden proef (paar posts eerder) eens uit en verbaas jezelf.

Ja arno, 6 maanden is lekker laat. Ik laat mijn merrie namelijk niet leegzuigen als het veulen al brokken kan eten. Maar ik haal het ook niet weg als de merrie nog geen teken geeft dat dat kan.
Ik weet niet of er in tralala land in jou hoofd de veulens zo laat weg gaan, of fok je zelf niet?? Maar als je een fok merrie hebt die elk jaar een veulen krijgt (zoals ook in de natuur) dan wil je die merrie ook eens rust gunnen, en het ongeboren veulen een goede kans op ontwikkeling geven. En merries in de natuur worden niet oud hoor. Als de fokmerries zo lang voor hun veulen moeten zorgen, en geen rust krijgen zijn deze net zo snel op, is dat lekker vriendelijk??

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:34

slimmerik schreef:
Wat een geneuzel trouwens van iemand die niet eens een paard heeft.

*BOINK*

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:35

tis niet waar he, weer zo'n kneus die meent alles te weten zonder dat hij enig idee heeft waar hij het over heeft. De beste stuurlui staan aan wal...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:38

arno8 schreef:
En hoezo bewijst dit voorbeeld dat het geen stalondeugd is? Het beest stond op stal toen het voor het eerst ging luchtzuigen. ik zou zeggen: voer de 3000 paarden proef (paar posts eerder) eens uit en verbaas jezelf.

Whahahahahahahahahhahahahahahaha ze stond inderdaad op stal ja, maar dat was dus wel de eerste keer zo helemaal alleen. Ze had die bak net zo goed in de wei kunnen krijgen had ze het nog gedaan. waarom??? stress, ze was van haar moeder af, logisch dat dat stress geeft. En dan krijg je aangeboren gedrag te zien. Mocht je het niet geloven, bel even de waiboerhoeve, die hebben daar uitgebreid onderzoek naar gedaan. De uitkomst zal je verbazen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:40

sherwood schreef:
Whahahahahahahahahhahahahahahaha ze stond inderdaad op stal ja, maar dat was dus wel de eerste keer zo helemaal alleen. Ze had die bak net zo goed in de wei kunnen krijgen had ze het nog gedaan. waarom??? stress, ze was van haar moeder af, logisch dat dat stress geeft. En dan krijg je aangeboren gedrag te zien. Mocht je het niet geloven, bel even de waiboerhoeve, die hebben daar uitgebreid onderzoek naar gedaan. De uitkomst zal je verbazen...

Onbegonnen werk Sherwood. Mensen zoals hij/zij en mensen zoals die griet van de PvdD (die directeur is/was van Wakker Dier, een terroristische organisatie) geloven alleen wat ze willen geloven en wat ze uitkomt.

Kijk eens in het profiel van TS en verbaas jezelf. Clown

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:41

sherwood schreef:
tis niet waar he, weer zo'n kneus die meent alles te weten zonder dat hij enig idee heeft waar hij het over heeft. De beste stuurlui staan aan wal...

Hmmmmmm.......... nou, volgens mij heeft de kapitein het zinkende schip verlaten Sherwood... Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:43

hahahaha nou na het lezen van zijn profiel kan hij dat maar beter doen ook hahaha.
Hij begrijpt niet hoe paarden denken, hoe ze functioneren en al helemaal niet hoe je er mee om moet gaan.
Heb niet eens de puf om zo iemand het uit te leggen, daar mist hij simpelweg een paar hersencellen voor.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:44

Mijn shetlander komt uit een kudde 'wilde' pony's.
Nou, probeer die dan maar eens te vangen.
Gelukkig voor mijn pony mag zij geen 24/24 ur op de wei.
Ze zou zich dood eten.
Mijn paarden vinden rust op stal.
Ze gaan graag naar binnen, krijgen eten en gaan staan slapen en ik hoor ze de avond en nacht niet.
Hun stal is echt een veilig plekje.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:49

hahaha ik ben bij nader inzien eigenlij kmeer de slaaf van mijn paarden Clown
massage zo op z'n beurt
zorgen voor grazige weiden (duur en veel onderhoud, maar ja wat het paard wil he)
stallen laten bouwen (door mijn vader) die in alle opzichten paard vriendelijk zijn
ga voer brengen voor hun waar ze ook staan (soms best even lopen)
koop alleen het beste voer voor ze, ookal is dat duurder dan mijn eigen eten
personal trainer zijn voor je rijpaarden
als ze nat bezweet zijn dus niet zo in de wei pleuren, maar even wassen met warm water, solarium en dan de wei in.

en heerlijk dat ze dat vinden!! Ze gaan er graag onder. Maar ja wat zal de TS daarvan weten, hij vergelijkt het met een magnetron..... denk dat hij zelf ook een hekel heeft aan een spa..... beauty farm..... massagesalon.... enz.
En wij doen dat dan ook nog eens speciaal voor paarden, op hun manier, dus niet onze manier. Mijn paarden willen niet zo graag in een bubbelbad, maar een solarium vinden ze heerlijk. Een massage vinden ze ook heerlijk. Ik zal het niet doen met olien, maar met een borstel, ja hoor daar staan ze voor in de rij. En ik maar poesten..... Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:53

BitchyWitchy haar paard geeft kusjes Bloos!
Ik heb haar uitgelegd dat dat onnatuurlijk gedrag is van een paard.
Een paard hoort je eigenlijk uit de wei te jagen als je te dicht in zijn terratorium komt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:54

Ja en de mens hoort met een velletje om in een grot te zitten....

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:55

brokken eten is ook slecht voor een paard, hebben ze in de natuur ook niet, moest verboden worden.
vraag me af wat die kat van de TS te eten krijgt.... vlees in blik? oh ja natuurlijk van die varkens en koeien die wild in de natuur lopen Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:55

slimmerik schreef:

en te jagen op paarden om te eten. Da's veel natuurlijker Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:56

slimmerik schreef:

ROFL ROFL

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:56

hopla schreef:
BitchyWitchy haar paard geeft kusjes Bloos!
Ik heb haar uitgelegd dat dat onnatuurlijk gedrag is van een paard.
Een paard hoort je eigenlijk uit de wei te jagen als je te dicht in zijn terratorium komt.

Is dàt wat mijn paarden doen als ze me zien aankomen in de wei????????????????????
En ik maar denken dat ze blij zijn me te zien... Koe
Jah, en één van mijn paarden is ook een klapperlip.... Als ie een kus wil... Maar eigenlijk wil ie dus mijn neus eraf bijten of zo? Koe

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:58

sherwood schreef:
brokken eten is ook slecht voor een paard, hebben ze in de natuur ook niet, moest verboden worden.
vraag me af wat die kat van de TS te eten krijgt.... vlees in blik? oh ja natuurlijk van die varkens en koeien die wild in de natuur lopen Haha!

Voor of nadat ze de Rendac tegenkomen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:59

BitchyWitchy schreef:
Jah, en één van mijn paarden is ook een klapperlip.... Als ie een kus wil... Maar eigenlijk wil ie dus mijn neus eraf bijten of zo? Koe

Als hij erbij gromt moet je pas echt oppassen. Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-07 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:02

Ik doe even een stipje en ga morgen bedenken wat ik er allemaal van vind.

Maar het eerste wat in me opkwam is een boek van een bioloog dat ik gelezen heb, waarin naar voren kwam dat het paard inmiddels ongetwijfeld uitgestorven zou zijn als de mens het nooit gedomesticeerd had.

Dus zo heeeeel slecht zijn de paarden nu ook weer niet af met ons, lijkt me Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 05:40

Ik word een beetje naar van mensen die ons lijken te willen bekeren Scheve mond
TS mag eerst wel even proper onderzoek doen voordat hij dingen begint te roepen. 10 maanden een veulen bij een moeder? Ja hoor, en dan de merrie graatmager en uitgezogen, nee sorry. Met 6 maanden is het veulen zelfstandig genoeg en dan ga je geen risico's nemen, en dan zou jij je merrie nog eens 4 maanden extra laten uitzuigen, alleen omdat het zo "natuurlijk mogelijk" is?

Dan ben je toch echt niet goed bezig en ik zou je willen adviseren eerst na te denken voordat je wat neerzet hier.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 08:40

sherwood schreef:
hahaha ik ben bij nader inzien eigenlij kmeer de slaaf van mijn paarden Clown
massage zo op z'n beurt
zorgen voor grazige weiden (duur en veel onderhoud, maar ja wat het paard wil he)
stallen laten bouwen (door mijn vader) die in alle opzichten paard vriendelijk zijn
ga voer brengen voor hun waar ze ook staan (soms best even lopen)
koop alleen het beste voer voor ze, ookal is dat duurder dan mijn eigen eten
personal trainer zijn voor je rijpaarden
als ze nat bezweet zijn dus niet zo in de wei pleuren, maar even wassen met warm water, solarium en dan de wei in.

en heerlijk dat ze dat vinden!! Ze gaan er graag onder. Maar ja wat zal de TS daarvan weten, hij vergelijkt het met een magnetron..... denk dat hij zelf ook een hekel heeft aan een spa..... beauty farm..... massagesalon.... enz.
En wij doen dat dan ook nog eens speciaal voor paarden, op hun manier, dus niet onze manier. Mijn paarden willen niet zo graag in een bubbelbad, maar een solarium vinden ze heerlijk. Een massage vinden ze ook heerlijk. Ik zal het niet doen met olien, maar met een borstel, ja hoor daar staan ze voor in de rij. En ik maar poesten..... Clown

Dit laat heel duidelijk zien dat je er dus geen enkel benul van hebt. Je vergelijkt de levensomstandigheden van je paard met die van een mens in een spa. Paarden houden niet van menselijke luxe. Paarden gaan van zichzelf buiten staan en niet onder een krap solarium.

Ik geloof best dat sommigen heel hard werken, maar ik geloof ook dat veel paarden helemaal niet op een kooi met gouden tralies staan te wachten.

Aan de rest die weer eens offtopic aan het roepen is hoe dom ik wel niet ben (en daarmee de eigen domheid demonstreert): nogmaals het verzoek om met argumenten te komen in plaats van maar wat te roepen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 08:43

Cayenne schreef:
Ik word een beetje naar van mensen die ons lijken te willen bekeren Scheve mond
TS mag eerst wel even proper onderzoek doen voordat hij dingen begint te roepen. 10 maanden een veulen bij een moeder? Ja hoor, en dan de merrie graatmager en uitgezogen, nee sorry. Met 6 maanden is het veulen zelfstandig genoeg en dan ga je geen risico's nemen, en dan zou jij je merrie nog eens 4 maanden extra laten uitzuigen, alleen omdat het zo "natuurlijk mogelijk" is?

Dan ben je toch echt niet goed bezig en ik zou je willen adviseren eerst na te denken voordat je wat neerzet hier.

Kijk, je mag best afspenen als de moeder er anders aan ten onder gaat. Ik zeg alleen dat het stom is als je dat ALTIJD na 6 maanden doet. Heel veel mensen doen hier alsof ik bepaalde 'richtlijnen' immer en altijd, zonder nadenken toe zou passen.
Spreek voor jezelf!

Lang niet alle merries worden na 6 maanden opeens *ploep* leeggezogen. Daarom mag je er best per situatie naar kijken.

En fijn dat iemand hier over mij liegt dat ik geen paarden heb. Ik heb er toevallig 2.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:58

Nog even terug op het varkens houden op het land maar dus ook andere dieren en paarden :

Ik denk dat iedereen dit wel wilt !! Knipoog
Maar ten eerste zit er voor de boeren (die er dus hun geld mee verdienen !!) veel minder geld in als ze de dieren op een weiland gaan doen en veel meer tijd wat dacht ja van controle etc etc....

Maar goed oke iedereen is het er mee eens he we doen alle beesten op een weiland !!!

We Krijgen nu natuurlijk met deze steeds groter wordende mensenbevolking veel meer weiland !!
want tja er worden dus ook niet meer huizen gebouwt !! Knipoog
Oja dat waren we vergeten
Naja dat wordt dus heel lang leven bij je ouders
En al wil je het huis uit moeten er maar duurdere woningen komen ....
En 1 kind per gezin want ja anders hebben we straks geen weiland meer voor de dieren !!! Knipoog

Maar in ieder geval staan nu wel alle dieren op het weiland !!! Vork

DIT KAN DUS NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!