tegen luchtzuigen... ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: tegen luchtzuigen... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:19

Barbara_m schreef:
Hebben hier toevallig mensen ervaring met een luchtzuigoperatie? Ik heb weleens gehoord dat je zoiets altijd blijft zien?

M'n oude bijrijpaard van 23 heeft zo'n operatie gehad (toen het nog niet verboden was) ben hem zie je het nog steeds, een stuk keel is helemaal hard. Het heeft trouwens toen niet geholpen, na de operatie is hij gewoon vrolijk verder gaan luchtzuigen. Pas nadat hij bij andere eigenaar kwam, meer op het land en minder wedstrijden is het gestopt.
Zo'n operatie is eigenlijk gewoon mishandeling net als het couperen van staarten. Nergens voor nodig, alleen voor de menselijke gemoedsrust. Kijk eens goed naar z'n voer- en leefpatroon. Laat z'n maag onderzoeken op maagzweren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:00

Operatie is idd in Nederland verboden alleen in uiterste gevallen, lees levensbedreigende gevallen, wordt deze gedaan. Er wordt een stuk spier weggehaald waardoor het paard de typische luchtzuighouding niet meer aan kan nemen. Maar er zijn ook paarden die zonder iets vast te pakken luchtzuigen dus de garantie dat het na die drastische ingreep over is, is er niet. Een luchtzuigend paard is een soort junk en vind heel slim wel andere manieren om aan z'n verslaving te voldoen.

Lees anders even het luchtzuigtopic door daar wordt vaak genoeg over die operatie gesproken en er zitten ook mensen die paarden gezien hebben na zo'n operatie.

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:09

Ieuwww nee lijkt me inderdaad niet zo heel erg fijn om die als paard om je nek te krijgen, en als je paard het toch doordoet krijgt die misschien wel allemaal wondjes van die scherpe punten, nee niet mijn idee om hem te gebruiken...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:08

pre schreef:
je hebt met een luchtzuiger meer kans op koliek, maar ook dat verschilt per paard!
vandaar dat het kan dat je vaker bij de diernarts zit!

snappie.... Haha!

, Het is allang bewezen dat dit geklets is. luchtzuigers hebben niet meer kans op koliek.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:41

En luchtzuigen wordt niet altijd veroorzaakt door maagproblemen. Die van mij is het om een andere reden gaan doen en nu is het gewoon een erg hardnekkige gewoonte.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:43

Anoeska27 schreef:
En luchtzuigen wordt niet altijd veroorzaakt door maagproblemen. Die van mij is het om een andere reden gaan doen en nu is het gewoon een erg hardnekkige gewoonte.

precies zoals je het zegt: er is altijd een reden voor dat ze het doen.
en die oorzaak moet je dus wegnemen ipv het gevolg de kop in drukken.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:44

volgens mij staat TS in hyporama Clown