Babyolie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naiade

Re: Babyolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:40

ook ik kreeg de tip babyolie in manen en staart te doen als het erg droog weer was om het schuren tegen te gaan.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:55

Julia_14 schreef:
Heey allemaal, ff een vraagje over babyolie Haha! Kreeg pas geleden een tip dat dit goed werkt tegen pluizende en doffe manen, maar ik vraag me dus af hoe je het moet gebruiken. Moet je het in de manen/staart smeren als deze droog zijn, of juist als je ze net gewassen hebt; wat werkt het beste? En, zou je de babyolie ook over de hele vacht van je paard kunnen verspreiden, zodat deze ook lekker zacht wordt en gaat glimmen? Lachen Alvast bedankt!

groetjes Julia

Over de vacht smeren hangt af of je gaat rijden of niet ivm glijden van het zadel Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:26

Ik doe altijd wat baby olie op mijn handen en smeer het dan op zijn hoofd, werkt prima en hij heeft er nooit last van

Ilana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:19

Bij wedstrijden kun je het goed gebruiken omdat je paard er dan van gaat glimmen. En wat betreft die manen denk ik dat je het er ook beter in kan smeren als ze gewassen zijn en nog zonder strootjes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:29

ik gebruik het alleen tegen de droge huid die twee van mijn paardjes onder de manen en aan de staartwortel hebben. zo hebben ze nagenoeg geen jeuk meer, toch een stuk prettiger.
voor het opmaken kan je het ook gebruiken, om de manen netjes te laten vallen bijv.... ik zou het niet over de hele vacht smeren, je trekt daarmee de talgregulering uit zijn verband en dat kan de kwaliteit van de huid flink beïnvloeden.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:14

babyolie is makkelijk en gaat mooi glimmen, ze adviseren dit als paarden jeuk hebben maar het bevorderd ook de maan en staartgroei...
op de vacht zou ik het idd ook niet doen dan hang je er zo naast Knipoog

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:09

superlise schreef:
ik doe het altijd gewoon op de staart/manen en dan erin wrijven. (ik doe het niet bij de huid)
over de hele vacht kan ook maar ik zou dan gewoon babyolie op je handen of op een washand doen en dan daarmee over je paard gaan.

doe ik ook, ruikt ook lekker